Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Jacques Waardenburg

Jacques Waardenburgİslam ve Din Bilimleri yazarı
Yazar
10.0/10
1 Kişi
5
Okunma
1
Beğeni
325
Görüntülenme

Hakkında

1930’da Haarlem’de (Hollanda) doğan Jacques Waardenburg, Amsterdam, Leyde ve Paris’te eğitim gördü. 1961’de Amsterdam Üniversitesinde Doktorasını tamamladı. Tezinin konusu beş “klasik” İslâmiyatçı, bunların İslâm’ı kavramsallaştırması ve İslâm dinini tasvir edişleri üzerinedir. Waardenburg, CNRS için Arap ülkelerindeki üniversiteler (1963–1964) üzerine bir araştırma yürütmüştür. 1964‘ten 1968’e kadar Los Angeles’teki Kaliforniya Üniversitesinde, 1968 ila 1987 yılları arasında ise Utrecht ve Lozan üniversitelerinde ders vermiştir. Waardenburg, Lozan Üniversitesinden Din Bilimleri Profesörü olarak emekliğe ayrılmıştır. Eserleri - Islam et Occident face à face. Regards de l’Histoire des Religions. Labor et Fides, Genève, 1998. Des dieux qui se rapprochent. Introduction systématique à la science des religions. Labor et Fides, Genève, 1993. L’Islam : une religion. Suivi d’un débat : Quels types d’approches requiert le phénomène religieux ? (Pierre Gisel ile birlikte Red.). Labor et Fides, Genève, 1989. L’enseignement dans le monde arabe. Centre d’Études et de Recherchessur le Monde Arabe Contemporain, UCL, Louvain-la-Neuve, 1983. Les universités dans le monde arabe actuel. C. 1 : Texte ; C. 2 : Statistiques. Mouton, Paris ve La Haye, 1966. L’Islam dans le miroir de l’Occident. Comment quelques orientalistes occidentaux se sont penchés sur l’Islam et se sont formés une image de cette religion : I. Goldziher, C. Snouck Hurgronje, C.H. Becker, D.B. Macdonald, Louis Massignon (1961, 1963). Gözden geçirilmiş üçüncü bsk. Mouton, Paris et La Haye, 1970. Muslim Perceptions of Other Religions. A Historical Survey (Ed.). New York, Oxford University Press, 1999’a yayımlanacaktır. Islam and Christianity. Mutual Perceptions since the Mid-20th Century (Ed.). Leuven, Peeters, 1998. Scholarly Approaches to Religion, Interreligious Perceptions, and Islam (Ed.). Bern, Peter Lang, 1995. Profiles and International Developments in the Scholarly Study of Religion. Bern, Swiss Science Council, 1995. Official and Popular Religion. Analysis of a Theme for Religious Studies (Ed. with P.H. Vrijhof). The Hague, Mouton, 1979. Reflections on the Studv of Religion, Including an Essav on the Work Gerardus van der Leeuw. The Hague, Mouton, 1978. Classical Approaches to the Study of Religion. Aims, Methods a Theories of Research. Vol. I : Introduction and Anthology ; Vol. II Bibliography. The Hague, Mouton, 1973 ve 1974. Paperback Edition Cilt 1 : Berlin, Walter de Gruyter, 1999’da yayımlanacaktır. Humaniora Islamica (Ortak Ed.). 2 C. The Hague, Mouton. 1973 ve1974. Perspektiven der Religionswissenschaft. Würzburg, Echter Verlag Altenberge, Oros Verlag, 1993. Islamisch-christliche Beziehungen. Geschichtliche Streifzüge. Würzburg Echter Verlag & Altenberge, Oros Verlag, 1992. Religionen und Religion. Systematische Einführung in die Religionswissenschaft. Berlin. Walter de Gruyter, 1986. Hollandaca : Islam. Norm, ideaal en werkelijkheid (Islam : Norm, idéal et réalité) (Red.). Weesp, Het Wereldvenster, 1984. Gözden geçirilmiş 5. bsk., Houten, Unieboek, à 1999’da yayımlanacaktır.
Unvan:
Yazar
Doğum:
Haarlem, Hollanda, 1930
Ölüm:
Oudegracht, Hollanda, 8 Nisan 2015

Okurlar

1 okur beğendi.
5 okur okudu.
6 okur okuyacak.
Reklam

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Kur’ânî verilere uygun olarak bütün yazarlar İsa’nın asıl görevinin, birtakım emir ve yasaklarını azalttığı (Âli İmran 3/50) Tevrat’ı tasdik etmekle birlikte İncil’i tebliğ etmekten ibaret olduğu konusunda hemfikirdir. Bu İncil iman ile Şeraitın (Zuhruf 43/63) ilişkileri meselesini aydınlatmakta ve İsa’nın öğrencileri tarafından ve aynı zamanda bunlardan sonra gelen Hıristiyanlar (İncil ehli, Maide 5/47) tarafından takip edilmelidir. Kur’ân’a göre İsa’nın –dolayısıyla da İncil’in- mesajı tam olarak saf bir monoteizmin mesajı, yani Tanrının temel hakikatidir.
Sayfa 201Kitabı okudu
İslâm, birçok peygamber ve din tanısa da çeşitli vahiylerin ağırlığını tespit etme zarureti ortadan kalkmamaktadır. Şii gelenekten gelen yazar, Şii teolojinin (Kelam) Sünni gelenek ve sufi mistikten daha geniş bir “vahiy” kavramına dayandığı hususunda ısrar etmektedir. Şia, Tanrının doğrudan (vahiy) ve dolaylı (özel dinî tecrübeler) işaretlerine daha büyük bir itibar göstermektedir.
Reklam
Hiçbir din siyasetten ya da en azından geleneğin veya dinî sistemin bazı unsurlarının siyasi kullanımından tamamen bağımsız değildir.
Müslümanın hayatı temelde onu yönlendirmek üzere önüne konulan ve duruma göre Kur’ân’da, tabiatta, tarihte ya da kişisel bir düşüncede bulunan ayetler, işaretler veya sembollere göre düşünmek ve amel etmekten ibarettir.
Güncellendi
Uzun araştırmalarım sonucu yeni yıl için okuma listem hazır. 🥳Tavsiyelerini aldığım arkadaşlarıma da ayrı ayrı teşekkür ederim. 🙏🤗 İsteyen yararlanabilir 🤹‍♂️ Bilim; 1.
Evrenin Dokusu
Evrenin Dokusu
2.
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi
Hemen Her Şeyin Kısa Tarihi
3.
Beyin
Beyin
4.

Yorumlar ve İncelemeler

Tümünü Gör
Reklam
Henüz kayıt yok