İstiridye komşusuna dedi ki: "İçimde büyük bir acı
duyuyorum; ağır ve yuvarlak. Yüreğimi daraltıyor."
Öbür istiridye kurumlu bir tavırla cevap verdi:
"Şükürler olsun göğe ve denize! İçimde hiçbir acı hissetmiyorum. Sağlığım yerinde, kalbimden kabuğuma kadar çok iyiyim."
O sırada, bir yenges geçti oradan, iki istiridyenin konuştukların duydu ve çok iyi olduğunu söyleyen istiridyeye şöyle dedi: "Gerçekten de sağlığın mükemmel. Ama komşunun yaşadığı acı, olağanüstü güzellikte bir inciden kaynaklanıyor."