wattpad yazarları
Öncelikle son bir aydır hiç aktif değilim kusura bakmayın lütfen😭 Bu ay hiç kitapta okuyamadım, bu gönderiyi de hem anlık bir sinir dalgasıyla hem de ölen aktifliğimi geri getirmek amacıyla yazıyorum^^ Ve ilk olarak şunda bir anlaşalım, wattpad bir tür değil bir platformdur aynı şekilde klasiğinde bir tür değil sadece "klasikleşmiş ve zamansız, değerini kaybetmemiş" kitapları içerdiği gibi. Beni en irite eden şeylerden biri de "wattpad yazarı" ifadesi. Wattpad hakkında ki fikrim birçoğunuza uymayabilir ancak ben wattpad'te içerik yayınlanmasından ve wattpad'te yayınlanmış şeyleri okumaktan utanmıyorum. Platformu nasıl kullandığınızla ilgili bir durum bu. Yani şöyle düşünün... Şu an "wattpad yazarı" olarak anılmayan ama güncel olarak yazan Türk yazarlardan bahsedelim, Ahmet Ümit mesela. Eğer kitaplarını basmadan önce wattpad de yayınlasaydı mesela, yine wattpad kitabı mı olurdu? Kaç yaşında adam o zamanlar neden bununla uğraşsın demeyin lütfen, sadece bir düşünce. Belki kitaplarını dijitalde yayınlatmak isteyip wattpad de paylaşsaydı yazdıkları değerini kaybeder miydi? (yazdıkları edebi mi bilmiyorum hiç okumadım ancak okunan ve wattpad yazarı olarak anılmayan biri) Wattpad'in bir etiket damgası haline geldiğini düşünüyorum. İster dark romance yazın, ister distopya ister fantastik hatta wattpad'de kitap yayınlatmış olmasanız bile genç bir Türk yazarsanız, olay örgüsü odaklı bir şeyler yazıyorsunuz bu damgayı yiyorsunuz. Wattpad utanılacak bir şey değil bence, içerik haznesi çok geniş, ve kötü "cringe" içeriklerin olması oradaki tüm eserleri çöp yapmıyor. Ama işte bu etiket birçok kişinin bakışını değiştiriyor. Akıcı ve sade bir dil yazarsanız; edebi değil ve boş, edebi cümleler ve betimlemeye yer verirseniz; klasik yazmaya çalışmış ama becerememiş,
1000Kitap
Yorumlarınızı bekliyorum
Şiir

Gülarçe

@ElifAhsenn
·
Nasıldır buralardan geçmesi? Şöyle üstünkörü değdirmek gözlerini, Fark etmemek sokaktaki çukuru, ekmeğinin kokusunu, Hatta sokakların adını, hasımı hısımı bilmemek, Nasıldır ? Gülarçe
Edebiyat
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Soru-yorum
Antik dünyaya ait buluntular Avrupa ve Amerika müzelerine yerleştirildi. Bunun, bazılarının iddia ettiği gibi, aksi takdirde kaybolacak olan materyalleri koruma eylemi mi yoksa başkalarının iddia ettiği gibi ulusal hazinelerin yağmalanması mı olduğu, bugün tartışma konusu olmaya devam ediyor. Sizin bu konuda düşünceniz nedir?
Alıntı
Viola Kitabevi
Küçük bir kasabada bembeyaz karlarla kaplı iki ağacın ortasında duruyordu.Dışarıdan bakıldığında bir kafe gibi ama içeri girdiğinde seni sıcacık karşılayan kitaplar doluydu.Şömine karşısında oturup kitap okuyan ve bir yandan kitaplar hakkında tartışan sıcakkanlı insanlar vardı.Bu yer tanıdık geliyordu.Burası Viola Kitabeviydi. Kendinizi hayal gücünüzün içinde bulacağınız,buraya ait hissedeceğiniz ve belkide kendinizi sevmeyi öğreneceğiniz bir yer amaçlı kurulacak grubumuza katılmak isteyen herkesi bekliyoruz!🤗 -Gruba katılmak isteyen herkesin beğenmesi veya yorum atması yeterli olacaktır.🌟
Bir Dil bilimciden net bir yorum
Türkçe, “salak değil ya anlar” mantığıyla konuşulan bir dilken, diğer bütün diller “salağa anlatır gibi konuşalım” mantığı ile konuşulur.
Martin Eden , koca bir denizin ortasında haritasını ve dümenini kaybetmiş varacağı limanı olmayan yersiz yurtsuz denizci.. Aşk uğruna çıkılan bu entelektüel yolculukta toplumsal sınıf farkının acımasızlığı, sosyal statüsünü yükseltmek isterken girdapta savrulan , kendini bulmak isterken meğerse yaşamın kıyısında kendi sonunu hazırlayan genç Martin’le vedalaştım bugün . İtiraf etmeliyim ki kalbim acıdı . Arzularına ulaşmak isterken hayalini kurduğu dünyanın kendisine ait olmadığını anlayan ,ait olduğu yeri bulamayan Martin … ve belkide , bazen naparsak yapalım açılmak istediğimiz okyanusa ait değil de doğduğumuz denizin insanıyızdır . Üzerine çok yorum yapılacak olan değerli romanımız.. BZY ✍🏻✨🦋✨