Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Lazslo Versenyi

Lazslo VersenyiSokrates ve İnsan Sevgisi yazarı
Yazar
9.5/10
3 Kişi
12
Okunma
4
Beğeni
826
Görüntülenme

Lazslo Versenyi Gönderileri

Lazslo Versenyi kitaplarını, Lazslo Versenyi sözleri ve alıntılarını, Lazslo Versenyi yazarlarını, Lazslo Versenyi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Düzen yararlıdır, düzensizlik ise toplumsal bozukluk, yara ve kötülüklere neden olur.
Sayfa 33
cezalandıran kimse "erdemin öğretilebilir olduğu"nu bilir, çünkü caydırmak için cezalandırmaktadır.
Sayfa 27 - Platon, Protagoras 324b
Reklam
bir şey daha var.
Protagoras'in tüm önermelerin doğru olduğunu dile getiren öğretisini yorumlarken, Platon şu sonuca varır: "Eğer birisi bir şey vardır derse, ayrıca 'o bir şey için, ya da bir şeyden dolayı ya da bir şeyle ilişki içinde vardır' demelidir ve aynı durum benzer bir biçimde, 'o bir şeyin oluşmakta olduğunu' söylediği zaman da geçerlidir; ancak, o mutlak bir biçimde vardır ya da oluşmaktadır, dememelidir...
Sayfa 27
Hiçbir şey tümüyle uygun ya da tamamen ayıp değildir, ancak şeyler doğru zaman, yer ve koşullarda uygun, aksi takdirde, ayıptır.
Sayfa 26 - Dissoi Logoi [19-20]
Sofistlik nedir ?
Sofist sözcüğünün, günümüzde büyük ölçüde Platon'un saldırısından dolayı kazanmış olduğu, oldukça gözle görülür olan pejoratif ya da aşağılayıcı bir çağrışımı vardır, oysa Sofistliğin özgün anlamı kesinlikle aşağılayıcı değildi. Sophia, eşdeyişle pratik bilgi ya da bilgelikten türetilen Sofist sözcüğü, başlangıçta belirli bir sanat türünü bilen bir kimseyi göstermek için kullanılırdı. Altıncı yüzyıl ve sonrasında, Sofistlik terimi, entelektüel ya da toplumsal-siyasal sanatlarda pratik ya da kuramsal bir beceri ya da ustalık, hattâ yetkinlik gösteren insanlara işaret etmekteydi. Antik Yunanistan'ın Yedi Bilge'sine, ozanlara, yasa koyuculara, hekimlere ve müzisyenlere zaman zaman Sophistai, bilge kişiler adı verildi ve aynı ad, bazen bir ayrım gözetilmeksizin, Sofistik çevre dışındaki birçok filozof, mucit ve yenilikçi için kullanıldı.
Sayfa 12
... Sofistler...
[...] doğa filozoflarınn kuramlarıyla -atomlar, tohumlar, temel tözler ve ilk ilkeler- gündelik yaşamda gözlemlenen şeyler ve olaylar arasında bir bağ kurmanın mümkün olmadığını ve bu kuramların, bundan dolayı pratik yaşamlarımızı düzenlemek ve iyileştirmek bakımından tümüyle yararsız olduklarını gördüler. Bunun bir sonucu olarak da, insanın fizikî dünyanın nihaî doğasıyla ilgili her tür spekülasyonu bırakmasını ve dikkatini kendi göreli, ksoşullu, insanî deneyim dünyasına yönelterek, burada ve şimdi karşısına çıkan sorunları çözmeye çalışmasını savundular.
Sayfa 12
Reklam
Anaksimandros'tan Demokritos'a tüm doğa filozoflarının temel uğraşı, doğanın tümüne entelektüel bir temel kazandırmaktı.
Sayfa 12
Sokrates düşüncesine yazıya dökülme izni vermemiştir.
Sayfa 10
Çağdaş varoluşçu felsefe insanı, özü kendi varlığıyla ilgili kaygılanmak ya da tasalanmak olma durumunda olan varık olarak tanımlamaktadır. Onun bu tanımının ne kadar uygun olduğu, insan varlığına karşı böyle bir ilginin Batı düşüncesini, ta ilk başlangıcından beri karakterize ettiği olgusunda görülebilir.
Sayfa 9
90 öğeden 51 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.