Andre Hodeir

Müzikte Türler ve Biçimler yazarı
Yazar
9.0/10
2 Kişi
9
Okunma
1
Beğeni
981
Görüntülenme

Andre Hodeir Sözleri ve Alıntıları

Andre Hodeir sözleri ve alıntılarını, Andre Hodeir kitap alıntılarını, Andre Hodeir en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Anthem:
Anthem (anti - hymne ya da antienne) salt İngilizlere özgü, ses için yazılmış dinsel bir türdür. Motet ve kantata, bu türün Alman ve Latin ülkelerindeki karşılıklarıdır. 16. yüzyıl başlarında ülkesinin halkına yeni bir din töreni getirmiş olan VIII. Henry anthem'e önem kazandırmıştır. Sözler İngilizce İncil'den alınmıştır. Uzunluğu belirli değildir. Biçimi de kesin olmadığı için anthem pek çok değişikliklere uğramıştır, tıpkı motet gibi.
Lied kısa bir şiir üzerine yazılmış, genellikle piyano eşliğinde bir şarkıdır. Fransızların melodie'sinden ayrı tutulmakla birlikte, bu iki tür birbirlerinin aynı olabilecek denli birbirine yakındır. Ayrıldıkları tek nokta birinin Fransız öbürünün Alman geleneğinden gelmesidir. … Beethoven romantik lied'in öncülüğünü yapmıştır, ama gerçek lied yükselişini Schubert'le bulmuş, Schumann'la mutlu bir yenilenme çağına girmiştir. Her iki besteci de şiirleri çağlarının en büyük ozanlarından almışlardır: Goethe, Schiller, Heine..; böylece en esinli bir şiirle en ince bir müziğin birleşimi ortaya çıkmıştır.
Sayfa 53 - LiedKitabı okudu
Reklam
Bir saat kuruluşu içinde, her şeyin en kusursuz bir işleyişle birleştirilmesi, üstelik büyük bir anlatım gücü taşıması, Bach'ın erişilmez sırlarından biridir.
Sayfa 42 - FügKitabı okudu
Müzik eserinin bir biçimi ve bir yapısı olması kaçınılmaz bir şey midir? Müzik akıldan çok duyulara yöneldiğine gö­re, ona bir çerçeve gerekli midir? Sert, ince ya da al­lak bullak edici birtakım duyumları bir örgütlemeye zorlamak gerekli midir? Ses sanatı şiirden çok mimarlığa yakın olmasın? Biçim denen şeyin her şeyi yutmasından korkulmamalı mı? Yapı düşüncesinin, müzik düşüncesinin önüne geçmesine yol vermeli mi? Bundan, iyi kurma kaygısının her türlü doğallığın ve içtenliğin üstüne çıktığı katı bir sanat eseri çıkmaz mı?
Sayfa 19 - Biçimin ve Yapının GerekliliğiKitabı okudu
Dahası, her türün, her biçimin kendine en uygun gelen bir deyişi vardır. Sanki yaratıcı kendi deyişi ile eserin türüyle biçiminin deyişi arasında bir bağdaşma yolu bulmalıdır. Yaratıcı bu dili kendi içinde buluyorsa bağdaşma zorlamasız olmuştur. Örneğin Palestrina, din dışı bir tema alsa bile bir missayı bir madrigalden daha kolaylıkla yazar. Çok kez bu bağdaştırma zorunluğu sanatçıyı korkutur: Wagner oda müziği yazmaya hiç yanaşmamıştır; Schubert, bütün çabasına karşın, iyi bir opera ortaya koyamamıştır. Kimi zaman da bu bağdaşmaya karşı gelmek bir türün yenilik kazanmasını sağlamıştır: De­ bussy'nin operaya yeni bir deyiş getirmesi gibi …
Sayfa 15 - TÜR, DEYİŞ, BİÇİM, YAPIKitabı okudu
İyi yazılmış bir etüd, hem müzik yönünden hem çalgı ustalığı yönünden eşit değerde olmalıdır. Chopin'in etüdleri gibi. Etüdün başlangıcı oldukça eskiye gider: 15. yüzyılda org için öğretim parçaları yazılırdı. Bach'ın Invention'ları bile her çeşit etüd değil midir?
Sayfa 36 - EtütKitabı okudu
Reklam
28 öğeden 21 ile 28 arasındakiler gösteriliyor.