"Bizimle kâfirler arasındaki fark namazdır. Kim namazı terk ederse kâfir olur."
Sahih. Ahmed, (5/346); Tirmizi, (2621); Nesâi, (1/231); Ibn Mace, (1079); Hâkim, (1/7); Ibn Hibban, (3/10)
"Kim iffetli olmak isterse Allah onu iffetli kılar. Kim ihtiyaçsız olmak isterse Allah onu zengin kılar. Kim de sabretmek için sabır ve tahammül gösterirse Allah da onu sabırlı kılar. Hiç kimseye sabırdan daha hayırlı ve faydası bol olan bir şey verilmemiştir."¹
Sahih. Buhari (1469) Müslim (1053)
"Bir de namazı dosdoğru kılın, zekâtı verin ve rükû' edenlerle birlikte siz de rükû' edin!"
(Bakara 43)
Câbir radıyallahu anh'den: "Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki:
"Kişi ile şirk veya küfür arasında namazın terki vardır."
Diğer rivayetlerde: 'Küfür ile iman arasında' ve: 'Kul ile küfür arasında' lafızlarıyla da gelmiştir.¹
Sahih. Ahmed, (3/370); Muslim, (82), Tirmizi, (2618-2619); Ebû Dâvud, (4678); Ibn Mace, (1078), Ibn Hibbân, (1451), Darimi, (1236)
"Allah ve sen dilersen" deyince Nebi sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
أَجَعَلْتَنی وَالله عَدْلًا بَلْ مَا شَاءَ اللَّهُ وَحْدَهُ
"Beni Allah'a denk mi koştun? Sadece Allah dilerse de."
Sahih Buhari Edebu'l-Mufred (783) Ahmed (1839, 1964, 2561) Ibn Mace 2117) Nesai Sunenu'l-Kubra (10825) Ebû Nuaym Hilye (4/99)
Başlığından da anlaşılacağı gibi bu bir mealdir özelliği şudur ki diğer meallerde mütercim bazı ayetlere parantez açıp Allah'ın sıfatlarını tevil ederek anlamından kopartıp mealin doğru anlaşılmasını zorlaştırır bu mealde mütercim Arapçada anlaşlan ne ise en yakın anlamı vermiştir tevile gitmemiştir ve başlığında sahih ifadesini Allahualem bu yüzden kullanmıştır ki hatadan hali bir meal yoktur okunmaya değer bir mealdir Rabbım okuyup,anlayıp amel etmeyi nasip etsin
Bu kitabı gerçekten merak ederek okumaya başlamıştım. Çünkü yazarı tanımıyordum ve akidesini merak etmiştim. Sonra internetten bakınca kendi çevresinde tanınan bir hoca olduğunu gördüm. Cehalet özürcülerdenmiş kendisi:) Hatta bazı tevhid ehli hocalara reddiye falan yapmış :))
Objektif olarak bakacak olursam kitabın dili gayet güzeldi son derece akıcı bir kitaptı. İçeriği de bence gayet zengindi çünkü ger düşüncesini hem Kurandan bir ayetle hem sahih sünnetle hem de alimlerin o konuda yaptığı açıklamayla desteklemisti. Ve hatırladığım kadarıyla kitapta sadece 2 tane hasen hadis vardı kalanların tamamı sahihti ve bu benim gerçekten çok hoşuma gitti. Ele aldığı konular başlıktan anlaşıldığı üzere ehli sünnet akidesinin muhtasarı şeklindeydi. Tekfirden sakındırma diye 1,5 sayfalık bir yer vardı tabii orayı tenzih ederek söylüyorum. Tam böyle al ve ezberle kitabıydı.
Tavsiye edip etmediğim noktasına gelecek olursak ben bu kitabın okunmasını tavsiye ediyorum. Siz de biliyorsunuz ki akidemizi ne kadar iyi öğrenmiş olursak olalım hayatımızın bir noktasında müstakil kitaplardan dahi olsa akide okuması yapmaya devam etmeliyiz. Bu da tam öyle kitaplardan
Rabbim bu hocanın hidayeti varsa hidayet etsin hidayeti yoksa Müslümanların önünden çeksin. Allahumme amin amin