10/10
·175 syf.··
Beğendi
·
2026 29. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 11 Haziran 2026 22:17
Franz Kafka nın hayatı hakkında genel bilgiler ve kitapları hakkında bilgiler de içeren çok güzel bir özet-kitap. Çizimleri ve değerlendirmeleri, verilen bilgiler ve herşeyin tam ortasında sevgili Franz Kafka . Bu kitapla denk geldiğim için çok memnunum.
KafkaRobert Crumb · Flaneur Book's · 201941 okunma
Ufak tefek spoiler içeriyor olabilir
9/10
·648 syf.··
Beğendi
·
2026 5. kitabı
·
27 günde okudu
·
Okunma: 28 Mayıs 2026 04:07
Evet, ülkeyi, hatta dünyayı kurtardık. Şimdi ne yapacağız? Şeklinde başlayan kitabımız, yeni bir krallık düzeni kurmaya çalışan karakterlerimiz ve tabii ki bu krallığı ellerinden almak isteyen diğer güçlü karakterlerin ülkeyi kuşatmasıyla hem içeride hem dışarıda denge ve düzeni sağlama çabasını anlatmayla başlıyordu. Politik oyunlar, bazı ihanetler, doğru olan, yapılması gereken nedir ve doğru şey için yapılan yanlış yanlış mıdır çatışmaları.. İkinci kitaba malum kişinin yasını tutarak başladım ve bu bir süre devam etti maalesef, diğer karakterlerin de ondan bolca bahsettiklerini görmek biraz olsun iç rahatlatıcıydı. O olmadan bu kitaplar nasıl okunacak, keyif alabilecek miyim endişem vardı. Hala geri dönecek hissiyatını taşıyordum hatta, sonra bu düşüncemden vazgeçtim. Başlarda biraz yavaş aktı. Yine de sıkıldığımı söyleyemem. Kitap bir şekilde okutuyor, merak ettiriyor kendini. Yaklaşık son 200 sayfayı ise soluksuz okudum. Önceki kitapta da bu kitapta da kaç kez ters köşe oldum bilmiyorum ama normalde çok sık yaşamadığım bu hissi seviyorum. Karakterlerin iç tahlillerini, iç hesaplaşmalarını fazlaca gördüğümüz bir kitaptı. Bazı karakterlere daha çok odaklanmıştı, diğer bazı sevdiğim karakterlerin de düşüncelerini daha çok görmek isterdim. Dockson ve Ham gibi. Breeze'inkileri görmeyi sevdim. Ellend'ın dürüst ve idealist karakterini ve kim ne derse desin bunu bozmayışını şahsen çok sevdim. Keşke her lider böyle olsa. "İyi adamlar berbat bir kral olabilir" "Ama kötü adamlar iyi bir kral olamaz" Karakterlerin adım adım gelişimini bu kitapta da çok beğendim. Olayların ilerleyişi güzeldi, tatmin etti. Vin'in düşüncelerine bir yere kadar o kadar sinirlendim ki.. Anlatamam.. Tindwyl'a başta ön yargılıydım ama sonra çok sevdiğim bir karakter haline
Sissoylu - KuşatmaBrandon Sanderson · Akılçelen Kitaplar · 20151,161 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Kuşatma
8/10
·648 syf.··
2026 19. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 29 Nisan 2026 22:03
bu kitabın her açıdan ilk kitabı daha ileriye taşıdığını düşünüyorum. zaten başlamadan önce bile gelişim açısından daha iç monolog ağırlıklı, ağdalı bir süreç olması beklediğim bir şeydi ama sonunun bu kadar iyi toparlanması benim için sürpriz oldu. cosmere hayranları haklıymış evet, daha yeni başlıyoruz:)) bu kitaptan akıcı bir ilerleyiş beklememelisiniz bence. çoğunlukla karakterlerin yaşadığı ahlaki ikilemlere, gerek fiziksel gerek duygusal olsun, içinde bulundukları tam "kuşatma" durumuna odaklanıyor. ilk kitabı bitirdikten sonra sonunun umutlu bittiğini düşünmüş ve "nerede devrim sonrası gerçeklik??" diye bazı çok bilmiş sorular sormuştum:)) yazar sanki sesimi duymuş gibi "al sana!" diyerek vaat ettiği bütün gerçekliği sundu. hem dış etkilerle hem de -benim en keyif aldığım- duygusal ve psikolojik etkilerle umut kişinin elinden nasıl alınır, nasıl çöküşe sürüklenir göstermiş oldu. kitabın özellikle yüzde 75'lik kısmı bu durumlara odaklanıyor. sıkıcı, evet ama sürece güvenmelisiniz:)) gerçekten değecek. yazarın -ilk kitabı bitirdikten sonraki çok bilmişliğime hitaben, hahah- "al sana!" diyerek sunduğu durumlardan bir diğeri de kesinlikle ihanet ve sondaki ters köşelerdi. ben kişisel olarak ters köşenin üzerimde büyük bir şok etkisi oluşturmasını sevmem. elbette vaadi gereği şaşırtıcı olur, ama ben ipuçlarının okura önceden verilmesi ve okur (yani ben) sonu okuduğunda elde ettiği ipuçları ile bağdaştırarak sonuçtan -şok olmasa bile- tatmin olmasını daha çok tercih ederim. yani.... çok karışık oldu afedersiniz djcbjfjf. demek istediğim şu ki bazen yazarlar okur şok olsun diye ipucu vermezler ve ters köşe yok devenin nalı gibi hissettirir. ben işte bundan memnun değilim, şaşırtıcı olmasa bile mantıklı olsun isterim ve konuyu daha fazla dallandırmadan bu kitap
Sissoylu - KuşatmaBrandon Sanderson · Akılçelen Kitaplar · 20151,161 okunma
Rêwîtiyeke Kurt-mancî li Welatê Pirpirokan
10/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2026 20. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 23 Şubat 2026 14:12
Mihteşşşem! Piştî Mehmet Dicle, cara ewil e ez ji ziman û uslûba nivîskarekî hewqas hez dikim. Rûbar Elî, kekê ezîz, Xwedê yeke te bike hezarî û lingê te li keviran nexe. Ev berhema li ber destê me, Welatê Pirpirokan, çend meh berê ji weşanxaneya Nûbiharê derket. Berhem ji 9 çîrokan pêk tê û li ser hev 78 rûpel e. Hemû çîrok pişta xwe dispêrin rastî û pirsgirêkên civakî. Nivîskar van pirsgirêkan ji nû ve honandiye û bi zimanekî helbestkî, bi helwesteke henûn, bi hûrik hûrik vegotiye. Ev berhema wî ya duduyan e, ya ewil Spêle (herçî nexwendine hûn li hêviya çi ne?!:) jî kêm zêde wiha baş û serkeftî bû. Lê dikarim bibêjim ku Rûbar Elî xwe ji aliyê vegotinê ve gelekî pêş xistiye. Gelek nivîskar hene tu dibînî bi dehan pirtûkan dinivîsin lê tu di wan de pêşketinekî an jî guherîneke erênî nabînî. Ji cihekî şûn da ev dibe dubarekirin û ji tehmê derdikeve. Lê Rûbar Elî berê xwe daye pêşketinê.. Piştî xwendina herdu berhemên wî, baş serwext bûm ku Rûbar Elî çavdêrekî gewre ye û bala wî tim li ser hûrgilîyan e. Ya ku berhemên wî ewqas serkeftî dikin ne mijara çîrokan e, lewra mijar pirr nas û ji nava me ne, tiştekî efsûnî jî tune ye di çîrokên wî de, hemû ji rastiyê ne û bi nêrîneke realîst hatine nivîsandin; bellam gelek caran tişta muhîm ne "çi" ye, ew "çawa" ye. Yanî mebestim çi ye? Eve ye: Rûbar Elî wekî gelek nivîskarên kurd, ji bîra miletê xwe avê vedixwe, dibe şahidê pirsgirêk û rasteqîniya miletê xwe, piştre tê van tiştên ku şahidiya wan kiriye ji nû ve lê bi şêwazeke derasayî dihûne, vedibêje. Ango beriya ku em li ser sekeftîbûna vê berhemê rawestin, divê em vê pirsê ji xwe bikin, ka gelo vî nivîskarî van çîrok û bûyerên tê da "çawa" vegotiye, bi şêwazeke çawa? bi zimanekî çawa? bi nêrîneke çawa? Bersivên van pirsan dikin ku em li ser serkeftîbûna berhemê çend tiştan
Welatê PirpirokanRûbar Elî · Nubihar Yayınları · 202512 okunma
8/10
·388 syf.··
2026 3. kitabı
Ailesinden tek kalan kız kardeşinin üniversite masrafları için istemediği bir barda çalışan Aurora bu işe mecburdur. Bir gece konsept parti için hizmetçi kılığına girmek zorunda kalmıştır ve içkileri dağıtırken bir kişinin ilgisinin aşırıya kaçması sebebiyle göz göze geldiği bir adamı sevgilim diyerek öper. Erkek bu duruma şaşırır fakat kızı bozmaz. Aurora gün sonunda çöpleri dışarıya çıkartmak için ara sokağa çıktığında bir adamın cinayet işlediğini görür ve artık o tanıktır. Yazarı ilk defa okudum ve açıkçası iki karakteri de sevdim. Erkek karakteri kızı tanık olduğundan dolayı yanına aldı ve kendisi bratvaydı. Kızın hayatını kendi bratvasindan korumak için Aurora'yı evine götürdü. Davranışları o kadar iyiydi ki kız nasıl aşık olmasın arkadaşlar :-) Kızın evinde kalan kedisini gitti aldı. Sanatıyla uğraşsın diye büyük bir odasını atölyeye çevirdi :^) Aurora için başından beri her şeyi yaptı. Duygularından kaçmadı. Yazarı sevdim açıkçası ilerleyişi de insanı sıkmıyor akıcı şekilde devam etti ve bitti. Böyle erkekleri okumayı seviyorum^_^
1000Kitap
His Reckless ObsessionAva Zane · Independently Published · 20254 okunma
Kuşatma...
9/10
·648 syf.··
2026 1. kitabı
·
30 günde okudu
·
Okunma: 13 Ocak 2026 10:12
Kusatma serinin ilk kitabı olan "Son Imparatorluk"ta yaşanan olayların bir yıl sonrasını anlatiyor..Ekip kalsier in mirasını devralmis,Elend kral ilan edilip kendi parlamentosunu olusturmus.Clups , Ham ve Dicksons ordu ve devlet duzenin içinde görevlendirilmiş Vin ise Elendil in korumaliginı üstlenmiştir.. Kitaba adını veren "Kusatma"ise imparatorluğun yıkılması sonucu Luthadel dışında kalan şehir devletlerin imparatorun atiyumuna karşı şehri cevrelemesi ile başlıyor.. Brandon Sanderson böylesi uzun bir devam kitabında serinin ilk kitabına göre daha temposuz bir hikaye anlatımı tercih etmis.Bu tercih kabul edilebilir bir durum çünkü kahramanlarımızin ilk kitaba oranla motivasyonu tamamen farkli.. Vin in iç catismalari,Elend in yavaş yavaş bir krala donusmesi favori karakterim olan Sazed in diğer bir terrisli kadın alîm olan Tindwyl ile olan iliskisi,gizemli bir sissoylu olan Zane ve bu kitapta en beğendiğim karakter olan kandra Oreseur, tum karakterler hikayeye hizmet edecek şekilde müthiş bir gelişim gosteriyor. Sazed ve Tindwyl in Miraç kuyusunun gizemini arastirdigi bölümler inanılmaz bir anlatımla yazilmis okuması keyifliydi..Koloss ve kandralarla ilgili verilen bilgiler ise bu büyük hikayenin ne denli titizlikle yazildiginin en büyük kaniti oluyor.. Miğfer dibi savaşını andiran Kollos saldırısının yazildigi bölümler ise bir epik fantastik eserde Son çeyrek asırda görebileceğimiz en iyi anlatıma sahip.. Brandon Sanderson bu büyük hikayeyi okuyucuda daha önce yasanmis hissiyatı vererek anlatmayı basarisiyor..Çoğu zaman değil hikayenin tamamında yapiyor bunu.müthiş bir eser müthiş bir devam kitabı ve final için umut veren bir hikaye olmuş. HEr zaman olduğu gibi iyi yazılmış ve iyi anlatılmış.. seriyi ve eseri şiddetle tavsiye ediyorum..her Sanderson kitabında
Edebiyat
Sissoylu - KuşatmaBrandon Sanderson · Akılçelen Kitaplar · 20151,161 okunma