Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Bu kitapla ilgili direk içeriğinden ziyade beynimde uyandırdığı düşünceleri ve düşünmeme neden olduğu şeylerden bahsetmek istiyorum.Birçok konuda yaklaşımları hoşuma gitti vurguladığı yerler kitabı okuduktan sonra beynimin istemsizce açıldığını ve bir şeyleri sorgulama ihtiyacına girdiğini fark ettim felsefeye ilginiz varsa bu yolda ışık tutacak bir kitap olarak görüyorum.insan bir kere düşünmeye başlarsa işte zalimler için korku orda başlamalıdır.(bu da Yaşar Kemal’in kitabının etkisinden olabilir )
Kitabı okudukça öyle bir his sarıyor ki insanın yüreğini Yaşar Kemal’in ne kadar toplumun içinden yazdığını her satırda anlıyorsunuz kullandığı dilin yalınlığı da nerdeyse bir çocuğun bile anlayacağı bir dilde dikkatimi çeken şeylerden birisi karıncalara dillerini unutturarak Onları benliklerinden uzaklaştırması böl parçala yönet fikri gerçekten o kadar etkili olduğunu anlıyorsunuz ki bide sevgiye vurgu yapılan bir yer var sevgi olursa bizi yenerler diyor sevginin gücünü hafife almaması da dikkatimi çekti kelime seçimlerim belki tam uygun olmayabilir Fakat kitabın bana hissetirdikleri bu şekildeydi
mitolojiye ilgi duyanlar için harika bir yapıt bence özdeğersizlik hisseden bütün insanların okuması gerektiğini düşünüyorum. Başta kendini bir hiç olarak gören sonrasında gücünü bulan bir cadıyı Anlatıyor ne kadar tanrı soyundan gelse de yalnızlığıyla sürgünde kendine bir hayat oluşturması fark etmeden aslında daha iyi bişeye gitmesi dikkatimi çekti. İnsan yalnızken gelişime çok açık oluyor bence insan bir yerde kendine kaçabilmeli buda insanın kendine verdiği değerle Mümkün bence o yüzden yalnızlıktan korkmamalı aslında insan özünde kendine değer vermeyi öğrendikten sonra hiçbir yalnızlıktan söz edilemez aslında çünkü bir ben var benden içeri demişler kesinlikle de öyle bence
Ben, KirkeMadeline Miller · İthaki Yayınları · 202444,3bin okunma
Kitabın ilk 90 sayfası inanılmaz güzeldi seni alıp götürüyor resmen insanın aklının sınırlarıyla oynadığı noktalarda adamın zekasına hayran kaldım açıkçası ama bitişini daha farklı beklerdim beklentimin birazcık altında kaldığını düşünmekteyim kitabın en çok hoşuma giden noktaları insanın içindeki ayrı bir benliğe vurgu yapıyor oluşuydu.bide İtme gücü çekme gücünden şiddetlidir diyor bir yerde bu da beni çok etkiledi ve aklım direkt ırkçılığa ayrımcılığa gitti konu ne olursa olsun birleştiriciliğin gücü hep daha zayıf kalmıştır daha doğrusu şöyle söyleyeyim birleşseler çok güçlü olacakları halde birleşmenin zorluğundan ötürü bu zorluğa katlanmak istemez kimse ama ayrımcılık kolay geldiği için zannımca itme gücü çekme gücünden şiddetlidir gerçekten bundan yola çıkarak insanoğlunun belki kötü bir iç benlikle doğduğunu düşünmeme sebebiyet verdi bu da ürkütücüydü kendi adıma
AzilHakan Günday · Doğan Kitap · 202411,3bin okunma