Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Şehristani

ŞehristaniMilel ve Nihal yazarı
Yazar
8.3/10
9 Kişi
64
Okunma
16
Beğeni
1.497
Görüntülenme

Şehristani İletileri

Şehristani iletilerini, Şehristani okur görüşlerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Selefi Salih ve Sıfat İnancı: Ezeli Sıfatların Kabulü ve Anlamlandırılması
Bilinen bir gerçek şudur ki, Selefi Salih'ten büyük bir topluluk, Allah Teala'nın ezeli sıfatlarına inanmıştır. Bu sıfatlar ilim, kudret, hayat, irade, sem', basar, kelam, celal, ikram, cömertlik, nimet verme (infâl), izzet ve azamet gibi sıfatlardır. Bunlar, Zati sıfatlarıyla fiili sıfatları ayırmamışlar, hepsini aynı özellikte görmüşlerdir. Selefi Salih, eller, yüz gibi haberî sıfatları da kabul eder ve bunları tevil ederek şöyle derler: Bu sıfatlar, şeriatte varit olduğu için onları haberî sıfatlar olarak adlandırırız. Bu nedenle sıfatları bu şekilde kabul ve ispat edenlere Sıfatiyye denilirken, sıfatların varlığını reddeden Mu'tezile'ye ise Mu'attile denilmiştir.
Dinler ve Mezhepler Tarihi
Dinler ve Mezhepler Tarihi
Sapkın Düşüncelerin İncelemesi: Cehm'in Tehlikeli İnanç Yanılgıları
Cehm'e göre, kul Allah'ı bilip kabul etmişse diliyle inkar da etse tekfir edilemez ve mün'im olarak görülür. Ona göre marifet ve ilim, inkar ile yokolmaz. Yine ona göre iman, kısımlara ve şubelere, örneğin akıl, söz ve amel gibi kısımlara bölünemez. İman noktasında kimsenin bir diğerine üstünlüğü olamaz. Buna göre peygamberlerin imanı ile insanın imanı arasında fark yoktur. Bunun gerekçesi ise bilgide farklılaşmanın olmayışıdır. Selefi Salih, onun bu ve benzeri görüşlerine şiddetle karşı çıkmış ve onun fikirlerinin şeriatın iptali olduğunu söylemişlerdir. Cehm, Allah'ın görülmesini reddetmek, Kelam-ı İlahi'nin yaratılmış olduğunu iddia etmek ve şeriat gelmeden önce de bilginin akılla elde edilebileceği gibi görüşlerde Mu'tezile'ye uygun hareket etmiştir.
Dinler ve Mezhepler Tarihi
Dinler ve Mezhepler Tarihi