Konunun sporla alakası yoktur
Spora ilk kez başlayan biri için spor korkunç bir şey, ama tuhaf değil mi hani mutlu ediyordu insanı? 🤔 Çünkü vücut sporla ilk kez tanıştığında beyin; aman tanrım noluyor kaslar parçalanıyor benim korumam gerekiyor, diyor ve savunmaya geçip bol bol kortizol salgılıyor. Yani Türkçe meâli aslında faydalı olan bir şeyin faydasından bihaber bir şekilde ona karşı önyargılı doğal olarak. Sonra efendime söyleyeyim, bu kişi birkaç hafta bu sancılı dönemin farkında bir şekilde disiplinle devam ederse yani o yoğun strese rağmen okay ben devam edicem çünkü biliyorum seveceğim derse iste o zaman çok güzel olur:D Sonra zamanla daha az Kortizol salgılanır, zihin bunu tehdit olarak görmemeye başlar ve dopamin baskılanmadan öne çıkmayı başarır. 😎 Zamanla bu 'kişi'miz baya disiplinli ve kararlı çıkınca artık vücudunda mükemmel değisimleri görmeye başlar, sadece dopamin ve endorfin salgilanmaz başka başka hormonlar da salgılanır ve vücudun ağrı eşiği yükselir.💪 Bu kişi artık zihinsel aktiviteleri baya düzelmiş, depresyon durumları azalmış, kötü alışkanlıklardan daha kolay uzaklaşabiliyor, daha az yorgun hissediyor ve çok da enerjik hissediyor, hayat kalitesi inanılmaz artmış, görünüşü de baya güzelleşmiş bununla beraber kişi'miz baya bir özgüven kazanmaya başlamış. :)) Bu kişi zamanla artık Spor yapmayı düşündüğünde bile vücut dopamin salgılıyor ve kişi artık daha rahat motivasyonu kendinde buluyor. Artık spordan uzak bir yaşam onu sadece rahatsız ediyor. ☺️ İşin özü şu ki, bilmiyorum herkes kendine göre yorumlasın 😌
Overthink'sel
Yorumum yarım kalmıştı tamamlayayım dedim :D
Tesettürlü kadınları aşağılaman ve ne kadar provokasyon yaptığın ve boş biri olduğun buradan belli. Bu kadar varsayımı bu kadar özgüvenle konuşmak ciddi bir yetenek. Ne beni tanıyorsun ne hayatımı biliyorsun ama hüküm dağıtıyorsun. Hakaret edenin argümanı olmaz, gürültüsü olur. Gürültüyle değil, akılla konuş. Engel yedik😂 Valla @ayseehfz ile arkandan çok güldük hakkını helal et😅
1000Kitap
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Franz Kafka-Değişim(Dönüşüm) Kitap Yorumum
İnsan, başına bir felaket geldiğinde önce acınır; ama o felaket uzun sürerse, insanlar yavaş yavaş ondan uzaklaşır.
Olumsuz Otomatik Düşünceler (OAD) ve Çözümleri
A- Seçici Algılama 🎯 Örnek: Patron sadece bir hatanı gördü ve diğer tüm iyi işlerini görmezden geliyor. Çözüm: Farkındalık + tüm veriye bak → “Sadece hataya odaklanıyorum, başarılarımı da görüyorum.” B- Abartma 💥 Örnek: Küçük bir gecikme → “Artık kariyerim mahvoldu!” Çözüm: Gerçek boyutu değerlendirme → “Sadece 5 dakika geç kaldım, sonuç ciddi değil.” C- Küçümseme 🥱 Örnek: “Toplantıda güzel sunum yaptım ama önemsiz, kimse fark etmez.” Çözüm: Olumluyu kabul et → “Sunumum iyi geçti, insanlar bunu fark etti.” D- Bireyselleştirme 🪞 Örnek: Arkadaşım mutsuz → “Bunu ben yaptım, tamamen benim hatam.” Çözüm: Sorumluluk sınırını belirle → “Arkadaşımın duyguları tamamen benim kontrolümde değil.” E- Genelleme 🌐 Örnek: Bir görüşmede eleştirildim → “Ben her zaman başarısızım.” Çözüm: Tek olaydan genelleme yapma → “Sadece o an eleştirildim, genel durum farklı.”
Psikoloji
Çimen hakkında durum güncellemesi yapmaya geldim.Şimdi öncelikle içerisinde uygunsuz hiçbir şey yok onu söyleyeyim.Yani on iki ya da on üç yaş üzeri roman okuyabilen herkes okuyabilir.Ama inanılmaz yavaş ilerliyor.İnanılmaz.Yani sürekli geçmişten flashback okuyoruz ve günümüzden okuyoruz.Ama günlük tutar gibi olmuş.Yani sadece karakterler birbirlerinin anılarını anlatıyor ve tiyatro için hazırlık yapıyorlar şu ana kadar.Neredeyse 300 sayfa okudum ama durum hala bundan ibaret.Ağır bir dili var derken dili aslında basit güzel ama olaylar çok yavaş ilerliyor.Yani şu ana kadar baş karakter Güneş,nikahta Yağız tarafından terk edildi ve Çimen grubuna girdi.İnanın başka hiçbirşey olmadı. :D Aşk hayatlarına dair,sadece birkaç flashback okuduk o kadar.Kimse kimse ile aşk yaşamıyor.Sadece üzgünler ama üzüldükleri şeyler anılardan ibaret.Bir olay olması için dua eder haldeyim.Çok stabil ilerliyor herşey.Aslında konusu da güzel ama dediğim gibi sanki birileri oturmuş ve kitapta günlük hayatını yazıyor gibi.Oraya gittim,onunla konuştum,ağladım ve gözlerimi kapatıp uyudum gibi.Şu an 300 sayfa yaklaşık olarak okudum.Bakalım duruma göre bitirince yorumum değişir belki.Takipte kalın. :D
..... Ütopya Gerçek Olabilir mi? Ütopya Eleştirisi Ütopya olarak adlandırılan ülke; herkesin el ele verip ateş çemberleri etrafında keyifle sohbet ettiği, paranın, mücevherlerin ve kaftanların değer görmediği bir topluluktur. Fakir zengin ayrımı olmadan, halkın hırsızlık veya dilenciliğin ne olduğunu bilmeyecek kadar huzur içinde yaşamasına imkân veren güzel bir ülkedir Ütopya... Ütopya her ne kadar kulağa hoş gelse de aslında pek yaşamak isteyebileceğim bir ülke değil. Ya da "Yönetilmek isteyeceğim devlet düzeni Ütopya mı olmalı?" sorusuna net bir cevap verecek durumda değilim. Gelin benim başlıca nedenlerime hep birlikte bakalım. Savaş ve Onur Ütopyalılar, özgürlük ve barış içerisinde yaşamaya alıştıklarından ötürü savaş yanlısı bir tutum sergilemezler, savaşmak onlar için en son seçenektir. Ve diğer milletlerin aksine savaştan eli kanlı dönmek Ütopya'da övünülecek bir durum değildir. Düşmanı fiziksel güç ile durdurmak ve yok etmek onların övünç duyacağı şeyler değildir. Ütopyalılar düşmanlarını akıllıca oyunlar oynayarak alt etmeyi onur sayarlar. Ne zaman savaş sahasına girmek zorunda kalsalar öncelikle diğer ülkelerden kiraladıkları askerleri çok yüksek paralar ile ikna edip savaşa sürerler. Burada bir hususu sizlere hatırlatmak isterim: Ütopya'da kimse para kullanmaz, çünkü devlet herkesin ihtiyacını karşılar. Kimse aç değildir, kimsenin kalacak yer derdi de yoktur, kimsenin özel bir eşyası da yoktur. Savaş çanları çaldığında Ütopya Devleti halkından ziyade para ile yönlendirebileceği komşu ülkelerin askerlerini savaşa gönderirler. Kiraladıkları askerleri seçerken en dikkat ettikleri husus ise, seçilen askerlerin barbar nitelikli acımasız kişiler olmasıdır. Bunun böyle olmasının tek gayesi bu askerler Ütopya adına savaşıp öldüklerinde, dünyadan kötü insanların