...
Ne ben Sezarım,
Ne de sen Brütüssün...
Ne ben sana kızarım
ne de zatın zahmet edip bana küssün..
Artık seninle biz,
düşman bile değiliz..
Nazım Hikmet Ran
Ve hikayenin sonunda kalbim, beni öylece bırakıp giden hiç sevmediğini dile getiren adamı silip atmıştı. Hiç olmamış gibi değil, olmuş ve bitmiş gibi, geçmiş gibi, iyileşmiş gibi. Ve ben bir kez daha bir şeyleri ne kadar istesem de olmayacağını anlamıştım, anlamam uzun sürse de anlamıştım. Bana hiç ait olmayandan giderek, onu ve onunla olan anılarımı ardımda bırakarak finali yazmıştım. İkimiz için onun da arzu ettiği finali.
Nedense, hayatta bir müddet beraber yürüdüğümüz insanların başına bir felaket geldiğini, herhangi bir sıkıntıya düştüklerini görünce bu belaları kendi başımızdan savmış gibi ferahlık duyar ve o zavallılara, sanki bize de gelebilecek belaları kendi üstlerine çektikleri için, alaka ve merhamet göstermek isteriz.