Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Felix Guattari

Felix GuattariFelsefe Nedir? yazarı
Yazar
8.3/10
142 Kişi
619
Okunma
71
Beğeni
6,7bin
Görüntülenme

Felix Guattari Gönderileri

Felix Guattari kitaplarını, Felix Guattari sözleri ve alıntılarını, Felix Guattari yazarlarını, Felix Guattari yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
OsB arzudur,arzuladığımız şey odur ve onun aracılığıyla arzularız. Ve bunun tek nedeni onun arzunun tutarlılık düzlemi ya da içkinlik alanı olması değildir. Çok sert bir katmansızlaşma boşluğuna ya da kanserli katmanın yayılımına düştüğümüzde dahi arzu hala oradadır. Arzu oralara kadar gider: kimi zaman kendi yıkımını arzular, kimi zaman yok etme gücünü arzular. Para arzusu, ordu, polis ve devlet arzusu, faşist arzu, faşizm bile arzudur. Ne zaman şu ya da bu ilişki altında bir OsB kurulsa, orada arzu vardır.
Sayfa 178Kitabı okudu
Reklam
Deneyle; imleme ve yorumlama. Kendi yerlerini, yerliyurtluluklarını, yersizyurtsuzlaşmalarını, rejimini, kaçış çizgilerini bul. Kendini hazır verili çocukluğunda ve batı semiyolojisinde aramaktansa kendini semiyotikleştir.
Sayfa 151Kitabı okudu
Özneleşme özünde,sonlu doğrusal süreçleri, biri başlamadan diğeri sonlanan süreçleri oluşturur: Bu bakımdan cogito daima yeniden başlamakta, bir tutku ya da hak arama da daima yeniden ele alınmaktadır. Her bilinç kendi ölümünün peşine düşer, her tutku-aşk bir kara deliğe çekilerek kendi sonunun peşine düşer ve tüm kara delikler birlikte tınlarlar. Böylece özneleşme kaçış çizgisine sonsuza dek yadsıyacağı bir dilimlilik ve mutlak yersizyurtsuzlaşmaya da sonsuza dek tıkayacağı, yolundan saptıracağı bir ortadan kaldırma noktasına dayatır.
Ana dil yoktur, egemen bir dilin iktidarı ele geçirmesi vardır; bu bazen geniş bir cephede ilerler, bazen de aynı anda çeşitli merkezleri çökerterek.
Ducrot bir edimin ne olduğu sorusunu sorduğunda tam da hukuki düzenlemeye döner ve hakimin bir suçluyu bir hükümlüye dönüştüren kararını örnek olarak alır. Aslında, öncesinde olan şey, yani bir kişinin bir suçla suçlanması ve sonrasında olan şey, yani suçlunun cezasının uygulanması bedenleri etkileyen etkilemeler-etkilenmelerdir (mülkün bedeni,
Reklam
Yerliyurtluluklar kendilerindeki yersizyurtsuzlaşma ve yeniden yerliyurtlulaşma hareketlerinin varlığına tanıklık eden kaçış çizgileriyle her yandan katedilirler. Onlara yuvalanan bu hareketler olmadan hiçbir anlam ifade etmezler.
Sevişirken aşkla seviştiğimizde,kendimizle,bir başkasıyla ya da başkalarıyla bir organsız beden oluşturmuş oluruz. Organsız bir beden, organlardan soyulmuş boş bir beden değildir; o,üzerinde işleyen organların kalabalık fenomenlerine göre, Brown hareketi uyarınca, moleküler çokluklar biçiminde, üzerinde dağıldıkları bir bedendir. Çöl doludur. Dolayısıyla organsız bedenin asıl karşıtlık içinde yer aldığı şey, organlar değil, bir organizma oluşturduğu ölçüde, organların organizasyonudur. Organsız beden, ölü bir beden değil, canlı bir bedendir, organizmayı ve onun organizasyonunu parçaladığı ölçüde daha da canlı,dopdolu, yaşayan bir bedendir.
İçinizde bir general uyandırmayın.
Bin Yayla
Bin Yayla
…tüm çıkışlar engellendikten sonra yaşamınıza ve konuşmanıza izin verilecektir. Ne zaman bir köksap engellense, ağaçsı-yapıya büründürülse,her şey bitmiştir, arzudan hiçbir şey meydana gelmez; çünkü arzu daima köksapla hareket eder ve üretir. Arzu bir ağaca her tırmandığında,ona çelme takıp ölmesine neden olan içsel bir nüksetme vardır; öte yandan köksap dışsal ve üretken serpilmelerle arzu üzerinde işler.
Reklam
Eğer her şey canlıysa, bu­nun nedeni her şeyin organik ve organize olması değil, tam tersine organizmanın ya­şamın bir sapması olmasıdır..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Alete dönük şizofrenik bir haz vardır bu onu işten serbest eyleme geçirir; silaha dönük şizofrenik bir haz vardır, bu onu barışın, barışa sahip olmanın bir aracı haline getirir. Hem bir karşı-saldırı hem de bir direniş. Her şey muğlak..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Göçebe düşüncesinde yaşam alanı bir yeryurtla değil, bir güzergahla bağlantılıdır. Geçtiği uzayı sahiplenmeyi reddeden göçebe kendine yün ya da keçi kılından, içinden geçtiği geçici uzayı işaretlemeyen bir çevre inşa eder. ( . . . ) Böylece yumuşak bir malzeme olan yün göçebe yaşama bir bütünlük kazandırır. ( . . . ) Göçebe katettiği uzayın aldığı şekil üzerinde değil, yolculuklarının temsili üzerinde durur. Uzayı uzaya bırakır. ( . . . ) Yün çok-biçimciliği..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Göçebenin yaşamı intermezzo'dur. Yaşam alanının öğeleri bile sürekli onları harekete geçiren rotaya göre tasarlanmıştır..
Norgunk yay.Kitabı okudu
Piç ve melez, ırkın gerçek isimleridir. Rimbaud bu noktada her şeyi söylemiştir: Ancak şunları söyleyebilen kişi ırkı gündeme getirebilir: "Ben daima aşağı bir ırktanım, ( ... ) ezelden beri aşağı bir ırktanım, ( ... ) işte Breton sahilindeyim, ( ... ) ben bir hayvanım, bir zenciyim, ( ... ) ben uzak bir ırktanım, atalarım İskandi­nav'dı." ~Rimbaud
Norgunk yay.Kitabı okudu
1.500 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.