6/10
·464 syf.··
2026 1. kitabı
Ben bir Rina Kent bağımlısıyım o yüzden yazarı eleştirmeyi kendimde hak görüyorum. Çünkü bu seri genel olarak olmamış. Beautiful Venom’a göre bir tık daha iyiydi ama ben sanırım Rina da kız ve erkek karakterin eşit miktarda güçlü olduğu kitapları daha çok seviyorum. Özellikle de gençlik romanlarında. Bu kitap 1.ci kitabın devamı gibiydi birinci de eksik olan kısımları bunda tamamladık ama bana geçmedi. Violet o kadar pasif ve ürkek ki ondan beklediğim atılganlık bir türlü gelmedi. Yeter daa bir bağır çağır dimi ama yok hep bir boyun eğme halleri filan beni boğdu. Jude’dan kurtulmak için Julian ile anlaşması hele atsan atılmazsın satsan satılmazsın be Vi. Bir de mesela anlaşmadan önce aslında Juliana inanmadığını söylüyor ama sonrasında bunu asla söylemiyor Jude’un suçlu hissetmemesi için bir şey yapmak aklına bile gelmiyor. Hee ben bunu Jude’u masum gördüğüm için değilde aralarında ki aşkı hissetmek için okumak isterdim. Çünkü o his asla gelmedi. Jude’un annesinin ölümünü izleyen isanlardan intikam alma sebebi zaten fiyasko. Evet oradaki insanlara kızabilir ama onları canice katletmesi??? Violet de zaten o listede olan kişilerden. Ama Violeti izledikçe intikam hissi yerini Jude’ça bir sevgiye aşka dönüşüyor ama bence Jude gibi bir karakter öyle bir kıza aşık olmazdı birazcık mecburi bir birliktelik oldu. Bir de intikam olayının gerçekleştiği cinayet olayının açıklanma anı bu kadar duygusuzlaştırılabilirdi. Zaten babası mektubu filan isteyince ne olduğunu anlayamadım hızlandırılmış bir sahne gibi. Sonrasında üzerinde de durulmadı. Sonda ki aksiyon sahnesine değinmiyorum bile Marcus ve Preston’ın kitabına başlangıcı yazmış. Kitap ile ilgili tek güzel şey yazarının Rina olması ve istemediğim uygunsuz hiçbir şeyin olmaması. Dark romance neticede çiçekler güller
Sweet VenomRina Kent · Bloom Books · 202530 okunma
Öldürmedi ama havada karada çırpındırdı kalbimi
7/10
·210 syf.·
2025 116. kitabı
---Yaşamak--- Her iki sayfasında mendilimi ha ağladım ha ağlayacağım diye hazır tuttuğum melankolik ve trajedik romanımızın konusuna geçmeden önce kurguyu daha iyi anlamamızı sağlayacak tarihsel bağlamına hadi gelin şöyle bir göz atalım. Roman, Çin’in 20. yüzyıldaki iç savaştan başlayıp 'Büyük İleri Atılım' ve 'Kültür Devrimi’ne kadar uzanan politik dönüşümlerini, bu hareketlerin sıradan insanların gündelik hayatlarına nasıl dalga dalga nüfuz ettiğini gösterir. Yu Hua’nın kendi çocukluğu 'Kültür Devrimi' dönemine denk geldiği için eserlerinde politik hareketlerin bireysel yaşamlara etkisi sıkça işlenir; -Yaşamak- hem kişisel trajediyi hem de toplumsal yapının getirdiği sistemik kötülükleri birlikte kurar. Bu yüzden eser aynı zamanda edebiyat-sosyoloji perspektifiyle okunur: bireyin varoluş mücadelesi ile tarihsel süreç arasındaki ilişkiyi mekik dokutarak sayfaları gezdirir. Şimdi kurguya gelecek olursak, ağır psikolojik ve zor tercihlerin koktuğu bu roman, Fugui adlı bir adamın yaşamını, zengin bir ailenin mirasını kumarda kaybetmesiyle başlayan, 1940’lardan 1970’lere kadar olan dönemde, Çin’in kırsalındaki büyük toplumsal dönüşümlerin gölgesinde anlatır. Fugui’nin ailesi tek tek parçalanır: yoksullaşma, askere alınma, kıtlık, zorunlu kolektivizasyon ve Kültür Devrimi dönemindeki baskılar sonucunda karısı, çocukları ve torunu ölür; en sonunda Fugui yalnızca yaşlı bir öküzle kalır. Anlatı, yaşama devam etmenin hem trajik hem de etik yönünü merkezine alır. Romanın ana temalarına bakacak olursak daa, ilk olarak 'Yaşama iradesi / hayatta kalma': roman “yaşamak”ın ne anlama geldiğini, insanın acı karşısında nasıl devam ettiğini, neleri istemeye istemeye göz ardı etmeleri gerektiğini, hatta içinden çıkılmaz yüz kızartıcı hallerin insanı ne kadar zor duruma sokup sadece
İnceleme
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,7bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
8/10
·764 syf.··
2025 2. kitabı
Spoiler olacakk Şubat ayının 2 ci kitabı beyaz leke oldu ve okuma deneyimi açısından bana güzel ve aynı zamanda duygusal anılar bıraktı.Duyduğuma göre 2 ci kitap daha da duygusal olacakmış.Kitap hakkında şunu söylemek istiyorum ki,TDÇ bir markadır ancak bazı sahnelerde bende Marco gibi oluyorum yeter daa Avukatım da avukatım tamam çok güzel ama biraz abartı.İnsanların hayatının değer görmediğini bir evrendeyiz ne kadar da bize benziyor.Ancak kitapda bazı kesimlere karşı ciddi nefret var mesela sağlık çalışanları.Marco suçsuz doktorların arabasını havaya uçuruyor eftalya sanki doktorlar bir ucubeymiş gibi bakıyor.Neyse bunlar küçük ayrintilar.Bazen kitapta minik yanlışlar olduğunu göre bilirsiniz.Kitabın sonu beni şaşırttı aynı zamanda Defne denilen kadına asla ısınamadım Şimdiden buraya kadar okuyan herkese teşekkür ederim
Beyaz LekeAslı Arslan · İndigo Kitap · 20246,2bin okunma
7/10
·280 syf.··
Beğendi
·
2025 8. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 10 Ocak 2025 14:45
Yazardan 6 kitap okudum yeter daa. Bu kitabini biraz beğendim. Eşime anlattım tam bir ters köşe vay be dedi. Cinayet romanları okuma hızımı artıriyor bu kesinlik kazandı. Yazar hep aynı kalıp içinde yaziyor geçmiş günümüz zaman atlamaları arasında bizi boğuyor. Ana karakter biraz ezik sırları olan ayakkabı, kazak, meyve suyu birine takintili ve genelde tek bir iki arkadaşı oluyor. Gelecek için aşırı endişeli yazarın anskiyetesi var sanirim. Buyük bir sır sakliyor öğrenirlerse mahvolurum diyor. Birini katil diye şüphelendiriyor her kitabında bunu yapıyor sonra garibim masum çıkıyor. Katil yanibaşında güvendiği oluyor mantık hataları birsürü offf kalip ayni, bu kitabı yarım bırakıyordum eşimin darlamaları ile okudum. Benim zamanım yok oku anlat nolur tüm gün evdesin dedi. Benim zamanım var ha oğlana kim bakıyor, yemek,temizlik kim yapıyor okumam battı ya. Kavga çıkarmalık laflar etti bana ama etmeyeceğim kavga. Yeni yil cart curt motivasyon yeminleri ettim. Şubata doğru ederim kavga bunlarıda ısıtıp ısıtıp önüne sürerim ;)
Alıntı
D KoğuşuFreida McFadden · Olimpos Yayınları · 20243,619 okunma
Günaha Davet
1/10
·432 syf.··
2023 16. kitabı
Canım Selda'm'la Selda Balaban Baykan bu kitabı okumaya karar verdik. Kitabı biraz okuduktan sonra yarım bıraktık. Ben atlayarak da olsa 200'e doğru gelmiştim ama yeter daa dedim bu nasıl kitap böyle? Ne anlattığı belli değil. Üç beş ergenin saçma sapan ilişkileri. Özellikle bir kısım var dendi, dedik madem şok olacağız bari orayı da okuyalım. Yuhh dedim, yaptıkları resmen sapıklık. Yazar neyin kafasını yaşamış da böyle bir kitap yazmış anlamadım. Bazı bookstagram arkadaşlar tavsiye etmiş kitabı. Kitabın şokunu mu yaşayayım böyle bir kitabın tavsiye edilmesini mi? Anladık siz sevdiniz okudunuz, arkadaşım bari tavsiye etme. Bu saçma ilişkinin yaşandığı bir kitabı nasıl tavsiye edersin? Kitabın türü dark romancemış. Kimse kusura bakmasın ama sapıklığın adı karanlık romantizm olmuş. Ne ara bu tarz ilişkileri onaylar olduk anlamadım. Bu kitabı normal görecek kadar medeni değilim maalesef. Nasıl alkol ve sigara 18 yaş altı çocuklara satılmıyorsa bu tür içerikli kitaplarda çocuklara satılmamalı. Anneler, babalar belki kitap okumuyorsunuz ama rica ediyorum çocuklarınızın kitaplığına bakıp kitaplarını bir inceleyin. Bu kitap +18 bile değil. Bildiğin yetişkinler için okunabilecek bir kitap. Okuyucusu seveni illaki vardır ama bu okuyucu daha 18 yaşına bile gelmemiş çocuklar olamaz. Üzgünüm ama bu tarz kitaplar tavsiye edildiği sürece basılmaya ve en önemlisi yaşı küçük okurlara ulaşmaya devam eder. Tepkimi fazla bulanlar olabilir. Ben iki kızı olan bir anneyim ve böyle bir kitabı kızlarımın okuduğunu düşünmek bile istemiyorum. Ben +18 kitaplara karşı değilim hatta okuyorum da ama bu kitap sınırları aşmış. Artık işin boyutu değişmiş.
Günaha DavetPenelope Douglas · Dex Kitap · 2023782 okunma
Çok ama çok değerli birisine hediye alınacak güzel kitaplar serisi ✓
10/10
·710 syf.··
Beğendi
·
2023 1. kitabı
·
93 günde okudu
·
Okunma: 01 Ocak 2023 14:11
Siz de benim gibi bir değerli arkadaş tarafından mı çelindiniz. Keşke tüm çelinmeler böyle güzel olsa. Elime aldım ve okuyorum. Ne zaman biter bilmiyorum. Ilerledim bayağı. Fantastik sevenler farklı sevenler yeter daa gözlerim ütopik bir evren görsün her sayfada algımı açsın ama onu bana normalmiş gibi yuvalasın ne zaman okusam sıkmasın mı diyorsunuz? O zaman doğruca bu kitabı okumaya haydi...Gerçi bir çırpıda okuyan cindir :) ama olsun mühim olan başlamak.. çapraz okuma yaparak bitiriverin canım aman noolcak... Atış serbest... Şiddetle tavsiyemdir okuyunuz...
Fantastik
Otostopçunun Galaksi Rehberi (5 Kitap Bir Arada)Douglas Adams · Alfa Yayıncılık · 20214,519 okunma