Yazarın okuduğum üçüncü ve beğendim ilk kitabı oldu Simyacı. Çok akıcı ve keyifli buldum.
İspanya'da çobanlık yapan Santiago gördüğü bir rüya üzerine Mısır Piramitlerine gitmeye karar verir. Orada bir hazine bulacağına inanır. Yaptığı bu fiziksel yolculuk aslında kendini bulma adına içsel bir yolculuktur da aynı zamanda.
Bazı yollardan, iyi ve kötü yaşanmışlıklardan geçmeden gözümüzün önündeki hazineyi bulamayabiliriz bazen. Benim kitaptan çıkardığım öğüt budur.
"...bu ânı geçmişin dersleri ve geleceğin düşleriyle birlikte yaşamaya çalışıyordu." (S.108)