Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Harun Işık

Harun Işıkİslam İnanç Esasları yazarı
Yazar
Çevirmen
9.2/10
22 Kişi
160
Okunma
7
Beğeni
761
Görüntülenme

Harun Işık Sözleri ve Alıntıları

Harun Işık sözleri ve alıntılarını, Harun Işık kitap alıntılarını, Harun Işık en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
giriş
İmandır o cevher ki, ilahi ne büyüktür İmansız olan paslı yürek, sinede yüktür Ölüler dini değil, sende bilirsin ki bu din Diri doğmuş, duracak, dipdiri durdukça zemin.
Hudûs delili şu şekilde tertip edilmiştir: -Âlem hâdistir. -Her hâdisin bir muhdisi vardır. -Bu da demektir ki âlemin bir muhdisi vardır.
Reklam
Kader
Hz.Ömer'in, Abdurrahman b.Avf'in naklettiği bir hadise dayanarak, veba salgını olan Şam'a girmemesi üzerine Ebû Ubeyde b. Cerrah'ın kaderden kaçamayacağı yönündeki eleştirisine karşı, "Allah'ın kaderinden, yine Allah'ın kaderine kaçıyoruz." şeklinde yanıt verdiği de çok bilinen bir olaydır.
Sayfa 52
Şimdi mi (iman ettin)! Halbuki daha önce isyan etmiş ve bozgunculardan olmuştun.”(Yunus )
Bir mükellef yapması gereken bir şeyi yapmadığında ya da yapmaması gereken bir şeyi yaptığında hemen kâfir olmaz, günahkar ve mücrim olur. Ancak " bir farzı kabul etmez ise ya da bir haramı mübah kabul ederse o zaman kâfir olur."
"Din ile tanışmayı Allah bana burada nasip etti. Dinimi daha iyi tanıdım ve daha iyi bilgi sahibi oldum. Dışarıdaki şartlardan insan zaman ve çevreden dolayı dini faaliyetlere önem vermiyor. Ancak cezaevinde zaman çok, bundan istifade edilerek olumsuzluklar olumluya dönüştürülebilir."
Reklam
Ahlâkî hükümlerden bazıları farzdır ve bunları yerine getirmeyen günah işlemiş olacağı için dünyada yergi ve kınama , ahirette ise itab ve azab ile karşılaşmaya sebeptir. Bunların inkârı bda küfür gerektirir . Farz olmayan ama sünnet ve müstehap olan kısmındaki. Kusurlar ise büyük bir kayıp ve hüsran sebebidir . Lakin azap ve küfür bunlar için söz konusu olmayabilir . Ancak bu ifade yanlış anlaşılmalıdır. Müslüman her zaman ahlaki olmak zorundadır .
Tutuklu ve Hükümlülerin Manevi Gelişim Açısından Özellikleri
Mahkumiyetin hayatı farklı yönleriyle sorgulama sürecini başlattığını, mahkumun yoğun bir zihinsel ve duygusal süreçten geçtiğini söylemek mümkündür.
Sayfa 38 - DİBKitabı okudu
Tutuklu ve Hükümlülerle Bir Arada Bulunmanın Psikolojik Etkileri
Kalabalık koğuşlarda mahkumun kişisel mekanı da zorunlu olarak sürekli ihlal edilir. Bu ise sıkıntı, gerginlik, huzursuzluk, kaygı, kızgınlık veya saldırganlığa neden olabilir. Ayrıca kişisel kimliği kaybetme, birey olmaktan çıkma ve gruba tam bir bağlılık duygusunun oluşmasına neden olabilmektedir.
Saygı ve Anlayışa Dayalı Bir İletişim Dili İhtiyacı
Muhatapların suçlu değil insan olduğu düşüncesi içerisinde hareket edilerek; Allah'ın affediciliği, sabır, tövbe, tevekkül, teslimiyet, dua, sevgi, saygı, anlayış gibi yapıcı söylemler ön plana çıkarılmalıdır.
Sayfa 51 - DİBKitabı okudu
Reklam
Mahkumun Kendisini İfade Etme İhtiyacı
Sürekli konuşan ve mesaj veren olmak yerine hayatı farklı yönleriyle tecrübe eden hedef kitlenin görüş ve eleştirilerini ifade etmesine, sohbet veya faaliyete mümkün olan en üst düzeyde aktif katılmasına fırsat verilmelidir.
Sayfa 48 - DİBKitabı okudu
Cezaevleri insanların (mahkumların) Allah'a daha çok gereksinim duyduğu ve daha çok yaklaşmayı arzuladığı yerlerdir.
Sayfa 40 - DİBKitabı okudu
Hapishaneler, saldırgan ve güçlünün zayıfı kendi çıkarları için kullanacağı ve zayıfın da bunun fazlasıyla farkında olduğu mekanlardır.
40 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.