1948 Malatya doğumlu. İlk ve orta öğrenimini Yeşilyurt’ta, liseyi Malatya’da tamamladı. İstanbul Hukuk Fakültesi’nde okudu. 1972’de İstanbul’dan ayrılıp Amerika Birleşik Devletleri’ne gitti. Yedi yıl ABD’de kaçak yaşadı. Bir yıl New York Institute of Technology'de öğrenim gördü. Ezra Pound’un Konfüçyüs adlı kitabını 1981’de İstanbul’da askerlik yaparken Türkçeye çevirdi. Yönelişler dergisinde şiirleri yayınlandı. 1982’de evlendi ve yeniden ABD’ye döndü. İbrahim, Leyla ve Asude ile onun için yeni bir dünyanın muştuları oldu. 1998’de evlilik dönemi kapandı ve ruhanişet kapısı açıldı. Şimdilerde o kutlu yolda emekliyor.
Ehl-i hadis ise Kur'ân'in mahlûk olduğunu söylemekle onun bir beşer sözü olduğunu iddia etmek arasında hiçbir fark bulunmadığını savunmuştur. Onlara göre Kuran-ı Kerim Allah kelamı olup mahluk değildir. Zira kelam Allah'ın zatından ayrılmayan bir sıfattır. Dolayısıyla "Kur'ân mahlûktur" demek küfür, "mahlûk değildir" demek ise bid'attır. Kur'ân'in Allah kelamı olduğu ayet ve hadislerle sabittir. Ashab ve tabiin alimleride bu hususta farklı bir görüş beyan etmemişlerdir.Bu sebeple sadece, Kuran Allah kelamıdır demekle yetinmek ve Kur'anı telaffuz edişin mahlûk olup olmadığı tartışmasına girmemek gerekir.
Hadisleri yazmasıyla tanınan sahabilerin başında Abdullah b. Amr b. As (ö.65/684) gelmektedir. Duyduğu her sözü kaydetmeyi doğru bulmayan bazı sahabiler onu hz peygambere şikayet etmişler, hz peygamber de ona kendisinden duyduğu her sözü yazmaya izin vermiştir. ( Ahmet b. Hanbel, II, 192,207.)
Abdullah b. Amr, yazılı olarak bir araya getirdiği hadisleri ihtiva eden sahifeye “es-Sahifetüs sadıka” ismini vermiştir ve eserin çoğu Ahmet b. Hanbel’in müsned’inde mahfuzdur.
Sayfa 32 - Ahmet b. Hanbel, II, 158-226.Kitabı okudu
Hadislerin değil hadis kitaplarının isnadlarıyla nakledildiği nakil döne- minde icâzet metodunun kullanımının yaygınlaştığı görülmektedir. Bu dönemde vicâde metodunun kullanımında da artış olduğu söylenebilir. Hadislerin tek tek isnadlarıyla rivayet edildiği rivayet döneminde hadisler çoğunlukla sema ve kıraat metotlarıyla alınıp nakledilmekteydi. Temel hadis kaynaklarının isnadlarında yer alan rivayet lafızları incelendiğinde, sema ve kıraat dışındaki metotların ilk üç asırda yaygın olarak kullanılmadıklarının görülmesi de söz konusu metodun rivayet döneminde değil daha sonraları yaygınlaştığını göstermektedir. Nitekim konuyla ilgili yapılan bir araştırmada özellikle icazet metodunun hicri beşinci asırdan sonra yaygınlaştığının ifade edilmesi de bu durumu desteklemektedir.
Rabbin ondan başkasına ibadet etmemenizi ve anne babaya iylik etmenizi emretmişdir. İkisinden birisi yahut her ikisi senin yanında yaşlılık çağına ulaşırsa,sakın onlara öf bile deme;onları azarlama,onlara güzel söz söyle. (İsra Suresi 23-24)
İlahiyat okurken hadis usulü dersi için yardımcı kaynak olsun diye almıştım. Okunabilir ve içinde bulduğu bilgiler ile hadis konusunda bilginizi artırır.
Hadis UsulüAhmet Yücel · M. Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları · 2021337 okunma
Hadis gelişimini peygamberimizin zamanında günümüze kadar ele alan bir kitap
İlahiyatlarda kullanılan bir kitap olsa da bence hadisle alakalı bilgi sahibi olmak isteyen herkesin oluşabileceği sade bir eser.
Genel olarak hadisin tarihi hakkında bilgi edilinecek ve faydalanılabilir bir eser.
Hadisin gelişimi doğuşu hangi eserlerin yazıldı içeriği günümüze ulaşanları Osmanlı'da okutulanları herşeye dair soruların cevabı bulunabilir :)
Hadis TarihiAhmet Yücel · M. Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları · 2021436 okunma
Ahmet Yücel hocamızdan güzel bir kaynak eserdir. Farklı farklı usül kitaplarından iktibas edilerek hazırlanmış bir kitaptır. Kitap usül kitabı olmasına rağmen ben okurken çok akıcı ve sıkılmadan 2-3 oturuşta okuyarak kitabı bitirdim. Allah’ın inayeti olsa gerek :) Hocamız ilk bölümde Hz.Peygamber’in (SAS) görevlerini anlatıyor. Daha sonra “Hadis” “Sünnet” “Haber” “Eser” kavramlarını bizlere açıklıyor. İkinci ve üçüncü bölümlerde “Hadis Öğrenim Metodlarını ve Rivayet Lafızları” ‘nı açıklıyor. Dördüncü bölümde “Ravi’lerin kimliği,vasıfları,kusurları,tabakalarını” açıklıyor. Beşinci bölümde “Hadis Türlerini(Sahih/Hasen vs.)” açıklayan yazarımız son bölümde hadis ilimlerinden bahsederek kitabını tamamlıyor. Allah kendisinden razı olsun inşaAllah...
Hadis UsulüAhmet Yücel · M. Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları · 2021337 okunma