Ahmet Ateş

Ahmet Ateş

YazarÇevirmenEditör
5.5/10
2 Kişi
·
8
Okunma
·
1
Beğeni
·
304
Gösterim
Adı:
Ahmet Ateş
Unvan:
Editör, Yazar
Okuma yazmayı Afşarlı Haydar Tufan Dede’den kaptı (1957). TÖS’ün 1969 grevi katıldığı ilk grevdi. Bir lisede gençlerin bedenlerini eğitirken TÖBDER’in sayesinde okula sokulmadı (24 Aralık 1979). Faşist Ordu yönetimi altında gecekondularda kasabalarda Ortaanadolu kentlerinde sözlü gazete dağıtıcılığı yaptı (Eylül 1980-Mart 1981). Lübnan’da Demokratik Halk Cephesi’nde iş buldu. İsrail işgaline karşı direnişe katıldı (Haziran 1982). Yüksekbasınçtan bezerek düşük basınçlı coğrafyalara döndü (Kasım 1982). Dağlarda geceleri gökyüzündeki takımyıldızların adlarını baka baka öğrenemese de konumlarını görünüş zamanlarını öğrendi (Kasım 1982-Ağustos 1984). Suriye, Yunanistan, Almanya’da sürgünde süründü (1985-1992). Can sıkıntısından Spor Terapi, Amerikan Edebiyatı okudu (1988-1992). Diploma alacak kadar başarısız değildi. Bir sabah birkaç arkadaşından ödeyemeyeceğini bile bile borç alarak çarptıklarıyla İstanbul’a kaçtı. Milliyet/Büyük Larousse güncellemesinde çalıştı (1994-1995). Health and Fitness dergisinde editörlük yaptı (1995- 1996). Yine can sıkıntısından Özgür Üniversite’de felsefe muhabbetlerine katıldı. Türkmen Anarşizmi çalıştı. Yarına Doğru (1982), Gökyüzü (1986), Broy (1987), Kiraz (1993), Mavi (2003), Öykü-Şiir (2004) dergilerinde öykü şiir eleştiri yazıları yazdı. Sulucakarahöyük (Hacıbektaş) günlük gazetesine Sava/Fiji’den yazılar gönderdi (!) Isla Negra Yolcusu (1993) adlı basılı, ayrıca basılmamış 4 roman dosyası var. 15 yıldır Türkmen Anarşizmi ve Alevilik üzerine çalışıyor. Türkmenler Üzerine adlı bir deneme dosyası bulunuyor. İngilizce, Almanca, Türkmence, Osmanlıca okuyabiliyor. Şimdilerde Eryaman’da (Ankara) yerliyurtlu. Site(polis)nin çocuklarıyla (hayatta tek düzenli işi) gazozuna basket oynuyor. Bu çevrede mızıkçı diye çağrılıyor.
Osmanlı Devleti'nin 15. yüzyılının ikinci yarısında yönetim dilinin Osmanlıca: medreselerin, enderunun ve dinsel kurumlarının dilinin Arapça; edebiyat dilinin Osmanlıca, Arapça ve Farsça olduğu; Türkmenlere ve hatta Türklere ait her şeyin aşağı görüldüğü bir zamanda Oğuz Dili / Türkmence, devlete rağmen yaygın olarak yaşayan bir dildir.
Yurt bir meknasızlığı gösteriyordu onlara: yersizyurtsuz bir yurt. Gerekli sayıldığında ordan her yöne göçülen, sığılabilecek, yaşanabilecek bir yer. Üzerinde yaşam düzeni ya da il kurulan toprak.
Türkmenler bugün de göçebeliklerini sürdürmektedir. Elbette bu göçebelik "manevi, zihinsel, ruhsal, kültürel bir göçebelik" olup görünmez kılındı.
İslamatürk birleştirmeci/tekçi devlet anlayışında (özellikle 1960'lardan bugüne) insanın yer almadığı bir toplumsal oluşum metafizik olarak tahayyül edilmektedir: her şey devlet için... Bu inançtan dolayı da düşman hep devletin düşmanıdır; kişidir, bireydir, topluluktur, halktır.
Kaşgarlı Mahmut, türk dilinin sözlüğünü yazdığı söylese de, kitap esasında temel olarak Türkçe ile Oğuz dili ve Argu dili gibi diller arasındaki ayrımları belirlemekle ilerlemektedir.
Deli Dumrul anlatısının iletisi, İslam'ı bilmediği için gülünç ve acıklı bir duruma düşen, zorla haraç alan bir kişiyle ilgili gösterilse de Dumrul yufka yüreklidir.
"Delilik" topluma hoşluk, sevinç, dolayısıyla sevgi katan, yaşamı renklendiren, akıcılaştıran, insanları eğlendiren bir sevecenlikti onlarca.
Topluluk içi ilişkilerdeki eşitlikçilik ve "karşılıklı yardımlaşma" farklılaşmayı sınıflaşmayı engellediğinden devlet fikri böyle toplumlara hep yabancı gelmiştir.
Yazara henüz inceleme eklenmedi.

Yazarın biyografisi

Adı:
Ahmet Ateş
Unvan:
Editör, Yazar
Okuma yazmayı Afşarlı Haydar Tufan Dede’den kaptı (1957). TÖS’ün 1969 grevi katıldığı ilk grevdi. Bir lisede gençlerin bedenlerini eğitirken TÖBDER’in sayesinde okula sokulmadı (24 Aralık 1979). Faşist Ordu yönetimi altında gecekondularda kasabalarda Ortaanadolu kentlerinde sözlü gazete dağıtıcılığı yaptı (Eylül 1980-Mart 1981). Lübnan’da Demokratik Halk Cephesi’nde iş buldu. İsrail işgaline karşı direnişe katıldı (Haziran 1982). Yüksekbasınçtan bezerek düşük basınçlı coğrafyalara döndü (Kasım 1982). Dağlarda geceleri gökyüzündeki takımyıldızların adlarını baka baka öğrenemese de konumlarını görünüş zamanlarını öğrendi (Kasım 1982-Ağustos 1984). Suriye, Yunanistan, Almanya’da sürgünde süründü (1985-1992). Can sıkıntısından Spor Terapi, Amerikan Edebiyatı okudu (1988-1992). Diploma alacak kadar başarısız değildi. Bir sabah birkaç arkadaşından ödeyemeyeceğini bile bile borç alarak çarptıklarıyla İstanbul’a kaçtı. Milliyet/Büyük Larousse güncellemesinde çalıştı (1994-1995). Health and Fitness dergisinde editörlük yaptı (1995- 1996). Yine can sıkıntısından Özgür Üniversite’de felsefe muhabbetlerine katıldı. Türkmen Anarşizmi çalıştı. Yarına Doğru (1982), Gökyüzü (1986), Broy (1987), Kiraz (1993), Mavi (2003), Öykü-Şiir (2004) dergilerinde öykü şiir eleştiri yazıları yazdı. Sulucakarahöyük (Hacıbektaş) günlük gazetesine Sava/Fiji’den yazılar gönderdi (!) Isla Negra Yolcusu (1993) adlı basılı, ayrıca basılmamış 4 roman dosyası var. 15 yıldır Türkmen Anarşizmi ve Alevilik üzerine çalışıyor. Türkmenler Üzerine adlı bir deneme dosyası bulunuyor. İngilizce, Almanca, Türkmence, Osmanlıca okuyabiliyor. Şimdilerde Eryaman’da (Ankara) yerliyurtlu. Site(polis)nin çocuklarıyla (hayatta tek düzenli işi) gazozuna basket oynuyor. Bu çevrede mızıkçı diye çağrılıyor.

Yazar istatistikleri

  • 1 okur beğendi.
  • 8 okur okudu.
  • 16 okur okuyacak.