Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ebu'l-Muzaffer Şehfur El-İsferayini

Ebu'l-Muzaffer Şehfur El-İsferayiniDini Basiret İtikadi Mezhepler Ve Ehl-i Sünnet yazarı
Yazar
8.0/10
1 Kişi
6
Okunma
2
Beğeni
357
Görüntülenme

Hakkında

Unvan:
Yazar

Okurlar

2 okur beğendi.
6 okur okudu.
1 okur okuyor.
2 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
"İnsanlar Rasûlullah'a (s.a.v.) hayrın ne olduğunu sorardı, ben şerri sorardım." Huzeyfe bin Yeman r.a.
Yahudilerin hepsi tevhîd inancında iki fırkaya ayrılırlar. 1- Bunlardan biri Müşebbihe’dir. Teşbih görüşünde asıl (köken) onlardır. (Müşebbihe: Allah’ı yaratılmışlara veya yaratılmış olanları Allah’a benzeten görüş.) İslâm içinde teşbîhe dâir bir şey söyleyen herkes yahudilerin minvâli üzere yol almaktadır. Onların görüşlerinden bir kısmını Râfizîler (Şiiler) ve diğerleri almıştır. Bu sebeple Peygamberimiz sallallâhü aleyhi ve sellem “Râfizîler (Şiiler) bu ümmetin Yahudileridir.” buyurmuştur. Çünkü işin kökeninde onlar “teşbih” fikrini yahudilerden almıştır. 2- Yahudilerin tevhîd inancında ikinci grubu ruyeti inkâr eden Kaderiyye’dir. Onlar canlı varlıkların kendi fiillerini yarattığını iddia ederler. Geçmiş ümmetlerin ekserîsinde Kaderiyye inancına sâhip bir topluluk bulunurdu. Bu sebeple Peygamberimiz sallallâhü aleyhi ve sellem “Kaderiyye yetmiş peygamber dilinde lanetlenmiştir.” buyurmuştur. Sonradan İslâm’da zuhûr eden Kaderîler, fikirlerini Yahudi Kaderîlerinden almışlardır. Şu asırda da Ashâb-ı Rey’e müntesip olduklarını iddia ederek kendi (sapık) mezhebini gizleyen, içinde ilhâd ve kadercilik düşüncesi taşıyan bir topluluk mevcuttur. Bu insanlar Yahudilere müracaat ederek onlardan avâmı aldatabilecekleri şüpheli fikirleri öğrenirler.
Reklam
Hazret-i Peygamber (s.a.v.) zamanında ve onun vefatından hemen sonra Müslümanlar arasında açık bir ihtilaf olmadığı için hepsi tek yol üzerindeydiler. Onlara uymayan tek grup olan münafıklar ise içlerinde gizledikleri muhalif görüşlerini açıklayamıyorlardı.
İslâm Öncesi Sapık İnançlar / 7
. • Mecûsîler (ateşperestler) denilen bir grup ise Zervâniyye, Meshiyye, Hurremdîniyye ve Behâfirîdiyye olmak üzere dört fırkaya ayrılmışlardı. Bunların her biri Mecûsî mezhebi üzere olup Yezdan ve Ehriman’a inanırlardı. (Düalizm) Açıklama: (Mecûsîler, birçok âlim tarafından “Seneviyye” olarak da adlandırılır. Seneviyye, ikilik anlamına gelmekte olup düalist ilah anlayışına sâhip inançların geneline isnât edilir. Milel ve Nihal kitabında ise Şehristânî, Mecûsîler ile Seneviyye’yi ayrı ayrı zikretmiş ve Zerdüştlüğün bazı kolları olan Mani dîni ile Mazdeizm’i Seneviyye başlığı altına almıştır. Mecûsîlik ve yukarıda zikredilen dört kolunu Zerdüştlükle birlikte sınıflandırmıştır. Bunların hepsi düalist/ikili ilah inancına sâhip bâtıl sapkın inançlardır. Hepsi; biri Nûr/Yezdan diğeri Zulmet/Ehrimen’i temsil eden iki ilah olduğunu ve bu ikiliğin kâinâtı idâre ettiğini iddia ederler. Bunlardan başka Deysâniyye, Merkûniyye, Keyûmersiyye, Harrânîlik ve Zerdüştlüğe nisbet edilen Zenâdike de Seneviyye başlığı altında zikredilen diğer düalist gruplardır.)
Sayfa 156Kitabı okudu
Henüz kayıt yok

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok