Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Francisco de Vitoria

Francisco de VitoriaDersler yazarı
Yazar
0.0/10
0 Kişi
4
Okunma
3
Beğeni
898
Görüntülenme

Francisco de Vitoria Gönderileri

Francisco de Vitoria kitaplarını, Francisco de Vitoria sözleri ve alıntılarını, Francisco de Vitoria yazarlarını, Francisco de Vitoria yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Tanrı, itaatsiz olana hakimiyet bahşetmez.
Sayfa 48 - Dost Kitabevi
Aristoteles'in kesin ve doğru bir biçimde söylediği gibi, ''alt türler doğuştan köledir ve aşağı olarak, onlar için en iyisi emre itaat etmektir.'' (Politika, I. Kitap). ''Alt tür''le, kendilerini rasyonel olarak idare etmekten aciz olan, fakat emir alabilecek denli rasyonel olanları kastetmiştir; güçleri zihinlerinden çok bedenlerindedir.
Sayfa 46 - Dost Kitabevi
Reklam
Kadınlar kurtuluş için gerekli olan bütün konularda uzmanalra itaat etmekle yükümlüdürler ve eğer âlimlerin görüşüne göre ölümcül günah olan şeyleri yaparlarsa kendilerini lanetlenme tehlikesine atarlar.
Sayfa 44 - Dost Kitabevi
''Eğer her zaman tartışmak zorunda olsaydık, sonsuza kadar devam ederdik.''
Sayfa 40 - Dost Kitabevi
çakralarım nerdesiniz
“Tanrı, insanı kendi suretimizde, kendimize benzer yaratalım” dedi, “denizdeki balıklara, gökteki kuşlara, evcil hayvanlara, sürüngenlere, yeryüzünün tümüne egemen olsun.” Buradan, hakimiyetin Tanrı suretinde oluştuğu açıktır; fakat sureti günahkârda bulunmaz, o halde günahkâr böyle bir hakimiyete sahip olamaz.
Sayfa 49 - Dost Kitabevi
aristoo
Cehalet içinde olan ve buna rağmen neyin doğru olduğunu bilmek için başkasını dinlemeyen kişi, aptal ve boş bir kimsedir.
Sayfa 43 - Dost Kitabevi
Reklam
Petrarca’nın da söylediği gibi, insanın erdemin ne olduğunu öğrenmek için sayısız alıntılar denizinde ömrünü tüketmek yerine, gidip erdemli bir hayat sürmesi gerekir.
Sayfa 22 - Dost Kitabevi
ah bu doğal hukukçular
Aquino’ya göre, ezeli ve ebedi yasa (lex aeterna) evrendeki her şeyi yöneten Tanrısal akıldır ve bu akıl zamana ve mekana tabi değildir.
Sayfa 21 - Dost Kitabevi
Aquino, çözümü, teolojiyi ilahi ve insani olarak ikiye ayırmakta bulur. İnsani teoloji olarak metafizik, çıkış noktası olarak insanı temel alır ve ilahi olana a posteriori olarak, insani bakış açısı çerçevesinde ulaşmaya çalışır; vahye ilişkin teoloji ise insanın inanç vasıtasıyla Tanrı’nın bilgisinden pay almasıdır. Dolayısıyla, hakikate ulaşmaya çalışmanın iki yolu vardır ve Aquino’ya göre, vahye dayanan teoloji ile akla dayanan teoloji birbiriyle uyumludur.
Sayfa 20 - Dost Kitabevi
Augustinus’a göre vero ratio, yani doğru akıl, Kutsal Kitap ve Kilise Babalarının otoritesiyle açığa vurulmuş olan hakikati doğrulayan akıldır; auctoritas, yani vahyin otoritesi her zaman önde gelir, fakat ratio, yani akıl bir “hizmetçi” gibi onun hizmetine sunulabilir.
Sayfa 18 - Dost Kitabevi
Reklam
278 syf.
·
Puan vermedi
Bin beş yüzlü yılların başları. Yeni Dünya'nın keşfinden hemen sonra akın akın işgale ve altına hücum var gündemde. Hem de uzun bir süreliğine. Yepyeni bir kara parçasına olan bu hücumda değerlendirilemeyecek hiçbir unsur yoktur. Topraklardan, toprak ürünlerinden, madenlerden, hayvanlardan ve hatta insanların kullanımına kadar her şey Avrupa için
Dersler
DerslerFrancisco de Vitoria · Dost Kitabevi · 20174 okunma
"Tanrı, insanı kendi suretimizde, kendimize benzee yaratalım" dedi, 'denizdeki balıklara, gökteki kuşlara, evcil hayvanlara, sürüngenlere, yeryüzünün tümüne egemen olsun'. Buradan, hakimiyetin Tanrı suretinde oluştuğu açıktır; fakat sureti günahkarda bulunmaz, o halde günahkar böyle bir hakimiyete sahip olamaz.
Sayfa 49 - Dost KitabeviKitabı okudu
Kendilerini rasyonel olarak idare etmekten aciz olan, fakat emir alabilecek denli rasyonel olanlar (Alt-tür), doğuştan köledir ve aşağı olarak onlar için en iyisi emre itaat etmektir.
Sayfa 46 - Dost KitabeviKitabı okudu
Nikomakhos'a Etik
Cehalet içinde olan ve buna rağmen neyin doğru olduğunu bilmek için başkasını dinlemeyen kişi, aptal ve boş bir kimsedir.
Sayfa 43 - Dost KitabeviKitabı okudu