Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Selda Tan Özdemir

Selda Tan ÖzdemirKara Filmler yazarı
Yazar
7.3/10
4 Kişi
14
Okunma
0
Beğeni
1.098
Görüntülenme

Selda Tan Özdemir Sözleri ve Alıntıları

Selda Tan Özdemir sözleri ve alıntılarını, Selda Tan Özdemir kitap alıntılarını, Selda Tan Özdemir en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Doğru yoktur, yanlış yoktur, yalnızca popüler düşünce vardır.
Yabancılaşmak bazen bu evrenselliğin içinde yitip git­memek için tek seçenektir. Çünkü yaşamı anlamak olanaksızdır ve eninde sonunda bu sistemin içinde insanlar yozlaşacaktır.
Reklam
Dün bugünün çığlıklarını hazırladı Yarının sessizliği zafer ya da acıdır İçin! Çünkü nasıl ve neden geldiğinizi bilmiyorsunuz . . İçin! Çünkü neden ve nereye git­tiğinizi bilmiyorsunuz . . .
Ruh yoksunu uzmanlar, yürek yoksunu hazcılar; bu hiçler, daha önce hiç kullanılmamış bir uygarlık düzeyine ulaştıklarını zannederler.
Düşünmek, kişinin her an gerçekten düşünüp düşünmediğini kontrol etmesinden başka bir şey değildir artık. Theodor W. Adorno
Gelecek geliyor, hazır olun Hazır olun katilama Her şey kayıp gidecek . . . Kırılacak Batının kadim şifresi özel yaşamınız saçılacak her yana Hayaletler gezinecek ortalıkta Ateşler yanacak yollarda ve beyaz adam dansedecek bir kadın göreceksiniz başaşağı asılmış yüzünü örtmüş olacak sarkan elbisesi ne kadar şair müsveddesi varsa toplaşarak etrafına Charlie Manson'u taklit edecekler ve beyaz adam dansedecek Geri verin bana Berlin Duvarı'nı Stalin'i ve St Paul'u verin Verin bana isa'yı ya da Hiroşima'yı bana verin Doğmamış çocukları öldürün Sevmiyoruz artık çocukları Gelecek geliyor, hazır olun Hazır olun katlıama TÖVBE ET dediklerinde Her şey kayıp gidecek . .
Reklam
Gözleyerek iradeyi ele geçirdiğini sanan sistem, işlev­lerini sekteye uğratan her başkaldırıyı yok ederek çözer, zira kusursuz bir sistem için toplumun kusursuz bir makine gibi kitleselleşmiş olması, böylelikle de duygularından soyutlanmış olması gerekir. Duygularını alışkanlık haline getirerek, seri bir sorunsuz sistemi sürdürebilme yetisine sahip toplum ise varlığını daim kılar, yaralanmaz, darbe yemez.
İnsana maskesini çıkarmasını öğütlemiyorum (bu maskenin ardında yüz yok), ondan istenebilecek şey, durumundaki yapaylığın bilincine varması ve bunu itiraf etmesidir. Yapaylığa mahkumsam . . Eğer kendim olmama hiç izin verilmediyse . .
An bedbahtlarıyız. Herkesin zamanı kutup ayısı.
Prometheus Tanrılardan ateşi çaldığından bu yana, zaman üzerine düşünen insanoğlunun en büyük arzusu kendi çağından kopup geleceğe ya da geçmişe gidebilmek, tersine çevrilemeyen zamanı ter­sine döndürebilmektir.
36-42 26-45
Alçaklıkların gölgesinin düştüğü , mahremiyetlerin kökünden kazındığı, kayıtsızlığın sinsiliğe dönüştüğü bir dünyadır yaşanılan. Vahşi cinayetler tekrarlanacak, yalnızca celllatlar ve kurbanlar kimlik değiştirecektir. Sakatlanmış hayatlar toplamıdır artık yaşanılan, sokaklarda yaşanılan ise toplumsal koma . . .
Reklam
Akşam saatlerinde değil!
Her şey danışıklı dövüş gibidir ve tüm operasyonlar gece yapılır.
Uzak mı gelecek?
Teknolojinin boğduğu bir gelecekte insanoğlu konrol altındadır, kimliksizdir, bastırılmıştır, duyguları yok olmuştur. İnsanoğlu kendi imar ettiği uygarlıktaki tüm işleyişini, yarattığı makinelere teslim etmiştir. Teknoloji bombardımanı altında düşler yok olmuş, böylece insan kendinden yoksun kalmıştır.
Önemli olan gerçekler değil, onların anlamlarıdır. Ve gerçeklerin anlamı yoktur.
Herkes içinde kendi cehennemini taşır, zira yok etmeyenler yok edilirler . . .
Coen filmlerinin merceğinde öyle ya da böyle bir karanlığa saplanıp çırpınan, hiçbir yerin yerlisi ola­mamış, sonsuza dek hayata yabancı kalacak karakter­ler vardır. Onlar, olaylardan çok arsız kapitalist düzenin içinde ödlek, inancını yitirmiş, umudu leke­lenmiş yalnız insanların, noir kurallarına uygun bir şekilde güvensizlikle beslenen, kan ve gözyaşı içinde­ki trajedilerini anlatmayı severler. Filmografilerindeki en samimi örnek sayılabilecek Fargo'da( 1996) filmin gerçek olaylara dayandığı ve yaşayanlara saygı duyul­duğundan adlarının değiştirildiği ama geri kalan her şeyin olduğu gibi aktarıldığını söyleyerek yine Coenvari bir oyunculuk ve çocuksulukla filmlerini açarlar.
68 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.