Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Michael Axworthy

Michael Axworthyİran: Aklın İmparatorluğu yazarı
Yazar
8.0/10
2 Kişi
20
Okunma
2
Beğeni
1.066
Görüntülenme

Michael Axworthy Gönderileri

Michael Axworthy kitaplarını, Michael Axworthy sözleri ve alıntılarını, Michael Axworthy yazarlarını, Michael Axworthy yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ey İranlılar, devrim hakkında bir düşünün: Şarabı sirkeye çevirdiler; siz sirkeyi şaraba dönüştürün.
Sayfa 421 - Tarih Vakfı Yurt Yayınları, çev. Ali KaratayKitabı okudu
Humeyni 1979 Ağustos'unda "Ekonomi eşeklerin işidir. Halkımız İslam için devrim yaptı, kavun yemek için değil" demişti.
Sayfa 394 - Tarih Vakfı Yurt Yayınları, çev. Ali KaratayKitabı okudu
Reklam
Humeyni'nin cenazesi kalabalıktan dolayı helikopterle götürüldü. Fakat cenaze varır varmaz yığınlar öne atılıp cenazenin başına üşüştü ve kutsal emanet olarak saklamak üzere birer parça kopardıkları Humeyni'nin kefenini paramparça etti.
Sayfa 382 - Tarih Vakfı Yurt Yayınları, çev. Ali KaratayKitabı okudu
Eğitime ciddi kaynak aktarılıyordu, fakat bu kaynaklar esasen kasabalarda ve şehirlerde yaşayanların eğitimine dönüktü, kırsal cehaleti gidermek için çok az şey yapılabilmişti.
Sayfa 95 - Tarih Vakfı Yurt Yayınları, çev. Ali KaratayKitabı okudu
1963 yılında petrol geliri 555 milyon dolar olan İran'ın, 1976 yılında petrol geliri 20 milyar dolara çıkmıştır. Bunda Arap-İsrail savaşı, petrol ambargasu ve Opec'in etkinleşmesi olduğunu söyleyebiliriz.
Sayfa 91 - Tarih Vakfı Yurt Yayınları, çev. Ali KaratayKitabı okudu
Şii İslam'ı, 1501 yılından itibaren Şah İsmail ve onun soyundan gelen Safevi hanedanlığının dayatmasıyla İran'ın dini oldu. Bundan önce İran Müslümanları çoğunlukla Sünniydi. Servetin ve toprağın camiler, okullar ve mabetler gibi kurumlara vergisiz hibe edilmesinden doğan vakıflar çoğaldıkça ulema da zenginleşti. Şiilik İran'ın kültürel, düşünsel ve siyasi yaşamında köklü bir yer edindi.
Sayfa 31 - Tarih Vakfı Yurt Yayınları, çev. Ali KaratayKitabı okudu
Reklam
Humeyni 1979 yılında ülkesine dönüp İslam Cumhuriyeti'ni ilan ettiğinde verdi ilk ciddi mesaj şuydu: "Kutsal kanun koyucudan (HZ. Muhammed'den) devraldığım velayet makamına dayanarak Bezirgan'ı yönetici ilan ediyorum. Onu ben atadığım için kendisine itaat edilmelidir. Millet ona itaat etmelidir. Bu sıradan bir hükümet değil, şeriata dayalı bir hükümettir. Bu hükümete karşı gelmek İslam şeriatına karşı gelmek, şeriata karşı isyan etmek demektir, ki şeriat hükümetine karşı isyanın kanunumuzda cezai bir karşılığı vardır... İslam hukukunda ağır cezadır bu. Allah'ın hükümetine başkaldırmak, Allah'a başkaldırmak demektir. Allah'a başkaldırmak Allah'a küfretmektir. "
Sayfa 13 - Tarih Vakfı Yurt Yayınları, çev. Ali KaratayKitabı okudu
İslam'ın yedinci yüzyılda fethettiği birçok bölgenin aksine İran'daki mevcut dilin yerini Arapça almamıştır. Hatta İranlılar birçok hususta kendilerini, Ortadoğu'nun geri kalan çoğu bölgesine hakim durumdaki Arap kimliği karşıtlığı üzerinden tanımlamak gibi bir geleneğe sahiptir.
Sayfa 5 - Tarih Vakfı Yurt Yayınları, çev. Ali KaratayKitabı okudu
İran'ın çarşıları, oraları mesken tutmuş tüccarlar ve gelenekleri 1979 devrimiyle belirli bir uyum içinde oldu; devrim en çok onlara yaradı ve hâlâ da ülkenin ekonomik ve siyasi hayatının merkezinde yer alıyorlar.
Sayfa 3 - Tarih Vakfı Yurt Yayınları, çev. Ali KaratayKitabı okudu
400 syf.
7/10 puan verdi
·
3 saatte okudu
Yaxşı ki, Nadir şahdan bəhs edən
Nadir Şah
Nadir Şah
kitabını oxumuşdum və həyatı barədə məlumatlı idim. Çünki bu kitabı oxumaq google translete ilə tərcümə edilmiş mətni oxumağa bənzəyirdi. Xüsusilə zamanların işlənməsinə görə.
Nadir Şah
Nadir ŞahMichael Axworthy · Şərq-Qərb Nəşriyyat · 20182 okunma
Reklam
Hafiz şirazî
Qaranlıq bir gecə, dalğaların qorxusu və ölüm saçan dəniz! Sahildəki xoşbəxt insanlar bizim halımızdan nə anlayacaq ki?
Bir isyanın iki yandaşı 1504'te yakalanarak İsfahan'a götürülür ve kebap yapılarak şişte pişirilir. İsmail, sadakatlarini göstermeleri için yandaşlarına bu kebabı yemelerini emreder (bu, Kızılbaşlar arasındaki aşırı fetişin çeşitlerinden biri olan yamyamlığın tek örneği değildir).
Deneyim dünyasının ideaların gerçek dünyanın bir gölgesi olduğu fikri tinsel şiirler için de mükemmel bir metafordur ve bu fikrin izleri birçok Fars ozanın eserinde görülebilir.
"Acem" Adının Kökeni ve Kullanılma Gerekçesi
Bazı Araplar, Arapçaları kötü olduğu için "sessiz ya da dili dolanan" anlamına gelen Acem diye adlandırdıkları Farsların gelişine muhalefet ederler (Acem deyişi, Yunanların bin yıl önce Farslara "Barbar" demesine benzemektedir).
29 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.