Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Belkıs Akça

Belkıs AkçaÜmitsizlik yazarı
Yazar
7.5/10
3 Kişi
8
Okunma
1
Beğeni
309
Görüntülenme

Belkıs Akça Gönderileri

Belkıs Akça kitaplarını, Belkıs Akça sözleri ve alıntılarını, Belkıs Akça yazarlarını, Belkıs Akça yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Günahların fıtrat üzerindeki ilk belirtisi, kişiye olumsuzluk vermesidir.
Reklam
136 syf.
10/10 puan verdi
·
Beğendi
·
15 günde okudu
Kendisiyle yüzlesmek isteyenlere tavsiyemdir
İnsan üc birlesimden oluşur. Bunlar nefs, akıl ve kalptir. Psikoloji literatüründe bunlar id, ego ve süpereogo olarak isimlendirilmiştir. Eser bizlere gayet açık bir anlatımla nefsin 7 basamağından ve nefsin 7 ana hastaligindan bahseder. Tezkiye edilmemiş her nefs için bu hastalıklar ( bazısı az bazısı çok) geçerlidir. Hastalıkların tedavisi de ancak onları tanımakla mümkündür zira düşmanı karşısında en başarılı olanlar düsmanlarını en iyi tanıyanlardır. Bu kitap tam anlamıyla düsmanımızı bize tanıtan bir rehberdir. Neyi sever? Neyi ister? Eserdeki en büyük farkındalığim seviyorum dediğim şeylerin aslında nefsimin arzu istekleri oldu. Yani nefsimin eline düsmüş benliğimle karşılaştim :) Eserde anlatılan özelliklerin gerçek hayattan insanlarin dillerinden örneklerle aciklanması da haslalıkların kendimizdeki yansımasını görmemize yardımcı oluyor. Ayrıca yazarların samimiyet ve ihlasları esere yansımış ve okuyan üzerinde konunun tesirini artırmıs. Rabbim yazanlardan ve onlara yardımcı olanlardan razı olsun ilimlerini artırsın inşallah
Nefs-i Emmare
Nefs-i EmmareEymen Akça · Harf Yayınları · 20222 okunma
Fiziksel lezzetleri tattıkça kişide, maddeci algı ve materyalist eğilimler güçlenir. Maddi algı ve eğilimler güçlendikçe, ruh zayıflar. Bu açıdan insanın dünyada en büyük ve asıl imtihanı maddeciliktir.
Nefsi emmare kendinden dış dünyaya akan güzellikleri kendinden görür ve kendinden bilir. Onları ilâhi bir sanatın ürünü olarak algılayamaz. Bu durum ise nefsin görsel algıya dayanan temel bir hastalığının başlangıcı olur. Riya( gösterişçilik)
Nefs-i Emmare, insanı gözleştirdiğinden yalnızca cüz'i ve somut şeyleri görebilir. Çünkü göz, görünmeyen ve maddi olmayan şeyleri göremez. Bundan dolayı nefsin kişilere, olaylara ve nesnelere takılıp kalması kaçınılmazdır.
Reklam
Ey kalbinin ısınacağı kimsesi olmayanların kalbine sıcaklığını hissettiren Zât!
Güneşe yüzünü dönenin ondan ısı ve ışık almaması mümkün olmadığı gibi, Hüve'ye yönelenin de Ondan hidayet nuru ve şefkat sıcaklığı almaması mümkün değildir
Kişinin istidadının olduğu yön, onun iradesinin de en güçlü olduğu tarafıdır.
Reklam
Marifet, ilmin nurlanmış ve nur saçan seviseyisidir ki, hem akla hitap eder, hem duygulara
Yeis " Ben bu meseleyi bilmem." demekse kunutta " Ben bunu biliyorum ama yapamam beceremez." demektir.
Günahları incele ! Günahkârın cismine, maddi hayatına, ahlakına bak ! Sonra tevbesinin ardından ondaki değişiklikleri incele ! Günahın zararlarını tespit et. Günahın hakikat ve sırlarını yakala. Eğer bunu yaparsan göreceksin ki mağfiret yalnızca ve yalnızca Allah'a hastır. Günahlarla kalp ve ruhu yaralanan ve kirlenen birisinin ilacı yalnızca ve yalnızca kudsiyet nurudur. Kutsallıktan uzaklaştığı için ahlaksız ve kirli hal alan bir insanın ilacı tövbe, istiğfar ve kusurunu itiraf etmekle Kuddüs olan Allah ile temasa geçmektir.
Bir şey yapmak için önce bilmek lazım. Yani ilim... Sonra onu yapmayı istemek ve yapmak lazım. Yani rahmet... Kul ezeli bir ilim sahibi olmadığı için, düşünmeli ta ki bir ilmi olsun. Bu noktada yeis karşısına çıkar; ' Sen bilemezsin, anlayamazsın ; sende bir istidat ve kabiliyet yok.' Bu engeli Allah'a teslimiyet ile aşarsa bu sefer karşısına kunut çıkar ; 'Sen bunu yapamazsın, beceremezsin; yapsan da devam ettiremezsin. Sende bu irade azim ve kararlılık yok. Bu engeli Allah'a tevekkül ile aşabilir.
Her bir insan, kendi iç dünyasında bir aile gibidir.
Sayfa 57
23 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.