Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Muttalip Özcan

Muttalip ÖzcanAristoteles yazarı
Yazar
Çevirmen
9.0/10
3 Kişi
36
Okunma
6
Beğeni
2.554
Görüntülenme

Muttalip Özcan Gönderileri

Muttalip Özcan kitaplarını, Muttalip Özcan sözleri ve alıntılarını, Muttalip Özcan yazarlarını, Muttalip Özcan yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Kendine egemen olmayan kişi tercihle değil, arzuyla davranır.
Sayfa 108Kitabı okudu
Parmanides'e göre iki tür ülke vardır; biri hakikatin, asıl varolanın ülkesi yani düşünülür şeyler ülkesi, diğeri ise, Tanrıçanın doğruya benzer bir düzen kurduğu görünüş ülkesidir. Dolayısıyla bilgi doğruluk ülkesine, sanı görünüş ülkesine ait olacaktır.
Reklam
İnsan
Aristoteles' e göre insanlar, ancak hayatın bütün ihtiyaçlarıyla ve konforuyla ilgili şeyleri tatmin ettikten sonra sırf bilmek için bilim, felsefe yapmaya başlamıştır.
İnsan
Antik Yunan felsefesinde insan problemini incelerken dikkate alınmadığında yanlış çıkarımlara neden olan "insan", "akıl" ve "doğa" kavramlarının içeriği ve farklı kullanımları, Augustinus döneminden itibaren büyük bir dönüşüme uğramıştır. Özellikle Rönesans döneminde, Antik Yunan'ın kişi merkezli insan görüşü yerini “birey” merkezli insan görüşüne bırakmış; akıl etik boyutundan kopartılıp sırf bir araca dönüştürülmüş; doğa bir şeyin sahip olduğu bütün olanaklar ve bu olanakları hayata geçirme gücü olmaktan çıkıp, mekanik yasalara göre işleyen bir doğaya dönüşmüştür. Ve böylece ortaya çıkan yeni bilim-doğa-akıl-insan görüşü neredeyse günümüze kadar varlığını olduğu gibi korumuştur.
nasıl görme en üstün duyu ise; imgeleme [phantasia] adını ışıktan [phaos] alır; çünkü ışıksız görmek mümkün değildir.
Sayfa 340 - Bilge SuKitabı okudu
"İyi devleti olduğu kadar kötü devleti de oluşturan da insandır ama iyi insanı olduğu gibi kötü insanı ortaya çıkaran da devlet ve toplumsal yapıdır; belirli bir toplumda, belirli bir zamanda değer olarak kabul edilen şeylerdir."
Sayfa 86 - Bilim ve Sanat
Reklam
Platon, Pratagoras'la tartışırken Sokrates'e şöyle söyletir: O halde hoş iyi ise, yaptığı şeylerden daha iyi şeyler olduğunu ve bunları yapmanın elinde olduğunu bilen ya da sanan ve daha iyi şeyler yapmak elindeyken daha az iyi olanları yapan tek kimse yoktur ve insanın kendinden aşağı olması cahillik, kendinden üstün olması da bilgeliktir... Korkmadığı şeye doğru gitmek elindeyken korktuğu şeye doğru koşmak isteyen bir insan bulunabilir mi? (Platon 1996a: Protagoras, 358c-e)
Sayfa 67 - Bilim ve Sanat
Roma Felsefesinde İnsan
Çalışmak, bir şeyler yapmak, üretmek sana zor geldiğinde, bunun yerine hoş, zevk verici şeyler seni çektiğinde, kendi kendine şunu sormalısın: " Yaşama bir katkıda bulunmak için mi, bedensel bir yaşam için mı yaratıldın? (Aurelius)
Sayfa 154 - Bilim ve SanatKitabı okudu
Sadece tür olarak insandan ya da kişiden ya da bireyden hareket etme realitenin parça parça görülmesine, bütünlüğün kurulmamasına yol açıyor.
Sayfa 22 - 1.baskı, 2016Kitabı okudu
Yaşamın yaşanmaya değip değmediği konusunda bir yargıya varmak; ama somut yaşamın içinde kalarak, birtakım akıl oyunlarına başvurmadan, "sıçrama" yapmadan, sahte umutlar yaratmadan bir yargıya varmak gerekiyor.
Sayfa 11 - 1.baskı, 2016Kitabı okudu
Reklam
Yanlış yoldan gitmenin birden çok yolu vardır. Ama doğruyu yapmanın tek bir yolu bulunur. Yanlış yapmak bu yüzden kolay, doğruyu bulmak ise bu yüzden zordur.
47 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.