Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Nihat Dalgın

Nihat DalgınGündemdeki Tartışmalı Dini Konular yazarı
Yazar
9.4/10
14 Kişi
108
Okunma
6
Beğeni
2.573
Görüntülenme

Nihat Dalgın Gönderileri

Nihat Dalgın kitaplarını, Nihat Dalgın sözleri ve alıntılarını, Nihat Dalgın yazarlarını, Nihat Dalgın yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Gayri Müslim ile ticaret
Müslüman birinin, sırf gayri Müslim olması hasebiyle ticaret ilişkilerini kesmesi İslam dini tarafından tavsiye edilen bir durum değildir. Ancak İslam dinine ve ümmetine karşı oluşu “bir duruş, bir hayat felsefesi” olarak gören milletlerin ve firmaların mallarına karşı ise Müslümanca bir tavır konulmalıdır.
Sayfa 188
Kur’an okuma karşılığında para alma
Ücretle Kur’an okumanın ölülerden ziyade, okuyan ve karşılığında ücret alan hoca efendiye bir yarar sağladığı aşikârdır.
Sayfa 170 - Ensar Neşriyat
Reklam
اِنِ الْحُكْمُ اِلَّا لِلّٰهِۜ (Hüküm,yalnızca Allah'a aittir.) Yusuf.12/40
miras
Mirasçılığa engel durumlarda mahrumiyet şahsidir. Bir engel durumuyla varis olamayan şahısın, kendisi yok sayılır. Diğer hısımları mirastan mahrum kılmaz. Mesela katilin oğlu, öldürülene mirasçı olabilecekse olur(...) Yine bir Müslüman ölür de sadece Müslüman olmayan bir kız kardeşi ile bunun Müslüman olan oğlu kalırsa, kızkardeşinin oğlu mirasçı olur.
Sayfa 333
miras
Müslüman olmayan bir kimsenin Müslüman olan bir yakınına mirasçı olamayacağında görüş ayrılığı yoktur. Hz. Peygamber hadis-i şerifte şöyle buyurmuştur. ( لا يرث المسلم الكافر ولا الكافر المسلم) "Müslüman kafire, kafir de Müslüman' a varis olamaz." Başka bir hadis de şöyledir: ( لا يتوارث لاهل ملتين شتى) "İki ayrı dinden olanlar birbirlerine varis olamazlar."
Sayfa 330
Kocanın Nafaka Temin Edememesi
Klasik dönem İslam hukukçuları arasında tartışılmış ve şu görüşler olmuştur: i. Kocanın nafakayı temin edememesi nedeniyle kadın boşanma davası açamaz. Kadın bu durumu sabırla karşılar, kocasından izin alarak dışarıda çalışır ve aileye katkıda bulunur. Ya da kocası adına borçlanmak için mahkemeden izin alır. Bu Hanefilerin benimsediği görüştür. Onlara göre, nafakayı temin etmekten aciz olan kocadan nafaka yükümlülüğü düşer(...) ii. Kadın, kocasının nafakayı temin etmekten aciz kalması nedeniyle, mahkemede boşanma davası açabilir. Çünkü, bu durumda kadına böyle bir hakkın verilmemesi, kadına zarar veriyor halde de olsa, kadını nikah altında tutma hakkının varlığının kabulü anlamına gelir. Halbuki ayette kadınlara zarar verilerek nikah altında tutulması yasaklanmaktadır(...) Bu çoğunluğun kabul ettiği görüştür.
Sayfa 274
Reklam
Kadının boşanma talebi ve sebepleri
İslam hukukunda, bazı sebeplerin bulunması halinde, kadının mahkemeye müracaat ederek boşanma davası açabileceği ilk dönemden beri benimsenmiştir. Çünkü, boşanma hakkına sahip olmada kadın ile erkek eşit görülmüştür(...) İslam hukukunun klasik döneminde geçimsizlik sebebiyle mahkemenin boşamaya yetkili olduğunu kabul edenler bile, huzursuzluk kaynağının kadın olması halinde, ancak kadının alacağı mehri almaması, önceden almış ise geri ödemesiyle ya da alacağı iddet nafakasını kaybetmesine hükmederek boşanmaya karar verilebileceğini benimsemişlerdir. Ancak, kendi huysuzluğu nedeniyle boşanmak için mahkemeye müracaat eden bayanın açtığı davanın ayrılıkla sonuçlanması halinde bile, kadının kocasına herhangi bir tazminat ödemesi söz konusu edilmemiştir(...) İslam hukukçuları arasında Hanefiler, kadının boşanma davası açma sebeplerini son derece sınırlı tutarken, Malikiler bu sınırı oldukça genişletmiştir.
Sayfa 271
Sâkite bir söz isnad olunmaz. Fakat ma'riz-ı hâcette sükût beyandır.
Sayfa 390 - mecelle''
cezayı artırmak zulüm, eksiltmek de Allah'ın tayin ettiği cezanın bir kısmını ihmal etmektir. Buna göre cezayı artırmak kul hakkına, eksiltmek de Allah hakkına tecavüz sayılır ki, ikisi de caiz değildir.
Sayfa 370 - ensar yayınları, 5.baskı
Bir yakını öldürülen kimse (ölenin velisi), şu üç şeyden birini isteyebilir: Kısas, af veya diyet. Dördüncü bir şey isterse ona engel olun. İbn Mace, Diyât, 3
Sayfa 362 - ensar yayınları, 5.baskı
Reklam
(a)Çocuğun nafakası ile sadece baba mükelleftir. Zira nesep konusunda kimse babaya ortak olmadığına göre, bunun hükmü olan nafakayı karşılama görevinin de sırf ona ait olması gerekir. Haddi zatında "بالغرم الغنم"Nimet külfet karşılığıdır." ilkesi de bu hükmü gerektirmektedir.
Sayfa 352 - ensar yayınları, 5.baskı
müteşâbihin hükmü
1) Selefe göre Allah'ın müteşâbih lafızlarda bir maksadının bulunduğuna inanmak, ayrıca lafızların maksadını araştırmaktan geri durmak ve Allah katındaki manaya teslim olmak lazımdır. 2) Halefe göre ise bu lafızlardan bazı manalar kastedilmiş olup, ilimde derinleşenler bu lafızların manasını tespit edebilirler.
Sayfa 345 - ensar yayınları, 5.baskı
çünkü mecâz hakîkatin halefidir.
Sayfa 313 - ensar yayınları, 5.baskı
Kalem üç grup kişiden kaldırılmıştır: uyanıncaya kadar uyuyan, buluğ çağına ulaşıncaya kadar çocuk ve temyiz kudretine kavuşuncaya kadar akıl hastasıdır. Tirmizi, Hudûd, 1
Sayfa 298 - ensar yayınları, 5.baskı
..Çünkü otorite yönünden birbirlerine eşit olanların talebi rica ve tavsiye kabilinden olurken, daha aşağı mertebedekinin talebi ise dua, niyaz ve istirham olur. Buna göre, sarih emrin oluşması için üst konumda bir kişinin alt konumdaki kişiye emretmesi gerekmektedir.
Sayfa 272 - ensar yayınları, 5.baskı
61 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.