Muhammed el-Gazzali 22 Eylül 1917’de Mısır’da doğdu. Tasavvuf ehline karşı büyük saygısı olan babasının rüyasında Ebu Hamid Muhammed el-Gazzali’den aldığı işaret üzerine oğluna Muhammed el-Gazzali ismini koyduğunu bizzat kendisi söyler. İlk öğrenimine köyünde başladı ve Kur’anı ezberledi. Ailesinin İskenderiye’ye göç etmesi üzerine Ezher’in ilköğretim kısmına girdi ve 1937’de lise kısmından mezun oldu. Bu sırada İhvan-ı Müslimin lideri Hasan el-Benna ile tanıştı ve teşkilata katıldı. 1941 ‘de Ezher’in Usulüddîn Fakültesi’ni bitirdi. 1943’te aynı fakültenin Davet ve İrşad Bölümü’nde yüksek lisansını tamamladı, ardından Kahire’deki Atebetü’l-Hadra Camii’ne imam hatip olarak tayin edildi. 1970’1erden itibaren şöhreti İslam dünyasında yayılmaya başladığında birçok ülkeyi ziyaret edip buralarda islami davetle ilgili pek çok toplantıya katıldı. Riyad’da bulunduğu bir toplantı sırasında 9 Mart 1996 tarihinde vefat etti ve Cennetü’l-Baki Kabristanı’nda defnedildi.
Müslümansan sen deprosyana giremezsin!
Senin deprosyana girmeye vaktin yok!
Sen islam adına bir yaşam biçimi ortaya koymak istiyorsan, onu idame ettirmek istiyorsan deprosyana giremezsin.
Bu halette olmaya bizim lüksümüz yok!
Bir insanın bilhassa bir Müslümanın hayatı, yaşadığı günü nasıl olmalı nasıl dizayn edilmeli hatta ve hatta gününü dolu dolu yaşayıp nasıl keyif almalıyı gösteren çok keyifli bir kitap. Bu yazdığımdan kişisel gelişim kitabı olduğu düşünülebilinir ama o kitaplar kadar sıkıcı değil hayatın, gerçeklerin içinden:)
Öyle bir kitap ki oturup düşünüp "evet yaaa" dedirtiyor bizlere . Ve sorgulatıyor en güzelinden cidden neyim ben? Duydukları ile bir ömür süren mi kolları sıvayıp işin aslına kafa yoracak ve bundan zevk alacak olan mı?
Tanımadığımız peygamber'den nasıl da şefaat bekleyip pişmiş kelle gibi sırıtabiliyor ve bu güvence ile Müslümanım diyebiliyoruz hayret ediyorsunuz eserin sonunda.
Mühim konular mühim bir eser..
Yeni bir bakış ile hayata başlamayı öneren, kişisel gelişim kitapları tadında bir kitap. Diğer kişisel gelişim kitaplarından farkı ise genellikle İslami kaynakları refarans almasıdır.