Adil olanın peşinden gidilmesi doğrudur, en güçlünün peşinden gidilmesi ise kaçınılmazdır. Gücü olmayan adalet acizdir, adaleti olmayan güç ise zalim. Demekki adalet ile gücü bir araya getirmek gerek bunu yapabilmek içinde adil olanın güçlü, güçlü olanın ise adil olması gerekir.
Auerbach
Yok da ne demek?.. O bir 'var' olmak gerek... Tam yokta yok da yoktur. Öyleyse 'yok' bir 'var' ın var ettiği var... Bir 'var' ki, yalnız o var, gerisi yok, yok da yok... Yok da o 'var' ın icadı...