Önemli olan şu ki içinde çok acı var, onun hakkında şikâyet etmeyi ve bugün yaptığın gibi doğrudan başa çıkmayı öğrenirsen, bunu dolaylı yollardan göstermen gerekmeyecektir.
Taviz veremem. Bir keresinde sana tavizin tek başına var olmadığını söylediğimi hatırlıyorum:Taviz hep büyür ve kısa bir süre sonra yürekten inandığın şeyi kaybedersin. Ve bu konuda sessiz kalmak bir tavizdir!
Korkunun en yoğun olduğu dönemlerde inanç elbette artar. Önemli olan da bu: Korku inanç doğurur; bir tanrıya gereksinim duyarız ve onu isteriz ama istemek onu var etmez. İnanç ne kadar ateşli, ne kadar saf, ne kadar etkileyici olursa olsun Tanrı'nın varlığının gerçekliği konusunda bir şey söylemez.