Mustafa, çocukluğunda babasını küçük yaşlarda kaybetti. Annesi Zübeyde Hanım, Mustafa ya hem annelik hem de babalık yaptı. Mustafa, Şemsi Efendi okuluna gidiyordu ama babasının ani ölümü nedeniyle okulu bırakmak zorunda kalmıştı. Babasının ölmesiyle maddi sıkıntılar yaşamışlardı. Dayısının çiftliğine gitmişlerdi. Mustafa, evde durmak istemiyordu. Kardeşi makbule ile dışarı çıkıyorlardı. Her gün yeni bir şeyle karşılaşıyorlardı. Mustafa, okumak istiyordu. Annesi bunu pek istemiyordu. Mustafa da Selanik'teki Rüştiye ortaokulunda okumaya karar vermişti. O okuldaki matematik öğretmeni aynı zamanda okulunun müdürüydü. Hoca çok kızgın biriydi. Mustafa, hocadan dayak yemekten korkuyordu. Bir gün bu korktuğu şey Mustafa'nın başına gelmişti ve okuldan ayrılmıştı. Mustafa, askeri rüştiyeye gitmek istiyordu ama annesi bunu istemiyordu. Bir gün annesi rüyasında Mustafa'yı askeri rüştiyeye göndermesini görüyordu. Annesi de sabah olunca onu askeri rüştiyeye göndermiş. Mustafa matematik dersini çok sevmişti. Çünkü okuldaki matematik öğretmenin adı da Mustafa'ydı. Bir gün matematik öğretmeni Mustafa'yı yanına çağırdı. Matematik öğretmeni Mustafa bey dedi ki: Seninde adın Mustafa benim de adım Mustafa'dır. Aramızda bir fark olmalı. Bundan sonra senin adın Mustafa Kemal olsun demişti. Mustafa Kemal büyümüştü ve asker olmuştu. Askerlik yıllarında çok iyi eğitim görmüştü ve savaşlarda çok başarılı olmuştu. Askeri eğitimde bir çok arkadaşı olmuştu. Bir çok yardımlarda bulunmuştu. Herkes Mustafa Kemal'i çok sevmişti. Bir gün cumhurbaşkanı seçimleri vardı. Mustafa Kemal cumhurbaşkanlığı seçimlerine katılmak istemiyordu. Ama arkadaşları ve onu seven halk onun cumhurbaşkanlığı seçimlerine katılmasını istiyordu. Mustafa Kemal seçimlere katılmıştı ve seçimleri kazanan Mustafa Kemal olmuştu.