Yeter daa.
Beni dibe çeken bir şey de; fazla anlam yüklemek.. Hayır ,karşılık kelimesini duymadın mı sen? Ne bu bonkörlük🤦‍♀️ Gördük hep nankörlük.
Aşka Dair Bir Şüphe
(lütfen devamını okumadan geçmeyelim) Aşkın tanımını kim tam anlamıyla yapabilmiş de ben yapayım? Hayır, hayır böyle diyip de sıyrılmak yok işin içinden. Aşktan yana şansız, çok da dili yanmış biri olarak ben deneyeceğim. Biraz ironi gelebilir size, başarısız olduğum bir konuda sizi aydınlatmayı ummam. Öncelikle böyle bir düşüncedeyseniz bu düşüncenin çok yanlış olduğunu söylemek istiyorum ve lütfen şu an ne yapıyorsanız işinizi bırakıp yazımı okumaya davet ediyorum sizi. Konumuza geçmeden önce bakış açınız bu yöndeyse, bakış açınızı farklı bir yöne çekelim. Bir insanın başarısızlığı her daim o konudaki yetersizliğini mi gösterir? İçinizden bir çoğunun evet der gibi olduğunu biliyorum. Hadi biraz somutlaştıralım, çok istediğiniz ve bir o kadar nadir bulunan bir kitap arıyorsunuz. Şehrinizde bulunan tüm kitapçı, sahafları kısacası bulunma ihtimali olan tüm yerleri geziyorsunuz. Fakat günün sonunda kitabı bulamadan eve dönüyorsunuz. Ama kendimizi o ara o kitabı bulmaya ve okumaya şartlamışız. O yüzden o kitabı bulmadan başka kitap okumak istemiyorsunuz. Ama çevrenizde aldığınız tepkiler şu yönde: Kitap zevkiniz tartışılıyor ya da iyi bir okuyucu olmadığınız yönünde eleştiriler alıyorsunuz. Peki bu yorumlar ne kadar gerçeği yansıtıyor? Bu sizin kötü bir okuyucu olduğunuzu, kitaplar hakkında az bilgiye sahip olduğunuzu mu gösterir yoksa aslında literatürde kendine hitap eden kitabı seçme kabiliyetini kazandığınızı mı gösterir? Tamam, tamam ne uzattın diyorsunuzdur şimdi. Sadece önyargınızı kırmak istemiştim. Kırıldığını varsayarak asıl konumuza başlayabiliriz. Peki ben aşkın tanımını nasıl yapacağım? Biraz edebiyatta yolculuğuna çıkarayım sizi. Balzac aşkı Vadideki Zambak romanında satır satır işliyor. Öylesine işliyor ki bir yerden sonra "yeter daa!" sesi yükseliyor
1000Kitap
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
Niye ses yok 1k. Az canlanınnnnnn. Bi adam bi adama demişki Abi sen tüp bebek misin? Adam neden demiş, Diğer adam da gaz kaçırıyosun da demiş djfkxkdkxkdkdk Sonra sonraa sonraa Çalmak fiilinin gelecek zamani nedir? Hapse girmek Ndmdjxmfjfdn AMA AZ CANLANIN YETER DAA 😝😝
Kalpteki maden cevher çocuk Kalpteki maden Resûlullah (sav) şöyle buyurmuştur: “İnsanlar madenlerdir. İslâm"dan önce iyi olanları İslâm"dan sonra da iyidir. Yeter ki dinlerini iyi kavrasınlar.” Her insanın mutlaka bir arayışı vardır.Hiç bir insan, aradığını zahmet çekmeden bulamaz. Bulsada bulduğunun kıymetini bilmez ve tez kaybeder. Emek verilerek, ulaştıkların onlar her zaman için en değerlisi olurlar. Adam maden arıyor ve en değerli madeni bulmak için çaba sarfediyordu en değerli madeni sordu ona sevgi, merhamet, çalışmak, adalet olduğunu söylediler. Peki nerede bulurum?  diye sorunca arayan mevlâsını da bulur, belasını da bulur cevabını işitince bu lafı uzun uzadıya düşündü ve aradan bir kaç gün geçince kendisine şöyle bir soru sordu ? demekki ilk önce neyi aradığımı bilmeliyim çünkü arayanlar en sonunda neyi aradığını bulur. peki kimin için arıyorum ? bu sorunun cevabını ne yazıkki kendiside bilmiyordu ve sorunun cevabını içinden bir ses "boş bırak daha sonra bulursan cevap verirsin" dedi. Sen sadece niyet et,yola çık o cevap yürüdüğün yol attığın adım ile kendiliğinden belirecektir.Evet hepimizin mutlaka bir arayışı vardır. Bu arayış ilk önce kimseye zarar vermesin faydalı her iş Allahtan musibet ise kendi irademizle kazandıklarımızdandır. O şıkkın doğru cevabı Allahtır. Ve sadece iyi niyet sahibi olanlara, ibadet edene gözükür. Göklerin Egemenliği,tarlada saklı bir defineye benzer. Onu bulan yeniden sakladı, sevinçle koşup gitti, varını yoğunu satıp tarlayı satın aldı. Kutsal kitap incil Bizim Adem in tüm amacı tüm değerli mücevherleri bir araya getirmekti bu madeni üretip ne yapacaksın dediler insanların faydasına sunacağım evet insanlar elmasta bulsalar hazinede bulsalar bunu mutlaka güzel bir işte kullanmaları gerekir ki insanlara faydası olsun sabahları
Din
Korktuğunuz için söyleyemediğiniz ama içten içe onayladığınız fikirlere sözcü olayım bari: Ülke bok çukuruna gidiyor.. Herkes rahatsız bu durumdan ama alternatif yok başka... Üç noktayla biten o son cümle, bu ülkenin en büyük ve komik çelişkisi, paradoksu ve bâtıl inancı... Ve açık konuşuyorum: Düzelmesin abi, çeksin bu millet, kör mü vermeseydi oyu, yeter daa...
Eleştiri
İlk defa severek matematik calisiyorum ama sonu gelmiyor konuların yeter daa bitsin artıkk