Kendine olduğundan az değer vermek korkaklıktır, pısırıklıktır ve kendini güvensizliğinin delilidir. Aristoteles'e göre hiçbir iyilik ve sahtelik bir arada gitmez; doğru hiçbir zaman yanlışa yer vermez.
Kendini olduğundan iyi göstermek de, çok defa gururdan değil budalılıktandır. bence bu kendini beğenme illetinin esası, kendinden pek fazla hoşlanmak, kendi kendine aşık olmaktır.