Bu nedenlerle iki veya daha fazla şey hareket edebilirmiş, durağan ve hareketsiz olan ise hiçbir şeymiş Bununla birlikte "bir" hareket etmediği gibi durmazmış da, zira o ne var olmayana ne de çok olana benzermiş
Tüm bu nitelikleri göz önünde tutulduğunda Tanrı ebedi ve tek, benzer ve küre şeklindeymiş, ne sınırsız ne sınırlı ne durağan ne de hareket halindeymiş.
Tanrı'nın bir ve bedensiz olduğunu öğreten Kolophon'lu Ksenophanes şöyle der. "Tanrı birdir, tanrıların ve insanların arasında en büyük olandır ne beden yapısı ne de düşüncesiyle benzer ölümlülere"
Ksenophanes'in, bir kâfirin dindar birine yemin ettirmesinin, güçlü birinin güçsüz birine dayak atma ya da yeme konusunda meydan okumasından daha adil olmadığı <sözü akla> uygundu.
PDF, Pinhan yayınları, çev Y. Gurur Sev, 2019 İstanbul
<Kolophonlular>
Lydialılardan yararsız şatafatı öğrenip,
menfur tiranlıktan kurtulduklarında,
pazaryerine erguvan renkli giysilerle gider oldular,
en az bin kişi hep birlikte,
mağrur, salınan saçlarıyla böbürlenerek
ıtırlı yağlar, kokular sürünerek.
Ksenophanes de Homeros ile Hesiodos'u eleştirirken şöyle der:
"Homeros ile Hesiodos yakıştırdı tanrılara her şeyi insanlar arasında utanca neden olan ve yasaklanan: Çalmak, zina etmek ve birbirini kandırmak."
Eğer sonsuz, bir sınır alabilecekken sınırı olmayan ise, sınır da bir büyüklükte, bir çoklukta ve niceliği olan her şeyde ortaya çıkabiliyorsa, o da sınırı olmayan büyüklükse, neden sonsuz olmasın?