Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Selin Berghan

Selin BerghanLubunya yazarı
Yazar
8.6/10
5 Kişi
21
Okunma
3
Beğeni
892
Görüntülenme

Selin Berghan Gönderileri

Selin Berghan kitaplarını, Selin Berghan sözleri ve alıntılarını, Selin Berghan yazarlarını, Selin Berghan yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
20 yıl geçti ve Türkiye aynı yerde olmayı bırak, daha da geriledi
(2003) -Bundan on beş yıl sonra, pozitif bakarsan, kendini nerede görüyor­sun? Hangi amaçlarını, hayallerini gerçekleştirmiş olursun, en iyi ih­timalle neredesin? -En iyi ihtimalle on beş yıl sonra asli mezarlıkta olabilirim. Ama ciddi söylüyorum, gerçekten şaka değil; çünkü bugün nasılsa on beş yıl sonra da Türkiye aynı yerde olacak. Emin olabilirsin buna. Bizler yine aynı kuytu köşelerde olacağız. Hep geceyi yaşayacağız, gündüzü asla yaşayamayacağız rahat bir şekilde. Bu yüzden de on beş yıl sonra en güzel ihtimalle, en rahat, en mutlu olacağımız yer herhalde asli me­zarlık.
Sayfa 88
Böyle hissettirenler her daim mutsuz ve rahatsız olurlar umarım :(
"Ben kendi kimliğimi yaşadığım için mutluyum; ama böyle bir ülkede yaşadığım için çok mutsuzum ve rahatsızım."
Sayfa 84
Reklam
İnsanca Yaşam Platformu Türkiye'de transseksüeller tarafından kurulmuş ilk sivil toplum kuruluşudur.
Sayfa 49
Bir görüşmeci, toplumun transseksüellere karşı olumsuz tutumunun aslında "yaşayan" transseksüel kimliğine değil; medya gibi kurumlarla "yaratılmış" olan transseksüel imajına yönelik olduğunu ve bu imajın, toplumun kendilerini tanımlayamamasında ve kendilerine karşı yay­gın ve olumsuz bir kanaatin gelişmesinde rol oynadığını beliriyor. Bu süreci besleyen ise transseksüellere kaşı toplumun aşırı genelleme yapmasıdır.
Sayfa 46
Bu kadar ataerkillik şaka gibi doğrusu..
DE transseksüel ameliyatı ise günümüzde halen oldukça zor, daha az yaygın ve sonuçları klinik olarak ED dönüştürme operasyonu kadar tatmin edici değil. Bu durum, tıbbi bir gerçek olduğu kadar sosyo­politik bir gerçektir. Cinsel değişim operasyonunda, üstü kapalı da ol­sa penisin yüceltilmesi durumu söz konusudur. Bu da "gerçek bir pe­nisin" yapılamayacağı, sadece doğuştan var olabileceği duygusuna da­yanır.
Sayfa 24 - DE CDO 1935'te yapılmaya başlamış, bugün halen kullanılan penis yapma yön­temini ise 1953'te Dr. Georges Burou bulmuştur.
Feminist yaklaşımlar, eşcinsel hareket, queer ve transgender politika­ları artık yalnızca kadın ve erkek kimliklerini sorgulamakla kalmayıp toplumsal cinsiyet kimliklerinin bu iki sınıfın referans alınarak tanım­lanmasına da karşı çıkmaktadırlar. Toplumsal cinsiyet tarışmaları, ırk, kimlik, rol, beden, cinsel yönelim gibi bileşenleri de içererek, "farklı­lıklarla" birlikte "eşitlik"in olanaklarını aramaktadır.
Sayfa 21
Reklam
Transseksüellik, travestilik ve eşcinsellik farklı eksenlerde tanımlanmalarına ve ataerkillikle farklı biçimlerde "kavgalı" olmalarına karşın sık sık birbirlerinin yerine kul­lanılır. Eşcinseller ve travestiler için biyolojik cinsiyetten rahatsız ol­mak ve değiştirmeyi istemek söz konusu değildir. Yaygın kanının aksi­ne geyler "kadın gibi" ve lezbiyenler "erkek gibi" olmak zorunda değil­lerdir. Travestiler de ameliyat olmamış transseksüeller değil, genelde kadın kıyafetleri giymekten cinsel haz alan heteroseksüel erkeklerdir.
Sayfa 20
Beraber özgürleşeceğimize inanıyorum. Kişisel olarak değil, birbirimizi anlayarak, ülke ve dünyada yaşanan bütün sorunları kendi sorunumuz gibi algılayarak çözüme gidebiliriz.
Dişi ve eril arasındaki biyolojik ve fiziksel farklılıklar, toplumsal pratikler tarafından toplumsal gerçekler haline dönüştürülene kadar toplumsal olarak bir anlam taşımazlar.
"Kadın-erkek arasındaki farklılıklar doğal kabul edildiğinde, bu farklılıkların sürekli olarak 'saplantılı' bir biçimde vurgulanmasına ihtiyaç duyulması bile toplumsal cinsiyetin kültürel bir inşa olduğunu ortaya koyar."
33 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.