Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Güven Erkin Erkal

Güven Erkin ErkalTürkiye Rock Tarihi 1 yazarı
Yazar
9.1/10
23 Kişi
59
Okunma
4
Beğeni
3.026
Görüntülenme

Güven Erkin Erkal Sözleri ve Alıntıları

Güven Erkin Erkal sözleri ve alıntılarını, Güven Erkin Erkal kitap alıntılarını, Güven Erkin Erkal en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sultanahmet'ten geçen hippiler yeraltı kültürümüzde de izler bırakır. Argomuzda yer alan "Püzlenmek", "trip" ve "frek" gibi kavramlar o dönem içinde yerleşir.
Türkiye'nin öteki ucundaki Adana-İncirlik Hava Üssü de bir başka paylaşım noktası olur. 1954 yılından beri burada görev yapan Amerikan Hava Kuvvetleri'nin askerleri de görevlerini tamamlayıp geri dönerken plakalarını, dergilerini ve gitarlarını yanlarında taşımaktansa Adana'da bit pazarına bırakmayı tercih eder. Adana 80'li yıllara kadar, "Batı Müziği" üzerine İstanbul, Ankara ve İzmir dışında en çok müzisyen çıkartan il olur.
Reklam
Eşcinsellik toplumumuzda Zeki Müren'le üstü kapalı kabul gören; ama asla uluorta dile gelmeyen bir konudur.
"Önlerinde rakı, karşılarında kadın... İşte adına musiki dediğimiz bu kötürümün koltuk değneklerinden birisi kadın, birisi rakıdır..."
Sayfa 20
Otelin yakınlarındaki bir sinemaya giden Cem Karaca' "Space Odyssey 2001" filmini izler. Oteldeki odasına döndüğünde "Tamirci Çırağı" kafasında canlanmıştır.
Tepeden dayatılan Batı müziğinin karşısında alaycı bir muhalefet vardı. Bu arada resmi bir destek almamış olsa da "Caz" müziği de Batıya ait bir müzik olarak aynı alaycı tavırla karşılandı. Halk arasında caz yapmak "gürültü çıkarmak" , "azarlamak" ve "lafı uzatmak" anlamına geliyordu ; "cazırtı" ve "caz cuz" gibi kavramlarda yine cazdan türedi.
Reklam
İstanbul Radyosu'nun ilk sanatçı kadrosunda yer alan Neyzen Tevfik, yaşadığı dönemin aykırısıdır.
Dünyayı değiştirmek isteyen kimi gençlerin talebi şudur: "Savaşma Seviş"..."Beat" kültürü ve felsefesiyle şekillenen "hippi" hareketi pasifist duruşuna rağmen oldukça etkin hale gelir.
Fakat sabaha karşı yayınlanan bu programlar, medyanın genel olarak yansıttığı o olumsuz yaklaşımı yok edemedi. O yüzden herhangi bir açıklama yapmak istemedik. On iki yıldır yaşama dair hislerimizi müzik yoluyla ifade ettik. Yine öyle yapacağız. Sonuçta hitap ettiğimiz kitle medya kuruluşları değil. Kendi aramızda buluştuğumuz en önemli nokta insanların istediği müziği dinlemekte ve istediği ulu manituya inanmakta özgürdür. Yasalar çiğnenmediği sürece, şeytana tapmanın, müzik dinlemenin engellenemeyeceğini biliyoruz. Biz şeytana tapmıyoruz, tapanlarla da bir sorunumuz yok. Kimsenin de onlardan korkması gerekmiyor. Pentagram
Sayfa 73 - Stüdyo İmgeKitabı okudu
Hayır, çünkü İbrahim Tatlıses'in klibi döndükten sonra arkasından "Hardal" çıksın istemiyorum. Ikincisi, eğer ciddi bir müzik kanalı yayınlamak istiyorsa bizim şarkımızı ve klibiniz yok diyorsa, alsın kendisi birtakım görüntüleri montajlasın. Çiçeği çeksin, böceği çeksin, "Hardal"ın ruhunu yansıtan her şeyi çeksin. Ama biz klip yapmayı düşünmüyoruz. İnsanlar biraz hayal etsinler.
Sayfa 62 - Stüdyo İmgeKitabı okudu
Reklam
Bütün mesele beyni özgür bırakmakta. Zaten duygularımızla yaşıyoruz. Bu duygularımızın bir sesi, bir tınısı var. Bütün mesele bunu ortaya çıkarmak. Popülizme kapılırsanız beyninizi özgür bırakamazsınız. Sokaktaki insan ne duymak isterse onu vermek zorunda kalırsanız. Bu da benim işime gelmez. Vedat Sakman
Sayfa 79 - Stüdyo İmgeKitabı okudu
tepkini göster karşılarına dikil kafana da vursalar kesme sesini sesini yükselt seslerini bastır sesin kısılsa da kesme sesini baştakiler cebe indirdi parayı sokaktaki adam aldı yine babayı tepkini goster vatan haini olursun insanları sömür vatansever olursun antisilence - suffer hits
Sayfa 47 - Stüdyo İmgeKitabı okudu
Halkın büyük bir bölümü tüm yasaklara rağmen “ alaturka” müzikten vazgeçmiyordu. Klasik Batı müziği “gıygıy” müziği, ünlü bestecilerin adları da “ şofben” ve “mazot” olarak anılıyordu. Tepeden dayatılan Batı müziğinin karşısında alaycı bir muhalefet vardı.
28 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.