Allen James Fromherz sözleri ve alıntılarını, Allen James Fromherz kitap alıntılarını, Allen James Fromherz en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
“Kadılık makamında yolsuzluk her zaman vardı zira islam hukukun yorumlanması ve medresedeki fıkıh dersleri hükümet ile birlikte yürütülüyordu.Kadı hükümet gücünün sağladığı gösteriş ve debdebe içindeydi.Hatta ‘ üç kadıdan ikisi cehennemliktir.’ şeklinde bir atasözü vardı. Elbette ibni Haldun kendisini yolsuzluğa bulaşmayan … bir kadı olarak görüyordu.”
“İbni Haldun’un da mukaddime de vurguladığı gibi el-Hatime şehir hayatındaki israf ile veba arasında doğrudan bir bağ olduğu kanaatindeydi.” İbnu Haldun’un çağdaşları Müslüman alimler “ veba müslümanlar için şehadet ve mükafattır kafirler için ceza ve ihtardır.” Demişler.(O dönemde olaya analitik yaklaşan bir alim ise vebanın bulaşıcı bir hastalık olduğunu ve uzak durulmasını salık ettiği için yargılandığından bahsediliyor)
İbn Haldun için, kendi pedagoji yönetiminin esas odak noktası seyahat ve tecrübeydi. Bir medresede kalmak, ya da tek bir hocadan okumak zihni körleşirirdi.
İbn Şühbe, ibni Haldun'un Timur'a sizin de biyografinizi yazdım ve önünüzde okumak isterim. Böylece hatalarımı tashih edebilirsiniz, dediğini iddia etmektedir.
İbn Haldun, "Tabiatı gereği tehlikeli olan bu işi üstenmekten geri durdum" diyordu. "Bir serap olan ünvan ve mevkiden feragat ediyor ve uzun süredir çalışmalarını ihmal etmiş" olmasından yakınıyordu.
İbnü'l Hatip ise vebaya, kendisi için tehlikeli olacak biçimde daha analitik yaklaşıyordu. Akılcı tarzının bir gereği olarak vebanın bulaşıcı bir hastalık olduğunu söylemesinden ötürü, yargılanmış ve mülhidlik ile itham edilmişti.
El-Avili'nin en önemli hususiyeti akılcı olmasıydı. İbn Haldun gibi ansiklopedik, pratik ve dogmatik bilgilere sahip olduğu gibi, aynı zamanda mantık, matematik ve metafizik gibi aklî ilimlere de vakıftı
İbn Haldun’un, ilimini saplantılı ve şüpheci bir zorbanın [Timur] önünde dile getirmiş olması onun İslam fikir dünyasında neden büyük bir yeri olduğunun göstergelerinden birisidir.
İbn Haldun'un teorisinde safkanlarını devam ettirebilecek tek topluluk, gözden ırak yerlerde yaşayan ve yerleşik insan topluluklarıyla bağı olmayan göçebe Arap kabileleriydi.