"İlkellerin" doğaya gösterdiği saygıyı, Batı kültürü "tapınma" diyerek aşağılıyor; kendi "paraya tapınma" kültürlerinin ve yaşamı tek boyutlu algılamanın gerçek "ilkellik" olduğunun farkında bile olmadan.
Sonuna kadar heyecanla bekledim çoğu zaman umudumu yitirerek, Ince Mehmed e hayıflanarak..Ama yine Yaşar Kemal umudu yeşertmiş eserin sonunda. Şahane bir eserdi.