Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ejder Ulutaş

Ejder UlutaşTeşhir Toplumu yazarı
Yazar
9.0/10
11 Kişi
45
Okunma
1
Beğeni
590
Görüntülenme

Ejder Ulutaş Sözleri ve Alıntıları

Ejder Ulutaş sözleri ve alıntılarını, Ejder Ulutaş kitap alıntılarını, Ejder Ulutaş en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Caddeler, sokaklar, billboardlar, reklam panoları, evler, vitrinler, gümüşlükler, televizyonlar, internet, sosyal medya uygulamaları, bedenler, kostümler, kayafetler, moda ve daha daha birçok birçok nesne,gösteri dünyasinın teşhir pratiklerini sergilemektedir. Bu gösteri mekanlarında var olmak için çabalamak, günümüz insanıın adeta alışkanlıklarına dönüşmüştür.
Bugünün toplumları, maddi kültürün etkisiyle yeni kültürler oluşturmaktadır. Gösteri toplumu, ağ toplumu, tüketim toplumu, gözetim toplumu, şeffaflık toplumu gibi kurguların her biri, esasında maddi kültürün ürettiği kültürel örüntünün adeta bedenleşmesidir. Bu anlamda yaşadığımız dünya; görmenin, görünmenin ve göstermenin yani 3G’nin inşa ettiği kültürel örüntülerle bezenmektedir. Caddeler, sokaklar, billboardlar, reklam panoları, evler, vitrinler, gümüşlükler, televizyonlar, internet, sosyal medya uygulamaları, bedenler, kostümler, kıyafetler, moda ve daha birçok nesne, gösteri dünyasının teşhir pratiklerini sergilemektedir. Bu gösteri mekânlarında var olmak için çabalamak, günümüz insanının adeta alışkanlıklarına dönüşmüştür.
Sayfa 10 - Ketebe Yayınları
Reklam
Karşı tarafta kimin olduğu, neden sevdiğimiz insanların fotoğraflarını teşhir ettiğimiz, niye durup dururken sağlık problemlerimizi bütün detaylarıyla yazdığımız, en beğendiğimiz 10 komedi filmini alt alta sıralamamızın gerisinde yatan gerekçenin ne olduğu, yanıtlanılması istenilen sorulardır.
Kendini teşhir etme, zarafetin yok olmasına neden olur.(Han,2017:39)
Modern zamanların nabzı moda ile atmaktadır. Modernlik, günün tüketim kültürüne uygun ise giyilebilir moda, kendisi dışındaki ya da kendisine muhalif her şeyi de demode olarak kodlamaktadır.
Sayfa 98 - Ketebe Yayınları
Daha çok yeni (Z) kuşak bu
Böylece çağımızın insanı ; düşünmekten ziyade seyretmeyi, bilmekten ziyade görünmeyi, beyinden ziyade ayn'î(gözü), meslek sahibi olmaktan ziyade şöhret sahibi olmayı, çalışmaktan ziyade kolay para kazanmayı ve emekten ziyade eğlenmeyi yaşamın temel ilkeleri haline getirmeye başlamıştır.
Sayfa 39
Reklam
Görünmeyen şeye dokunulamaz, dokunulmayan şey manipüle edilerek teknolojiye dönüştürülemez.
Zira insanlar, yaşadıkları hayatın ancak seyredildiği ölçüde değer kazandığını düşünüyorlar.
Kendisi gitti adı kaldı
İslam inancında önemli bir yere sahip olan örtünme veya tesettür, modanın cazibesiyle büyülenmiş birçok Müslümanın kıyafetlerinde farklı şekillerde yorumlanmaktadır. Söz konusu bu Müslümanlar, İslam'ı kapitalizmle eklemlemiş, örtünmeyi dünya ölçeğinde takvaya veya mahremiyete endeksli görmeyerek dünya zevklerine ve teşhire açık biçimde işlevselleştirmiş, giydiği kıyafetlerle tesettürü, örtmeyi,gizlemeyi bırakıp bizatihikendisini bir gösterene dönüştürmüş, nihayetinde bu müslümanlarda giyinme veya kıyafet zenginliğin sosyal tabakalaşmanın ve bedenini teşhire açılmasını beraberinde getirmiştir. Esasında bu teşhir pratikleri ise özünde İslam akidesi ile uyuşmayan rezervler taşımaktadır.
Sayfa 107
Bu anlamda yaşadığımız dünya; görmenin, görünmenin ve göstermenin yani 3G'nin inşa ettiği kültürel örüntülerle bezenmektedir. Caddeler, sokaklar, billboardlar, reklam panoları, evler, vitrinler, gümüşlükler, televizyonlar, internet, sosyal medya uygulamaları, bedenler, kostümler, kıyafetler, moda ve daha birçok nesne, gösteri dünyasının teşhir pratiklerini sergilemektedir. Bu gösteri mekânlarında 'var olmak' için çabalamak, günümüz insanının adeta alışkanlıklarına dönüşmüştür.
Reklam
Haddadadil'e göre modern döneme ya da kapitalist üretim tarzının hakim olmasına kadar toplumlar, hangi kültür, inanç, din ve etnik yapıda olursa olsun,bol ve geniş kıyafetleri tercih etmekteydi. Japonya'dan Amerika'ya Bolivya ve peru'dan Afrika'ya kadar İranlı, Yunanlı ,Türk ,Kürt, Polonyalı, Hindistanlı hemen hepsi kendi kültürüne özgü bu kıyafetleri gündelik yaşamlarında kullanmaktaydı. Dolayısıyla, modernleşmeye kadar Bir toplumun başka bir toplumun kıyafetlerini taklit etmesi , görülen bir olay değildir. Kaldı ki kıyafetin değişmesi mutlaka bir kültür değişikliğini de gerektirmektedir.
Sayfa 97
Çünkü moda , çoğunlukla kişinin kendisi için değil,başkaları için giriştiği bir performanstır.
Sayfa 99
Mükemmelll
Han'a göre her şey dışa çevrilmiş, ifşa edilmiş, çıplaklaklaştırılmış, soyulmuş ortaya serilmiş durumdadır. Teşhir etmenin aşırılığı her şeyi "tüm sırlarından arınmış olarak derhal tüketilmeye açık" bir meta haline getirmektedir. Şeyler, karanlığın içinde değil aşırı ışık altında ortadan kaybolmaktadır. Şeyler, artık sergi değeri ile ölçülmektedir. Her şey görünür olmak zorundadır. Şeffaflık mecburiyeti, görünürlüğe tabi olmayan her şeyi şüpheli bulmaktadır. Şiddeti ise tam da buradadır. Şeffaflık şiddeti esasında pornografiktir. Tefekküre, tekrar incelemeye, üzerinde durmaya yol açacak kırılmışlıktan tümüyle yoksun bir ilişki biçimi kurmaktadır. Çünkü karmaşıklık iletişimi yavaşlatmakta, anestezik aşırı iletişim ise hız kazanmak için karmaşıklığı azaltmaktadır. Zira anlam yavaştır. Böylece kökeninde bir boşluk korkusu olan enformasyon ve iletişim yığını bu denli bir yavaşlığı arzu etmemektedir.
Sayfa 22
İki kişi arasındaki yeni ve kıyaslanamaz bir ilişkiyi imleyen bir edim olan göz göze bakmak olmasaydı, insanlar arasındaki bütün etkileşim, birbirlerine duydukları her türlü sempati ya da antipati, yakınlık veya uzaklık hesaplanamayacak ölçüde değişirdi.
Teşhir unutturur. Hatırlanması gerekeni, hatırlanmaya deger olanı imajlar yığınıyla gözlere sokarak esasen unutturur, Teşhir, aşırı imaj pompalayarak, yüksek voltajlı ışıklar altında varlığı silik hale getirir. Özel olanı sıradanlaştırır. Herkesin ulaşabileceği bir şey haline getirir. Teşhir ayrıca aşikâr edilmesi gerekeni vülgarize ederek sunmakta, insanları, toplumu duyarsızlaştırmaktadır. Örtük olanı, örtük kalması gerekeni aşikâr etmektedir. Teşhir, kendisinden olmayanı, farklı olanı, özel olana hoyratça saldırarak savunmasız bırakmaktadır. Bu saldırı tazyiki altındaki dikizlenen de bir süre sonra dikizlemeye başlamaktadır.
231 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.