Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Heinz Kimmerle

Heinz KimmerleAfrika'da Felsefe - Afrika Felsefesi yazarı
Yazar
6.8/10
4 Kişi
12
Okunma
2
Beğeni
404
Görüntülenme

Heinz Kimmerle Gönderileri

Heinz Kimmerle kitaplarını, Heinz Kimmerle sözleri ve alıntılarını, Heinz Kimmerle yazarlarını, Heinz Kimmerle yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bir Afrikalı Üniversite öğrencisinin, kendi dilinde felsefeyi öğrenmemesi, ona, "verili bir dilin biçimlerinin ve deyimlerinin altında gömülü olan" genel kavramları daha kolay görme olanağını verdiği için, bir avantaj olarak görülüyor. Günümüzde, üniversitelerde oluşan Afrika felsefesinin ağırlıklı bir bölümü hakkında, J. C. Thomas'ın, Gana'lı felsefeci ve politikacı J. B. Danquah hakkında yazdığı gibi, Afri￾ kalı düşünceleri "Avrupalı bir kılık içinde temsil ettiği” söylenebilir mi?
Afrika'nın tannları hâlâ yaşıyorlar." Ve bir Avrupalının, onlarla ilişkiye geçmesi, olanaksızdır ya da çok zordur. Geleneksel Afrika kültürü çözülmekte ve modem batılı yaşam biçimi ile kanşmaktadır. Bu, soluk kesici ama her zaman mutlaka sevindirici olmayan bir süreçtir. Gana'lı bir yazarın sözleri, bu durumu Afrikalı bir bakışla betimlemeye çalışıyor: "Yine de çürüme ve gübrenin içinden, hep yeniden, yeni çiçekler açar. Belki bunu bilmenin bir yararı dokunur. Belki bu, acı çeken beyini aydınlatır, yüreğin derinliklerinde ve iç organların ortasında acı ve korku yerleşmiş ve asla yatıştırılamayacak olsa da."
Reklam
"Bu önderler, halkın suratına sıçmak için yukarıya tırmanırlarken, halkın onların götlerini gördüğünü ve tiksintiyle ve kahkahalarla onlara sırt çevirdiğini nereden bilebilirlerdi ki?"
Sayfa 244Kitabı okudu
Davulcu, tam-tam Oynak yap beni, Bük kollarımı Döndür kalçalarımı. Kullan ayaklarımı. Uç tam-tam uç, Uç neşeden; Canlandır bacaklarımı, Ve avla ayaklarımı, Ve dolaştır adımlarımı.
Sayfa 238Kitabı okudu
Kültürel özellik ortadan kaldırılamaz; her felsefe için kurucudur. Bu yüzden, kültürlerarası diyalogta ortaklıkları ve farklılıkları ortaya sermek gerekir. Hedef birlik değil farklılıkların biraradalığıdır. İşbirliğinin yanı sıra taraflardan her biri kendi özgün geleneğini koruyabilmeli ve geliştirebilmelidir
Sayfa 215Kitabı okudu
'Miryam İçin' şiirinden
İyi bulduğumuz için eskiden açık olan şeyler, şimdi sıkı sıkıya örtülüler. Göğüsler giysilerle, Kan davaları sınır işaretleriyle, silahlar kınlarla, babalık gizli bağlarla. Kötü bulduğumuz için eskiden örtülü olan şeyler, şimdi apaçık ortadalar. İstenmeyen bebekler, çalıntı hayvanlar, bilgeler, kucağı kilitlemek. Büyücülük sürse de, Ben hâlâ benim.
Sayfa 108Kitabı okudu
Reklam
Derrida, Lacan'la bağıntı kurarak, işaret kuramı varolduğu sürece, son bir işaret edilenin olmadığını, çünkü her işaret edilenin(signifié), yeniden bir işaret eden olduğunu ve bu zincirin sonu olmadığını vurgular. Böylelikle yazı ikincil konumundan çıkar. Yazı işaretlerinin, ses imgesi karşısındaki avantajları, hep yeni baştan okunabilmeleri ve yeni yorumların nesnesi kılınabilmeleridir. Son ve kesin bir yorumlama olanaksız olmakla kalmayıp, amaçlanmamaktadır da..
"Bir Afrika felsefesine varmanın yolu, Afrika'ya ilişkin konular ve sorunlar üzerinde felsefe yapmaktan geçer."
24 öğeden 16 ile 24 arasındakiler gösteriliyor.