Mahmut Denizkuşları

Kur'an-ı Kerim ve Hadislerle Tıp yazarı
Yazar
8.8/10
4 Kişi
25
Okunma
0
Beğeni
441
Görüntülenme

Mahmut Denizkuşları Gönderileri

Mahmut Denizkuşları kitaplarını, Mahmut Denizkuşları sözleri ve alıntılarını, Mahmut Denizkuşları yazarlarını, Mahmut Denizkuşları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Hz. Peygamber (s.a.v.)'in Şifa Temennisi Hz. Peygamber (s.a.v.) muavvizeteyn sûreleri" nazil olun- caya kadar cin çarpmasına ve nazara karşı (çeşitli şekillerde) teavvüz ederdi (Allah'a sığınırdı). Muavvizeteyn nazil olunca bu iki süre ile teavvüz etti, diğerlerini bıraktı. Hastalandığında ne yaptığı hususunda Hz. Aişe şöyle diyor:
Namaza dair birçok şey (:
Namaz Kılmanın Vücuda Faydaları İslâm'ın emirlerinde ve yasaklarında sağlığı koruma açı- sından büyük hikmetler ve faydalar mevcuttur. Namazda da sağlığı koruma yönünden büyük faydalar vardır. Namazın ictimai faydalarının yanında, ruhî ve bedeni faydalarının da bulunduğu bir gerçektir. Modern eğitim ve koruyucu hekimliğin üzerinde durduğu,
Reklam
Dua Tedavi şekillerinden biri de duà ile tedâvidir Duà ile tedavinin yapıldığına geçmeden önce bugünün tibbinin duá ile tedavinin te'siri konusunda neler dediğini kısaca gözden geçirelim: a) Duâ ve Te'siri Dua Allah'tan yardım dilemektir. Bazı doktorlar çeşitli mesleklerden birçok insan üzerindeki gözlem neticesinde dua'nın
Yarayı Dağlama (Keyy) Dağlama kızgın bir demir ile tedavi maksadıyla vücudun bir kısmını yakmaktır. Bir hadîste şöyle buyurulur: <Şifa üç Bal şerbeti içmek, kan aldırmak, vücudu ateşle dağlamak. Fakat ümmetimi ateşle dağlamaktan menederim". Görüldüğü gibi ateşle dağlamak kendisinde şifa bulunan üç şeyden biri olarak zikredildiği halde sonradan yasaklanmıştir. Fakat bu yasaklama kesin olarak nehiy değildir. Çünkü Hz. Peygamber (s.a.v.), Sa'd b. Muaz'ı ve başkalarını dağlama ile tedavi etmiştir. Ubeyy b. Ka'b'a bir tabip göndermiş, o onu dağlama ile tedavi etmiştir. Hadislerden anlaşıldığına göre Hz. Peygamber (s.a.v.) ancak son bir çare olarak dağlamaya müsaade etmiştir. Hastanın doğrudan doğruya dağlama ile tedavisini uygun görmemiştir. Bu konuda İmran b. Husayn'dan şöyle rivayet olunmuştur: «Resul Ekrem (s.a.v.) yarayı dağlamayı menetti. Biz dağlamayı uyguladık. Fakat ne hastalıktan kurtulduk ve ne de fayda gördük" Yahya b. Said ise, Sa'd b. Zürare'nin boğaz hastalığından dolayı dağlandığını (keyy) ve vefat ettiğini haber vermiştir".
Kan Aldırma (Hacâmet) Hz. Peygamber (s.a.v.) kan aldırmanın en iyi bir tedavi şekli olduğunu zikretmiş ve kan alanı iyi bir iş yaptığı için medhederek şöyle buyurmuştur: «Kan alan (hacâmetci) köle ne iyidir. Kan almak sulbün (yükünü) hafifletiyor ve gözleri kuvvetlendiriyor". İbn Abbas şöyle der: «Hz. Peygamber (s.a.v.). mirac gecesi
Perhiz Hastanın yemesi ve içmesi konusunda dikkat edilecek hususları üç bölümde inceleyebiliriz: a) Hastayı yemeye içmeye zorlamamak: Bu hususta Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: «Hastanızı yemeye (ve içmeye) zorlamayın. Çünkü onlara Allah Teâlâ yedirir ve içirir", «Allah bir kulu sevdiği vakit onu dünyadan korur, tıpkı sizden birinizin
Reklam
49 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.