Puan vermedi·112 syf.··
2026 2. kitabı
Ben ne okudum ilkokul da okuduğum hikaye kitapları ufkumu açar hayal gücümü zenginleştirirdi. Birkutukitap'dan geldi okudum bitti. Kitap yazmak için yazmayın gerçekten yazmayın daha çok saygı görürsünüz.
Melanie Klein, Melanie Klein!Cem Tunçer · Budala Kitap · 2026773 okunma
Bol bol uyarı içerir ;)
6/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2026 201. kitabı
Genç bir yazarın ilham arayışları ve takip eden imza günü ile bir başlangıç yapılmış. İmza gününde bir hayranı ile tanışıyor ve hızlı bir şekilde iletişimde kalıyorlar. Genç ve çapkın olan yazar kızımız ilham bulamıyorum diye  imza gününde gittiği yere , yakışıklı hayranın karşı evine taşınıyor... Şok Sonrası yakınlaşma, bol bol kaynaşma... Yakışıklı ve kusursuz hayran beyın adı kıraç. Yemekler yapan, ilgili , yakışıklı, daha bitmedi kaslı. Burayı sık sık soyluyor. Kaslı unutmayalım. . Neyse kasabada herkesin işine koşan, çocukların gençlerin hatta tüm kasabanın sevdiği bir kişi. Sonra kasabanın bir jandarması var. Sorunlu bir tip. Mesafeli alkolik hatta.herkes olan olaylardan onu sorumlu tutuyor. Genç kızlar kayboluyor. Herkesin gözü jandarmada. Gitsin bu herseyin sebebi bu adam deselerde sonuç herkesin kitabı okumaya başladıgında tahmin ettiği taş abi çıkmasın mı. Meger kıraç abimiz sıkıntılıymış. Daha çocukken kardeşini öldürmüş ve devam etmiş. Kasabanın kadınlarını kaçırmış ve öldürmüş.Yazarın kitabındaki tüm vahset sahnelerini gerçekleştirmiş ve onu kendine yakın hissetmiş.  Öykünün bir gece ansızın kalkıp su içecekken köpeğin yere eşelemesi ve  bahçesindeki mahzeni bulmasıyla iş çözuldü . cok hızlı oldu. Olayları çözdü.kız canavar maşallahönce kıracı dinledi, sonra elinden kurtuldu . bitmedş koca adamı devirdi. Kaslı abiyi öldürdü.ve kasabadan ayrıldı Buradan çıkarılacak ana fikir, kızlar yakışıklı kaslı mükemmel bir erkek yoktur. Varsa hayaldir. Romandır... Sakın ıssız yerlerde kitap yazmayın, hatta okumayın.
Tatsız Bir ÖyküCeren Melek · İndigo Kitap · 2025500 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Öyle Bir Uğradım
10/10
·416 syf.··
2026 3. kitabı
Fantastik bir kitap aslında tam fantastik de değil ama çok güzel... o kadar sevdim ki kitabı 1 günde bitirdim Betimlemeler çok iyi ama asla yormuyor. Gereksiz uzatılmış cümleler yok, bölümler çok uzun değil. Olay örgüsü, karakterler, hayal gücü… Hepsi çok başarılı. Karakterlerin hem dış görünüşü hem de iç dünyası okuyucuya net bir şekilde aktarılmış. İşte bu yüzden bu kadar bağlanıyoruz. Kitabın tasarımı da aşırı güzel. Ben ciltli ve yan boyamalı aldım, gerçekten çok hoş duruyor. Zaten Maral Atmaca’dan baya kitap okudum ve her kitabının bu kadar iyi olması bence yazarın ne kadar yetenekli olduğunu gösteriyor Ama bir şey söyleyeceğim… Eğer kitap kötü biterse gerçekten ağlamaktan gözlerim şişiyor Lütfen artık kötü son yazmayın ya… İkinci kitabın yarısındayım bunu okumuştum bir inceleme yazım dedimm
Duygu ve Düşünce
Öyle Bir UğradımMaral Atmaca · Ephesus Yayınları · 20232,110 okunma
10/10
·400 syf.··
2026 25. kitabı
Ben bu kitabı size nasıl anlatayım. Kitabın adının bile resmen bir anlamı var... Saman alevi değil de #zamanalevi Hatta bunları bir de son sayfalar da Saruhan'ın yani Saru'nun ağzından okumak. Lütfen erkek karakterleri böyle yazmayın gerçek olmadığını biliyoruz ama işte bir umut. Ben hemen konusuna değinmek istiyorum. Nüzhet Yalıyar, babası tarafından sevilmeyi bekleyen ondan bir sevgi sözcüğü daha doğrusu onun ne kadar başarılı bir iş kadını olduğunu duymak isteyen bir kız çocuğu. Bunu deme sebebim, aşırı iş kolik bir bankacı, dominant ve ayrıca kadınlara destek olan bir derneğin kurucusu ve konuşmacı. Saruhan'ın değimiyle de feminazi Ama hep bir yanı eksik... Saruhan Candar ise, Nüzhet'in abisinin arkadaşı olsa da çocukluktan beri ailecek hep birlikte oldukları aile dostlarının oğludur. Ama ki aynı zamanda aşırı zeki ve forbes listesinde de olan bir iş adamı. (ilerleyen sayfalar da bizim oğlanın yaptığı alışverişten dolayı bir espri var ama ki adam yaptığı alışverişin iki katını da kazanıyor. ) Saruhan ve Nüzhet pek anlaşamaz. Ve ne hikmetse davette bir araya gelerek bizim kız Saruhan'ı bir de haşlıyor. Uzun zamandır tanışıyorlar hiç bir şekilde konuşmalarına gelmediğini ima ediyor. Ve konuşma esnasında da karşısında Saruhan'ı görüyor. Nüzhet, biraz fevri bir karakter. Ve Saruhan'a teşekkür etmesi gerektiğini farkedince de ondan evinin konumunu istiyor. Saruhan, resmen izole bir yerde yaşıyor. Kendisine öyle bir yere ev yaptırmış ki merkeze uzak ama güzel. Nüzhet o gece orada kalıyor. Ve Nüzhet'in abisi Mithat kardeşinin orada kaldığını duyunca deliriyor. Nüzhet'te bütün toplantılarını iptal ederek Roma'ya tatile çıkıyor. Türkiye'yi terketmeyi düşünen Saruhan'da Nüzhet'in arkasından gidiyor. Her ikiside artık otuzlu yaşlarında ve evlenmek çocuk sahibi olmak
Zaman AleviElif Kaplan · Pukka Yayınları · 202565 okunma
5/10
·176 syf.··
2026 15. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 03 Nisan 2026 00:43
Nerden başlamak lazım bilemedim. Bu inceleme değil aslında; hayal kırıklığı ve büyük bir hüsrana uğramışlık. Okuduğumuz bu kitap aslında günlük gibi olmuş. Evet, kendini birinin yerine koyup onun değerlerini yazıya aktarmak da mükemmel bir şey ama bu bambaşka. Kitabın sonunda da bahsettiği iki ismin ricasıyla yazılmış bir kitap. Atatürk'ü bu şekilde bizlere aktarmak isteyenlere söylemek istiyorum. "Yazmayın"! Atatürk'ün kadına bakış açısı, onlara verdiği değer dillere destan. Bir bölümde bunun onurunu yazıp, diğer kısımda bu değeri etkisizleştirip kötüleyemezsin. Atatürk'ün eşitlik ilkesine saçma sapan düşüncelerini kaleme dökerek laf ettirmemelisin. Yanlış anlaşılma olmasın; yazarın kötü niyetli olduğunu söylemiyorum. İstek üzerine ya da "son" kitabım olsun diye acele ile yazılan bu kitabı reddediyorum sadece. Maalesef kitabın olumlu yanlarından bahsetmenin de anlamı kalmıyor artık. Belki de böyle bir kitabı çıktıktan bir süre sonra okumak isteyip, aradaki zamanda da hep aklımda olması haz katsayımı arttırmış da olabilir ancak bende bekleneni karşılayamadı. Yüce Atatürk; her adımda omuzlarımızda seni hissetmenin gururu ile. Minnettarız...
Aylardan Kasım Günlerden PerşembeAyşe Kulin · Everest Yayınları · 20254,504 okunma
3 kıta, sayısız ülke ve şanlı bir tarih...
Puan vermedi·1056 syf.··
2026 178. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 28 Mart 2026 20:23
Türkler... Yendik,yenildik, kılıçtan geçirildik, kılıçtan geçtik ama asla tarih Türkleri korkak ve hain olarak yazmadı.... Daima önde daima şanlıydık... Gelgelelim böyle şanlı bir tarihiniz olsun da bunu bir yabancının kaleminden okuyun... Joseph Won Hammer gayet objektif bir şekilde olayları nedensellik ilkesiyle irdelemiş. Lâkin kaynak yetersizliği mevcut bana göre.Ayrıca çoğu savaş sahneleri duygusuz bir şekilde aktarılmış. Biz Türkler yüreğimizi ve ruhumuzu vererek kılıç tutarız. Gelgelelim tarihimizi tarafsız birinden okumak farklı bakış açıları da geliştirmedi değil. Söz gelimi çag açıp çag kapatın ama bunu yazmayın... Avrupa'nın diz çöktüğü , eteğini öptüğü bir imparatorunuz olsun ama siz bunları bir yabancıdan öğrenin...Üç kıtaya hükmeden bir Osmanlı var karşımızda lâkin bu dönem çok az bir tarihçi ya da vakainivüst tarafından kayıt altına alınıyor. Biraz üzücü. Gelgelelim kitabın muhtevasına;Osman Bey'in kutlu rüyasından başlar ve Kanuni'ye kadar devam eder(birinci kitap). Savaşlar,barışlar, kültür ve medeniyet incelenmiş.Ayrıca Osmanlı'nın temas halinde bulunduğu ülkelerin tarihlerine de kısa bir bakış atılmış. Her tarih meraklısının okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Osmanlı İmparatorluğu (2 Kitap Takım) J. Von Hammer
Tarih
Osmanlı İmparatorluğu (2 Kitap Takım)J. Von Hammer · Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları · 200586 okunma