Zeren

Gece Yarısı Kütüphanesi - Matt Haig
8/10
·282 syf.··
Beğendi
·
2024 1. kitabı
·
35 saatte okudu
·
Okunma: 15 Nisan 2024 09:26
Herkese selam! Gece Yarısı Kütüphanesi'ni saygıdeğer felsefe hocamın verdiği performans ödevi sonucu okudum. Öncelikle kitabın başında Nora'nın içerisinde bulunduğu psikoloji içimi bunalttı. Bir an kitap boyunca böyle devam edecek diye korktum. Gerçekten hayatının ne vaziyette olduğunu ve bundan duyduğu pişmanlıkların onu ne kadar kendi bataklığına çektiğini iliklerime kadar hissettim. Kitap boyunca Nora'nın belli başlı pişmanlıklarını, kök yaşamında seçenekler arasından tercih etmediğini seçseydi hayatında ne gibi değişiklikler olurdu bunu öğreniyoruz. Kitabı okurken sürekli olarak içerisinde bulunduğum tam o anda bu kitap okumayı tercih etmeseydim şu anım nasıl ilerlerdi sorusunu kendime sordum. Bu soru hayatıma ait olan şeylere dair birçok soruyu beraberinde getirdi. Yaşanmışlıklarım, edindiğim tecrübeler, aldığım dersler, pişmanlıklarım... İnandığım bir şey vardır ki, eğer bir kapı kapandıysa daha da iyisini yaşayacağımız için kapanmıştır. Çok istediğimiz, beklentiler içerisinde olduğumuz bir durum gerçekleşmiyorsa o şeyin bizim için hayırlı olmadığından gerçekleşmiyordur. Elbette bu yüzden üzüntü duyabilirsiniz ancak bunlardan pişmanlık duyup yaşamış olduğunuz şeyi kendinize zehir etmemelisiniz. Bunun yerine farklı yolları denemeye açık olmalısınız. Yaşıyor olduğunuz hayat size ait. Başkalarının isteklerinden önce kendi isteklerinizi, düşüncelerinizi, fikirlerinizi ve en önemlisi hissettiklerinizi önemsemelisiniz. Diğerlerini memnun etmeyi önceliğiniz yaparsanız kendinize geç kalırsınız. Tıpkı Nora'nın kendine geç kaldığı gibi. Açıkçası ben kitabın biraz daha devam etseydi daha iyi olabileceğini düşünüyorum. Nora'nın kendi hayatı için olan çabasını biraz daha görmek isterdim şahsen. Başta belki okurken bunalmış gibi hissedebilirsiniz benim gibi. Fakat kesinlikle
Edebiyat
Gece Yarısı KütüphanesiMatt Haig · Domingo Yayınevi · 202598,4bin okunma
Reklam

Zeren

, bir kitap okudu
8/10
·282 syf.··
Beğendi
·
35 saatte okudu
·
2024 1. kitabı
Matt Haig
8.2/10 · 98,4bin okunma
Lal Umutlar - Dilek Tarıncı
Hayal kurmanın tek bedeli hayal kırıklıklarını göğüslemektir.
Sayfa 123 - Epsilon·Kitabı okudu
Alıntı
Fareler ve İnsanlar - John Steinbeck (İnceleme)
10/10
·111 syf.··
Beğendi
·
2023 1. kitabı
·
9 saatte okudu
·
Okunma: 14 Mart 2023 21:13
Şunu söylemeliyim ki bu kitap benim kalbimi çok kırdı. O kadar incindim ki okurken... Kitap, küçük ama zeki olan George ve iri yarı, yapılı fakat George kadar zeki olmayan Lennie'nin çevresinde yaşanan olaylardan oluşuyor. George ve Lennie birbirlerinden hiç ayrılmayan ve çiftlikten çiftliğe gidip ırgatlık yapan iki arkadaşlar. Bazı satırlar var ki bu yerleri okuduğunuzda kendi hayatınızdan bir şeylerle bağdaştırabiliyorsunuz. Lennie yumuşak dokulu şeyleri seven biri. Weed'den ayrıldıkları gün Lennie cebinde bir fare taşıyor ve George bunu fark edip şunları söylüyor: "Ah Lennie... Senden onu sırf eziyet olsun diye almadım. Kokuşmuştu o fare Lennie. Üstelik okşarken boynunu da kırmışsın... Canlı bir tane bulursun bir süre bakmana izin veririm." Bu sözler bana şunu hatırlattı; bir çiçeği dozundan fazla sularsanız onu kendi suyunda boğarsınız, dozundan az sularsanız da soldurursunuz. Bazen de her şeyi olması gerektiği gibi yapar, çiçeğiniz için her şeyi dört dörtlük yaparsınız ama olmaz işte. Çiçeğiniz buna rağmen solabilir. Her neyse, bu kitap beni gerçekten çok düşündürdü ve üzdü. Aklım hala Slim'in "Üzülme, bazen mecbur kalır insan," dediği yerde. Bence bu kitaba kesinlikle bir şans vermelisiniz. Kitaplarla kalın, sevgiler <33 Fareler ve İnsanlar John Steinbeck
Edebiyat
Fareler ve İnsanlarJohn Steinbeck · Sel Yayıncılık · 2023211,8bin okunma
Lal Umutlar - Dilek Tarıncı
Umut edebilmek insanlığa verilmiş en büyük nimet. En zor gecenin karanlığında, en çıkılmaz yolun ortasında, her tökezlediğinde, devam etmek zorunda olduğunu bildiğinde ama tükendiğini hissettiğinde seni ayağa kaldıran, senin elinden tutan tek duygu. Kimilerimiz için yeni bir güne başlama sebebi, kimilerimiz için ise bizzat yaşama sebebimiz. İnsanı büyüten, iyileştiren, şifa veren, koruyan, yaralarını saran, o yaraların bıraktığı izleri silen, ayağa kaldıran, devam etmesini sağlayan büyülü bir nimet.
Sayfa 39 - Epsilon·Kitabı okudu
Alıntı
Reklam