İnsan hercai, bir dalda durmaz bir yaratıktır ve belki de satranç oyuncuları gibi gayeyi değil, gayeye giden yolu sever. Kim bilir belki de insanların yeryüzünde ulaşmaya çalıştığı tek gaye, bu gayeye ulaşma yolundaki daimi çaba, başka bir deyişle hayatın ta kendisidir, yani iki kere iki dört cinsinden bir formül olan gaye değildir; zaten iki kere iki dört, hayat değildir baylar, ölümün başlangıcıdır. Hiç değilse insan, bu iki kere ikiden daima ürkmüştür; ben hala ürküyorum. İnsan bütün ömrünü iki kere iki peşinde geçirir,bu uğurda denizler aşar, hayatını harcar, fakat yemin ederim, arayıp gerçekten elde etmekten korkar. Çünkü onu bulur bulmaz artık erişecek şeyi kalmayacağını bilmektedir.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
- spoiler -
Kitapta Sabahattin Ali hayata dair bazı fikirlerini Ömer üzerinden anlatmış. Aslında neredeyse hepimizin içinde bulunan sözde 'içimizdeki şeytan' Ömer'i ele geçirmiş ve ne zaman yanlış bir şey yapsa bu şeytana mal ediyor.
Ben bu kitabı okurken kişilerin daha çok duygularımızı ve içimizdekileri temsil ettiğini düşündüm. Mesela Macide içimizdeki güzellik, Nihat bir türlü peşimizi bırakmayan saçma ve kötü fikirler gibi..
Kitabın sonunda ise kime üzüleceğimi şaşırdım. Bir yanda sevdiği adam tarafından yaralanmış biricik Macide, bir tarafta kendini düzeltmeye çalışan ve bunun çok zor olduğunu da bilen bu yüzden sevdiği kızdan ayrılmak zorunda kalan canım Ömer, diğer tarafta da gariban Bedri...
Güzeldi
Okunmasını tavsiye ederim:)
İçimizdeki ŞeytanSabahattin Ali · Yapı Kredi Yayınları · 2019209,2bin okunma