Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Emmanuel Le Roy Ladurie

Tarih ve Tarihçi yazarı
Yazar
8.0/10
2 Kişi
26
Okunma
4
Beğeni
862
Görüntülenme

Emmanuel Le Roy Ladurie Gönderileri

Emmanuel Le Roy Ladurie kitaplarını, Emmanuel Le Roy Ladurie sözleri ve alıntılarını, Emmanuel Le Roy Ladurie yazarlarını, Emmanuel Le Roy Ladurie yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
2024 yılı içerisinde bakmayı düşündüğüm kitaplar.. +neden okuyacaklarım listesine eklemedin de böyle ileti şeklinde yazdın bunları? -çünkü okumayı değil bakmayı düşünüyorum. baktıktan sonra okuyup okumayacağıma dair karar vereceğim.
1702-1705 Fransa’daki Camisard isyanı.
Psikolog George Devereux’nün (Freud’a değinmeden) yardımıyla, Le Roy Ladurie histeri terimleri içerisinde Camisardlar’ın isyanının bir yorumunu, özellikle kahinleri ve saralı kutsal kişileriyle birlikte sunar. Camisard’ların kendileri, genç kadın kahinlerin bekaretiyle birlikte esinlerini de yitirdiklerine dikkat etmişlerdir. Veriler, kehanette bulunmanın bile B safhasının bir parçası olduğunu göstermektedir; azalan yiyecek üretimi geç evliliğe, geç evlilik evlilik öncesi cinsel asabiyete, cinsel asabiyet isteriye ve isteri profetik kasılmalara (peygambervari krizlere) neden oluyor .
Reklam
Tarih ve Tarihçi / Annales Okulu 1929 senesinde Febvre ve Bloch’un öncülüğünde ‘Annales d’historia economique et sociale’ adında derginin oluşumuyla yayınlanan bir ekoldür. Tarihe ilişkin kötü düşünce ve uygulama biçimlerine eleştirel bir bakıştır. Ekolün tarih ilmine katkıları? Derginin etrafında toplanan kişiler tarihin sınırlarını bertaraf etmiştir. Bir tarihçi; coğrafya, sosyoloji, psikoloji ve antropoloji gibi alanlarda da işbirliği içinde olmalı. Bu bilimler tarihin içine dahil edilmelidir. Savaşlar tarihi, diplomasi gibi konulara yoğunluk gösterilen eski tarih anlayışı bu ekol ile birlikte toplumsal ve yapısal olaylara da değinilmiştir. Belgeleri birebir aktarmak yerine belgelerle konuşmayı ve onlardan sorular eşliğinde cevaplar almayı hedeflemiştir. Tarih ezberlerden uzak bir ilimdir. Tarih ezbersiz belgeler olmadan da tarih bilinmelidir. March Bloch’a göre tarihin tanımı yoktur. “Bütün tanımlar bir hapishanedir” der. çünkü bilimlerde tıpkı insanlar gibi her şeyden önce özgürlüğe ihtiyaç duyarlar. Tarih geçmişin ve bugünün incelenmesidir. Sürenin diyalektiği olarak tarih de kendi tarzında toplumsal yaşamın tüm gerçekliğinin bir açıklaması değil midir.? Ve böylelikle de bugünün açıklaması olamaz mı? Bu açıdan bize uyarıcı bir ders veriyor olaya karşı tetikte olmalı yalnızca kısa dönem çerçevesinde düşünmemeli en çok gürültü çıkaran aktörlerin en gerçek aktörler olduğunu sanmamalıyız. Tarih, olaylardan her şeyi öğrenebileceği kanısınu taşıyor. Sözcükler, resimler, belgeler, anıtlar, kitabeler vs. Tarih ancak tanımlayıcılıktan açıklayıcılığa geçtiği ölçüde bilim olabilir.
Tarih ve Tarihçi
Tarih ve Tarihçi
Belge bir tanıktır ve tanıkların çoğu gibi soru sorulmadıkça pek konuşmaya niyetli değildir.
Sayfa 40 - kırmızı
344 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
5 günde okudu
Entelektüel Bir Devrim: Annales Okulu
Tarih ilmine devrimci bir soluk: Annales Okulu. Peki nedir bu Annales Okulu? 1929 senesinde Lucien Febvre ve Marc Bloch’un öncülüğünde “Annales d’histoire économique et sociale” adındaki derginin oluşturulmasıyla yayım hayatına başlayan yeni bir ekoldür. Peki bu ekol tarih ilmine ne katmıştır? Bu dergi etrafında toplanan kişiler tarihin
Tarih ve Tarihçi
Tarih ve TarihçiMarc Bloch · Kırmızı Yayınları · 201015 okunma
Sadece kuvvetli bir entelektüel emperyalizm ve birleşik saldırı olumlu sonuçlar yaratabilir. Aksi taktirde; "Çoktan ölmüş olan liberal mandarinlerin topal hayaletleri, yaşayanların beyinlerinin üzerine bir kâbus gibi çökecektir."
Sayfa 334 - Gareth Stedman Jones, Tarih: Ampirizmin SefaletiKitabı okudu
Reklam
Yeni bir tarih anlayışının merkezi, "değerleri" ya da "yorumlar" değil, yeni düşüncelerin üretilmesi olmalıdır.
Sayfa 332 - Gareth Stedman Jones, Tarih: Ampirizmin SefaletiKitabı okudu
Ne var ki Louis Althusser'in yazdığı gibi; genelde tarih yoktur, özel yapıların özgül tarihleri vardır. Zaman içinde, olaylara önem veren 'tarih' diye somutlaşmış bir şey yoktur; zaman tüm sınıfları, yapıları ve çağları içeren ve hiçbir şeye benzemeyen bir akıntı değildir. Her olay için zamanın görevi bir kez daha belirlenmelidir.
Sayfa 332 - Gareth Stedman Jones, Tarih: Ampirizmin SefaletiKitabı okudu
"Gerçekler"ler, "yorumlama"lardan ayrılamaz, bu yorumlamalar da "değer"ler tarafından belirlenir.
Sayfa 331 - Gareth Stedman Jones, Tarih: Ampirizmin SefaletiKitabı okudu
Carr "gerçek"lerin ve "yorum"ların kesinlikle birbirlerinden ayrılabileceği düşüncesine karşı çıktı.
Sayfa 331 - Gareth Stedman Jones, Tarih: Ampirizmin SefaletiKitabı okudu
42 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.