Tipik bir George Orwel romanı. Çeviri de oldukça başarılı. Okuyucu olarak, kendimi ana karakter yerine koyarken hiç zorlanmadım. Kitap, genel olarak akıcı olmakla beraber, son bölümlere doğru, ana karakterin okumuş olduğu bir kitabı satır satır bize aktarıyor ve açıkçası bu satırlar bir yerden sonra okuyucu sıkmaya başlıyor. Buna karşın, siyasi eleştiri amacıyla yazılmış bu kitap kesinlikle herkesin kütüphanesinde yer almalı.