Emine Sonnur Özcan

Kültür Tarihi Açısından İskit-Türk Aynılığı yazarı
Yazar
Çevirmen
8.2/10
15 Kişi
51
Okunma
5
Beğeni
2.293
Görüntülenme

Emine Sonnur Özcan Gönderileri

Emine Sonnur Özcan kitaplarını, Emine Sonnur Özcan sözleri ve alıntılarını, Emine Sonnur Özcan yazarlarını, Emine Sonnur Özcan yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
el-Mes'udi'nin siyasi görüşü
el-Mes'udi'ye göre, yönetici özellikleri olmayanı başa geçirmek, "fazıl olmayana fazilet; alim olmayana ilim atfetmek" halkın huyudur; çünkü onların tabi olduğu hükümdarlar, tam da böyledir: hak ile batılı ayırt edemezler.
Sayfa 214Kitabı okudu
El Cahiz, nübüvvet üzerine yazdığı risalede insanların zayıf temelli, değiştirilmiş, bozuk, içerisinde kötülük barındıran bilgilere inanmalarının, onların yaratılış itibariyle geçmişte olan olaylara duyduğu merak sebebiyle ortaya çıktığını belirtiyor. Ona göre yalan haberler bu nedenle kolayca yayılmaktadır. Haberle ilgili olarak delil getirmenin önemini ortaya koyan el-Cahiz, tüm doğru sözlülerin delil getiriciler olduğunu ifade ediyor.
Sayfa 159 - DoğuBatı YayınlarıKitabı okudu
Reklam
El Mes'udi, Hindistan'ın "Brahman" adı verilen ilk hükümdarından söz ederken, onun himayesinde ilim ve hikmetle iştigal edip, dünyada ilk kez geçmişte olan bitenleri müzakere edip tarih yazan yedi bilgine değinir. Onların çalışmalarını sürdürdükleri çok özel bir mekan vardır. Burasının adı "Altın Ev" (= Beytu'z-Zehep)'dir.
Sayfa 129Kitabı okudu
El Mesudi tarih belirtmeden Harran şehrine gidip orada bulunan Sabi akademisini gezdiğini; akademinin kapı tokmağında "Eflatun'un kendini bilen Rabbini bilir sözünün Süryanice olarak yazılı olduğunu" aktarır.
Sayfa 106Kitabı okudu
Arap halklarının asırlar süresince edindikleri çeşitli dini ve kültürel reflekslerin pek çoğu İslam'a yabancı değildir: Arapların kadim ibadet biçimleri arasında kökleri neredeyse insanın yaratılışına kadar geriye giden secde, hac, oruç, kurban gibi uygulamalar vardı.
Farslar'ın görkemli imara, Araplar'ın kitap yazımına önem vermesi
Binanın öğretmesi imkansız ve izleri kalıcı değildir. Oysa kitap, bir asırdan diğerine, bir milletten diğerine varlığını devam ettirir ve sonsuza değin yeni olarak kalır. İnceleyen, ondan faydalanır ve eserleri kendinde toplamada imara ve tasvire göre daha derinliklidir.
Reklam
78 öğeden 51 ile 60 arasındakiler gösteriliyor.