Tanrıcılık fikri hiç bir zaman bana samimi gelmedi. Eğer bir yaratıcı varsa vardır, yoksa yoktur. Kötülükler ve iyilikler arasındaki secimi görünmez ve ıspatlanamaz bir varlığın üzerinden hayata sokulması bende vicdan eksikliği gibi bir duygu düşünce durumu oluşmasına sebeb. Genel ahlak kuralları arasında sıkışmış insanların 'karanlıkta yere tükürmeleri' kendi inanclarına şirk koşmaktan ibaret değil mi sizce de? Ve bunu 'ben' yaptım demek yerine 'şeytan, sınav dünyası, tövbesi var' gibi şahsiyeti felce uğratan şeyler üzerinden güzelleme yapmak bana aldatmacadan ibaret geliyor. 'Şunun rızası için' iyi şeyler yapmak ne yani 'onun rızası' olmasa susamış bir insansa su vermeyecek yada yardıma ihtiyacı olan birine yardım etmeyecek yada canlı veya cansız tebaya saygı ve sevgi ile davranmayacak kadar kötü bir insanmısın sen yani ? Lakin doğal veya doğası gereği olan şeylere bilgi ile erdemlik sağlayarakmı daha samimi ve içten biri oluna bilinir yada korku ve ceza ve ödül peşinde düşerek mi ? Ahlak adı altında ket vurduğunuz şeylerin hemen hemen hepsi doğamız gereği olan şeyler. Bunlara sağlıklı bir şekilde yani 'ETİK' nasıl adapte olabiliriz diye bir kuram oluşturulsa rahatsız olunan bir çok şeyi daha anlaşılabilinir bir hale getiririz diye inanmışımdır. Bunu bir yere bağlamayacagım ama insanı olan şeyleri gercek anlamda pasifize olmuş bir toplum oluşturmak istiyorsak 'ceza, ödül' sistemi bence bu iş için biçilmiş bir kaftan.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Yorgun bir bedenin dışa vurumuydu sessizliğim
Yaşam boyu Aldığım darbelerle oldu yalnızlığım sesim
Hayata karşı yormuyorum sesimi,belki de bu son nefesim
Umarım Onun rızasını kazanmış bir şekilde bu son nefesimi veririm
Bu hayatta neyi çok istersen imtihanın o olur derler
Bilseydim ister miydim o temiz hayallere sahip olmayı ah bir bilseler
Payımıza düşen bu saatten sonra sabretmek ise eğer
sabrederek ve namaz kılarak bu aciz kul Allah'tan yardım bekler
✍️
Çelişki seni öldürür. Çelişki stratejisidir. Çelişki buz tutmuş bir göldür. Çelişki buz tutmuş gölün çatladığı andır. Çelişki, göldeki çatlağa saplanıp donmaya başlamandır. Çelişki, yardım istemek için açmak için ağzına dolan sudur.
Hakan GündayAzil