Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Mehmet Zeki İşcan

Mehmet Zeki İşcanSelefilik yazarı
Yazar
9.8/10
4 Kişi
20
Okunma
5
Beğeni
3.127
Görüntülenme

Mehmet Zeki İşcan Sözleri ve Alıntıları

Mehmet Zeki İşcan sözleri ve alıntılarını, Mehmet Zeki İşcan kitap alıntılarını, Mehmet Zeki İşcan en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kur'ân'daki emr-i bi'l ma'ruf nehy-i ani'l-münker vazifesi, Allah'ın, insanı, ferdî ve ortak hayatını yaratmasını bilen sosyal bir aktör olarak kabul ettiğini göstermektedir. Bu görev, bireyin sosyal bilinç sahibi, yeri geldiğinde siyasî iktidarı denetlemesini bilen, yurttaşlık hak kını siyasî toplumla ilgilendiren özne olabilmesinde motive bir güç olmaktadır.
Kısaca söylenecek olursa "dünya meseleleri" için din üzerinden yapılan tüm açıklamalar, gereksiz, yinelemeli ve döngüseldirler.
Reklam
Çıkarlarımız, dış bağımlılıklarımız, yaşadığımız asra ait olmamız ... Bunların tümü, bizi bağımlı kılmaktadır; irademizin özgürce hareket etmesini bunlar önleye bilmektedir.
Siyasal İslâm'da salt dinsel hedeflerin ötesinde, toplumsal yapı ve devlette radikal reformlar öneren politik gündem hakim rol oynamaktadır.
Sayfa 121Kitabı okudu
Ama Kur'ân az sayıda da olsa 'genel ilke' çerçevesini aşan özel ve noktasal düzenlemeler barındırmaktadır. Başka bir ifade ile sosyal olaylar söz konusu olduğunda Kur'ân, genel ilkelerin yanında, somut çözümler de getirmektedir. İslâmî literatürde bunların adı ahkâm âyetleridir.
Sayfa 104Kitabı okudu
Mademki İslâmî etik, dinî otoriteyi reddetmektedir, bunun tabii sonuçlarından biri de devlet ya da hükümet başkanının şer'î hakim olmayıp medenî (sivil) hakim olmasıdır.
Reklam
Bir dinin siyasal teori açısından değerlendirilmesi ancak etik temel düzeyinde olabilir.
Dinler, bir ruhanî erk içermedikleri ölçüde dinsel duyguyu daha iyi ifade eder ve özgürlüğü desteklerler. Ruhanî otoriteye dayanan bir otoritenin mevcudiyeti, 'dinin gelişimi'ne zıt olup yoğun bir dogmatizme ve hatta fiziksel bir baskıya yol açar. Ruhanî erke dayalı din, dine zarar verdiği gibi bireysel özgürlüğe karşı da ciddi bir tehlike oluşturur. Bu dinlerde biçimler katılaşır. Halbuki özgür dinlerde biçimler kolayca evrilir.
Kaderiyye -Mutezile- mezhebinin öncülerinden biri olarak kabul edilen Amr b. Ubeyd (v. 144 h.) İbn Mes'ud'dan rivayet edilen "Bir kimse anasının karnında kırk gün kaldıktan sonra kan pıhtısı haline gelir ... Sonra onun eceli, rızkı, said mi şaki mi olacağı belirlenir" hadisi hakkında şöyle demiştir: "Eğer bu hadisi A'meş söylerken duysaydım onu yalanlardım. Zeyd b. Vehbi söylerken işitseydim reddederdim. Abdullah b. Mes'ud'dan duysaydım kabul etmezdim. Peygamberi bu hadisi söylerken görseydim reddederdim. Allah'ın söylediğini işitseydim O'na derdim ki; 'senin bizden aldığın misak böyle değildi."
Dinin siyasal alanda mutlak hakim olduğunu kabul eden düşünceler, batı için de söz konusudur. Bu bağlamda fundamentalizm, İslâm dünyasına özgü bir olgu değildir. Bu yüzden bu hareketlere bakılarak bir dinin epistemolojisi, normatif yapısı belirlenemez.
Sayfa 134Kitabı okudu
105 öğeden 61 ile 70 arasındakiler gösteriliyor.