Joseph Rickaby

Ortaçağ Felsefesi yazarı
Yazar
6.0/10
2 Kişi
18
Okunma
0
Beğeni
202
Görüntülenme

Joseph Rickaby Gönderileri

Joseph Rickaby kitaplarını, Joseph Rickaby sözleri ve alıntılarını, Joseph Rickaby yazarlarını, Joseph Rickaby yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
"Beden ve ruh, aktüel olarak var olan iki töz değildir, ancak bu ikisinden, aktüel olarak var olan bir töz meydana gelir çünkü bir insanın bedeni, aktüellikte ruh varken ve yokken aynı değildir, aktüel varoluşu veren ruhtur."
88 syf.
10/10 puan verdi
Ortaçağ Felsefesi ~ Joseph Rickaby İnsanlar, felsefenin bin yıldan fazla bir süre boyunca 'karanlık çağlar' içinde olduğunu düşündüler ve neredeyse bir tür kış uykusuna yattığına inandılar. Ancak günümüzde bu döneme yeni bir bakış açısıyla uyanıyoruz. Modern zihin kalıplarından kurtuluyor, geçmişteki felsefi düşünceleri şimdi takdir
Ortaçağ Felsefesi
Ortaçağ FelsefesiJoseph Rickaby · Fol Kitap · 202118 okunma
Reklam
88 syf.
·
Puan vermedi
Skolastik dönem yani ortaçağ felsefesinin anlatıldığı bir eser. Skolastik akımın bilinen ve bilinmeyen öncülerine yer verilen eserde, Aristoteles ve İbn Rüşd’ ün skolastiklere etkisi önemli bir yer tutmuş. Zaten skolastik dönemin aydınlanması Arap dünyasından yapılan şerhler sebebiyle mümkün olmuştur. Eserin kazanımları; ortaçağ felsefesi hakkında genel bilgi Ortaçağ etiği ve temelleri Ortaçağ siyaseti Ortaçağ felsefesinin günümüze yansımaları. Zihinde kalın.
Ortaçağ Felsefesi
Ortaçağ FelsefesiJoseph Rickaby · Fol Kitap · 202118 okunma
Filozoflar, insanlığın çiçeğidir.
"Daha az şeyle yapılabileni çok şeyle yapmak boştur." (frustra fit per plura, quod potest fieri per pauciora) sözü, gelecek kuşaklara "Varlıklar gerekenin ötesinde çoğaltılmamalidir." (entia non sunt multiplicanda practer necessitatem) şeklinde ulaşir. Bu söz, okullarda 'Ockham'ın usturası' olarak bilinir.
Her şeyden önce duyusal algı tümele dair değil, bireye dairdir. Insan, bireysel şeyleri duyularıyla bilir. "Insan ruhu, tümeli ve tekili iki ilkeyle tanır: duyu [tekil olana ilişkin] ve akıl [tümel olana ilişkin]." (Contra Gentiles, ii. 100).