Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Adem Karataş

Adem KarataşHz.Asiye yazarı
Yazar
8.5/10
22 Kişi
83
Okunma
6
Beğeni
1.942
Görüntülenme

Adem Karataş Gönderileri

Adem Karataş kitaplarını, Adem Karataş sözleri ve alıntılarını, Adem Karataş yazarlarını, Adem Karataş yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Mü'minlerin İman yönünden en olgunu, ahlakı en üstün olanıdır." Hz. Muhammed s.a.v
Biz, seferden sorumluyuz zaferden sorumlu değiliz.
Rasûlullâh sallallâhü aleyhi vesellem: "İnsanların en hayırlısı, insanlara en çok faydası dokunandır"3665 buyurarak, bu gerçeği açıklamıştır. Peygamber sallallâhü aleyhi vesellem dâima çalışmayı tavsiye etmiş: "İki günü birbirine eşit olan zarardadır"3666 buyurarak, Müslümanların her alanda daha ileri gitmesini istemiştir. Rasûlullâh sallallâhü aleyhi vesellem bir diğer hadis-i şeriflerinde de, dünya ve âhirette mutlu olmanın yollarını şu şekilde beyan etmiştir: "Sizin hayırlınız dünyası için âhiretini terketmeyen, âhireti için de dünyasını terk etmeyip, her ikisi için çalışan ve insanlara yük olmayandır."3667 O hâlde Müslümanlar olarak bizler, hem dünya hem de âhiret için çalışıp, sanayi ve teknolojide, ilim ve irfanda çıtayı daha da yükselterek, medeniyet yarışında çağı aşmak, insanlığın kurtuluş reçetesi olmak zorundayız. Çalışmak bizden, yardım ve başarıya ulaştırmak Allah'tandır. Biz, seferden sorumluyuz zaferden sorumlu değiliz.
Sayfa 646 - Serhat KitabeviKitabı okudu
Reklam
İnsan, sorumlu yaratıktır. Aklı ve irâdesini hayra yöneltirse, Allah-ü Teâlâ onun elinde hayrı yaratır. Kul irâdesini hayra yönelttiği için Allah mükâfatlandırır.İnsan irâdesini şerre/kötüye, günaha yöneltirse, Allah-ü Teâlâ onun elinden şerr yaratır. İnsan şerri işlediği için bundan sorumludur, cezasını hak eder.
Sayfa 642 - Serhat KitabeviKitabı okudu
"Kadere inanan kederden emin olur."
Kadere inanan bir kimse, çalışmalarında başarılı olamadığı veya bir felaketle karşılaştığı durumlarda karamsarlığa düşmez, morali bozulmaz. Çünkü Allah'ın her işinde bir gâye ve hikmet olduğunu, insanın sınırlı güce sahip bir varlık olarak yaratıldığını, gücünün yetmeyeceği işlerden sorumlu olmayacağını bilir ve Allah'ın takdirine boyun eğer, O'na sığınır. Bu inanç, insana rahatlık verir, üzüntüsünü giderir. Sa'd b. Ebî Vakkâs radıyallâhü anh'den rivâyetle; Rasûlullâh sallallâhü aleyhi vesellem buyurdu: "Âdemoğlunun, Allah'tan kendisine takdir olunana razı olması onu mutlu eder. Kazaya razı olmayı terk etmesi ise, onun bedbahtlığındandır. Yine Allah'tan hayır dilemeyi terk etmesi de bedbahtlığından olup, Allah'ın takdir ettiklerine kızgın olması da yine bedbahtlığındandır."3628
Sayfa 641 - Serhat KitabeviKitabı okudu
Hz. Ömer radıyallahü anh'e bir hırsız getirildi. Ömer radıyallâhü anh ona: "Niçin hırsızlık yaptın?" diye sorunca hırsız: "Bunu Allah takdir ettiği için yaptım" dedi. Bunu üzerine Ömer radıyallâhü anh, hırsıza cezasını verdi. Hırsızlık cezasının dışında, ayrıca adamı kamçı ile dövdü. Bu fazla cezanın sebebi kendisinden sorulunca şu cevabı verdi: "Elinin kesilmesi, hırsızlığının cezasıdır. Kamçılatmanın sebebi ise, Allah'a yalan iftira etmesindendir."3620
Sayfa 638 - Serhat KitabeviKitabı okudu
"İnsana ve onun biçimlendirilmesine, sonra da onun gönlüne kötülük ve iyilik yapma kabiliyetini verene yemin olsun."3615 "Şüphesiz Biz, ona doğru yolu gösterdik. İster şükredici olsun, ister nankör."3616 "Kim iyi bir iş yaparsa lehine, kim de kötülük yaparsa aleyhinedir. Rabbin kullarına asla zulmetmez." 3617
Sayfa 638 - Serhat KitabeviKitabı okudu
Reklam
Allah-ü Teâlâ buyuruyor ki: "Biz ona iki göz, bir dil ve iki dudak vermedik mi? Ona iki yolu (doğru ve eğriyi) göstermedik mi?" (Beled, 8-10.)
Sayfa 637 - Serhat KitabeviKitabı okudu
Allah'ın ve insanın iradesi
Allah'ın iradesi ezelîdir, zaman üstüdür, sonsuzdur ve sınırsızdır, zaman ve mekân vb. şeylerle bağlantılı değildir ve mutlaktır. İnsanın irâdesi ise sonlu, sınırlı, zaman ve mekânla bağlantılıdır. Allah'ın irâdesinin olduğu ve bu irâdenin her şeyi kuşattığı malumdur. Allah mutlak irâde sahibidir. Bu ilâhî irâdenin varlığına akıl ve nakil -âyet ve hadisler şâhitlik etmektedir. Âlemde hiçbir şey, Allah'ın mutlak irâdesinin dışında değildir. "Allah dilediğini yaratır." "3601 Rasûlullâh sallallâhü aleyhi vesellem de buyuruyor ki: "Allah'ın dilediği olur, dilemediği olmaz." "3602
Sayfa 635 - Serhat KitabeviKitabı okudu
Âişe radıyallâhü anhâ'dan rivâyetle: "Kulun günahları çok olup ta onları affettirecek kadar (güzel) ameli olmazsa, Allah Celle Celâlühü o kulun günahlarını affetmek için, onu üzüntüye düşürür ve bu yolla onun günahlarını affeder. "3583
Sayfa 632 - Serhat KitabeviKitabı okudu
Ebû Hüreyre radıyallâhü anh'den rivâyetle; Rasûl-i Ekrem sallallâhü aleyhi vesellem buyurdu: "Başa gelen büyük, küçük her fena işten dolayı her biriniz istirca âyetini okusun: إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ Meâli: "Biz, Allah içiniz ve yine O'na dönücüleriz."3 "3577
Sayfa 631 - Serhat KitabeviKitabı okudu
Reklam
Allah'ın ezelî mânâda bir şeyi bilmesinin, kulun irâde ve seçimi üzerinde zorlayıcı bir etkisi yoktur. Aslında insanlar, Allah'ın kendileri hakkında sahip olduğu bilgiden habersizdirler ve pratik hayatta bu bilginin etkisi altında kalmaksızın, yapacağı işlerde kendi irâdeleriyle davranmaktadırlar.
Sayfa 630 - Serhat KitabeviKitabı okudu
kaza
Kaderi bir plâna benzetirsek, kaza da plâna uygun olarak, o şeyin gerçekleşmesidir. Kâinatta meydana gelen her şey, Allah'ın bilmesi, dilemesi ve yaratması iledir. O'ndan başka yaratıcı yoktur. Kader ve kazâya îman etmek, her şeyin Allah tarafından belirlenmesine ve zamanı gelince belirlendiği gibi yine Allah tarafından yaratılmasına inanmak demektir. Allah-ü Teâlâ buyuruyor ki: "De ki: Allah'ın bizim için yazdığından başka bir şey isâbet etmez." 3564
Sayfa 629 - Serhat KitabeviKitabı okudu
Kader İlâhî Bir Yazılımdır
Kader, Allah'ın ezelde varlığı yaratırken uyguladığı ilâhî yazılımdır. Kader, tıpkı bir bilişim mühendisinin bir bilgisayar programını veya oyununu yazarken; kuralları koyması, hareket alanlarını, sınırlarını ve talimat tuşlarını belirlemesi, eylemlerin gerçekleştirileceği platformu tasarlayıp-dizayn etmesi, aktörlerin rollerini ve tercih alanlarını belirlemesi, kazanma-kaybetme şartlarını tespit etmesi gibi, Allah-ü Teâlâ da yaptığı mükemmel ve kusursuz ilâhî kader (kudret-takdir) yazılımı ile gökleri, yeryüzünü, ikisi arasındakileri ve insanoğlunu yaratmış, hatasız ve kusursuz işleyen, değişmez yasalara (ölçülere) bağla- dığı gökleri ve yeryüzünü insanoğlunun emrine vermiştir. İnsanın eylemlerine gelince, ona da eylemlerini belirleme, yolunu tercih etme, irâde etme imkân ve fırsatı vermek için, onu yaratılış amacını gerçekleştirebilecek birtakım yeteneklerle donatmış, insana iyi-kötü, güzel-çirkin, günah-sevap vb. alternatif yollarını kader olarak belirlemiş, bunları tercih etme irâdesi ve yapabilme kâbiliyeti vermiştir.
Sayfa 626 - Serhat KitabeviKitabı okudu
Kader Meselesi
Rasûlullâh sallallâhü aleyhi vesellem şöyle buyurdu: "Dosdoğru olun! Hayırlı amellerinizi artırın.Rabbiniz kulların yapacakları her şeyi bildiğinden dolayı, O'na göre kaderlerini yazıp bitirmiştir. (İnsanların) bir kısmı cennetlik, bir kısmı da cehennemlik olacaktır."
Sayfa 624 - Serhat KitabeviKitabı okudu
"Tevbe eden, îman eden ve iyi davranışta bulunan kimseler hiçbir haksızlığa uğratılmaksızın Cennet'te; çok esirgeyici olan Allah'ın, kullarına vaad ettiği, onların idraklerini aşan Adn Cennetleri'ne gireceklerdir. Şüphesiz O'nun vaadi yerine gelecektir. Orada boş söz işitmezler, kendilerine yalnız esenlikler dilenir. Orada, sabah akşam rızıkları hazırdır. Kullarımızdan takva sahibi kimselere vereceğimiz Cennet işte budur.3523 Cennet, Allah'a karşı gelmekten sakınanlara uzak olmayacak şekilde yaklaştırılacaktır.3524 İşte günahlardan temizlenenlerin mükâfatı."3525
Sayfa 617 - Serhat KitabeviKitabı okudu
144 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.