Quentin Meillassoux

Sonluluğun Sonrasi yazarı
Yazar
8.6/10
5 Kişi
29
Okunma
6
Beğeni
1.612
Görüntülenme

Quentin Meillassoux Sözleri ve Alıntıları

Quentin Meillassoux sözleri ve alıntılarını, Quentin Meillassoux kitap alıntılarını, Quentin Meillassoux en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Yasalar kırılırlar; bir güç onları ortadan kaldırdığı için değil, hiçbir güç onları yerinde tutamadığı için
Sayfa 12
Bilinç Ve Dil
“Bilinç ve dil, korelasyonun 20. Yüzyıldaki iki ana “mecrası” oldu. İlki fenomenolojinin, diğeri analitik felsefenin çeşitli akımlarının temel meselesiydi. Francis Wolff son derece isabetli bir şekilde bunları, “nesne-dünyalar” olarak nitelendirir. Bilinç ve dil esasında benzersiz nesnelerdir; çünkü “dünyayı yaparlar”. Çünkü bir yandan, bunların perspektifinden “her şey içeride” ama aynı zamanda “her şey dışarıda”dır. Wolff şöyle devam eder: “Her şey içeridedir, çünkü herhangi bir şeyi düşünmek için ‘onun bilincinde olabilmek’ zorunludur, onu dile getirebilmek zorunludur ve bu nedenle, çıkış imkânı olmaksızın, dile ve bilince kapatılmışızdır. Bu anlamda, bunların dışları yoktur. Fakat başka bir anlamda, tümüyle dışarıya dönüktürler, dünyanın penceresidirler: Çünkü bilinçli olmak her zaman, bir şeyin bilincinde olmaktır. Ağacın bilincinde olmak, ağacın bir fikrinin değil, ağacın kendisinin bilincinde olmaktır ağaçtan konuşmak, bir kelimeyi dile getirmek değil, şey hakkında konuşmaktır. Sonuç olarak, bilincin ve dilin dünyayı kapsamaları, ters yönden, onun tarafından çepeçevre kapsanmaları ölçüsündedir. Bilincin veya dilin içinde olmak şeffaf bir kafeste olmak gibidir. Her şey dışarıdadır ama dışarı çıkmak imkansızdır. s. 8-9
Reklam
özne nesne
“Özne ile nesnenin kendi başlarına varlıklarını sürdüren varolanlar olduklarını, aralarındaki ilşkinin onlara sonradan eklendiğini düşünmek naiflik olurdu. Tersine, ilişki bir bakıma önce gelir: Dünya, dünya olma anlamına sadece bana dünya olarak tezahür ettiği için sahiptir; ve ben, ben olma anlamına sadece dünya ile karşılıklı olduğu için, dünya onun karşısında örtüsünü açtığı için sahiptir.”
Sayfa 8
Öyleyse, materyalizm, Galilecilik karşısında iki simetrik sorunla karşılaşıyor kaçınılmaz olarak: Materyalist, ya Galileciliğin doğruluğunu inkâr etmeli ve taşların bile canlı olduğunu savunmalıdır; ya da Galileciliği bütünüyle benimseyip kendisinin bile bir canlı olduğunu yadsımalı, kendisini bir otomat veya zombi gibi görmelidir. Ya bilimi inkâr etmek ve şeylere can vermek ya da bilinci inkâr etmek ve insanları zombileştirmek. Ya Galileciliği reddetmek ve taşların sessizce acı çektiğini savunmak,..
Sayfa 52 - PinhanKitabı okudu
bilincin veya dilin içinde olmak şeffaf bir kafeste olmak gibidir. her şey dışarıdadır ama dışarı çıkmak imkansızdır
Sayfa 9
dünya, dünya olma anlamına sadece bana dünya olarak tezahür ettiği için sahiptir; ve ben, ben olma anlamına sadece dünya ile karşılıklı olduğu için, dünya onun karşısında örtüsünü açtığı için sahiptir
Sayfa 8
Reklam
59 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.