Zeynep Gökçe Özdemir

Zeynep Gökçe Özdemir
@zerochan
1910'da Japonya tasviri.
-"Neden çalışmıyorsun peki?" -"Neden olmasın? Çalışmamak benim suçum değil. Yani, dünya kötü. Daha da abartarak söylemek gerekirse, Japonya'nın Batı'yla ilişkileri kötü olduğu için çalışmıyorum. Birincisi, Japonya kadar borçlanıp fakirlikten titreyen başka bir ülke yok! Bu borçları ne zaman ödeyebileceğimizi düşünüyorsun? ... Batı baskısı altındaki milletlerin kafaları rahat olmayınca doğru düzgün iş yapamazlar. Bir hayli kısıtlanmış bir eğitim alıyorlar... Ahlakın çöküşü de başladı.
Sayfa 90·Kitabı okudu
Zeynep Gökçe Özdemir
Daisuke çalışmama sebebini Japonya'nın bu kötü durumu olarak gösteriyor. Şimdiki Japonya'ya bak. Aklıma Türkiye'nin umutsuz gençleri geldi.
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
10/10
·108 syf.··
2023 14. kitabı
·
7 günde okudu
·
Okunma: 22 Temmuz 2023 19:11
Geçen kütüphaneye kafamı dağıtacak bir kitap alayım diye gidip raflara göz atarken, diğer kitaplardan ayrı bir şekilde görmüştüm bu kitabı. Ve bu sıralar çok karşıma çıktığı için, "Hadi yine bir aptallık yapayım ve bu çok satılan ve sevilen kitabı alayım" dedim. Hikayeleri okurken sanki Orhan Pamuk okuyor gibi hissettim. Biraz Kar, biraz Yeni Hayat, biraz Masumiyet Müzesi, biraz Cevdet Bey ve Oğulları, Kara Kitap. Onun gibi ayrıntılarda dolanan ama sıkmayan bir üslubu var. Uçuşan düşünceler. Tamamen bir Orhan Pamuk demek Ömür İklim Demir'e haksızlık olur. Bazı hikayeler öyle komikti ki, olay komik değil de anlatışı komik, olmayacak yerlerde sesli güldüm. Uzun zamandır okuduğum en iyi hikaye kitabı. "Hikaye işte budur ya!" Galiba ben kitapta dikkat dağıtma özelliği olmasını arıyorum ve bu kitapta bu kesinlikle vardı. Okurken o hikaye harici hiçbir şey düşünemiyorsunuz. Hikaye bitince bile aklınızda dönmeye devam ediyor. "Vay be nasıl olaydı, vay be nasıl adammış" diyorsunuz olur olmadık yerlerde. Yazarla ilk tanışmam oldu bu kitap. Diğer kitaplarını da okumak isterim. Görüşmek üzere :)
Muhtelif Evhamlar KitabıÖmür İklim Demir · Yapı Kredi Yayınları · 20239,2bin okunma
Zeynep Gökçe Özdemir
Ömür İklim Demir'i biraz araştırayım dedim, bir röportajını buldum, okurken bir konuda Kara Kitap'tan bahsettiğini gördüm :) Sanırım isabetli atış yapmışım :)))
YKY'nin Magda Szabo ile derdi ne?
Sayın Yapı Kredi Yayınları Magda Szabo ile derdiniz ne? Neden bu kadının güzelim kitap kapaklarını değiştirip, boş anlamsız kapaklarla tekrar bastınız? 3 gündür tek derdim bu. Acayip sinirlendim. Sırf kapağı için kütüphaneden alıp okuduğum ve en sevdiğim kitap mertebesine çıkardığım Kapı kitabını, evde bulunması için alayım dedim. Sırf köpekli ve aralık duran kapıdan sızan ışıklı kapağı olan basımı orada var diye D&R sitesinden aldığım kitabın saçma ve boş kapağa sahip yeni basımıyla gelmesini hala atlatamıyorum. Neden? Ne derdiniz var bu kadınla? Kapaklar neden böyle oldu? Ayrıca iç tasarımı da küçücük yazı stili ve sıkış tıkış olmuş. Neden? Neden yani? Geri gönderdim kitabı. Sırf o köpek ve kapıdan sızan ışık için o basımını bulup alacağım. Saçma kararlarınızdan vazgeçin ve eski basımlara geri dönün.
Serdar isimli okura yanıt verildi
Zeynep Gökçe Özdemir
Evet oradan alacağım zaten, ama yeni baskıların bu kadar özensiz olması beni sinirlendirdi. Neden iyi bir şey kötü yapılır ki?
YKY'nin Magda Szabo ile derdi ne?
Sayın Yapı Kredi Yayınları Magda Szabo ile derdiniz ne? Neden bu kadının güzelim kitap kapaklarını değiştirip, boş anlamsız kapaklarla tekrar bastınız? 3 gündür tek derdim bu. Acayip sinirlendim. Sırf kapağı için kütüphaneden alıp okuduğum ve en sevdiğim kitap mertebesine çıkardığım Kapı kitabını, evde bulunması için alayım dedim. Sırf köpekli ve aralık duran kapıdan sızan ışıklı kapağı olan basımı orada var diye D&R sitesinden aldığım kitabın saçma ve boş kapağa sahip yeni basımıyla gelmesini hala atlatamıyorum. Neden? Ne derdiniz var bu kadınla? Kapaklar neden böyle oldu? Ayrıca iç tasarımı da küçücük yazı stili ve sıkış tıkış olmuş. Neden? Neden yani? Geri gönderdim kitabı. Sırf o köpek ve kapıdan sızan ışık için o basımını bulup alacağım. Saçma kararlarınızdan vazgeçin ve eski basımlara geri dönün.
Meltem Özdemir isimli okura yanıt verildi
Zeynep Gökçe Özdemir
Amin cınım